het iedereen
ik heb net een testje gedaan over het afzuren van water met azijn. (het merk mikado-natuurazijn)
ik ben een jbl ph aquarium testkitje geweest die je ph van je aquarium meet tot 0,5 nauwkeurig.
proefopstelling (test 1)
1liter water in een maatbeker + JBL testkit
eerst heb ik gwn de ph gemeten van het water zelf die kwam neer op 8
dan deed ik er een 0,5 ml azijn ( ph 3) bij en kwam de ph neer op 7
en dan deed ik er 2,5 ml azijn bij en kwam deze neer op 6
dus de conclussie is dat op 1 liter water 2,5 ml azijn bijgevoegt moet worden voor een netjes afzuurd water voor u planten, als de ph van u kraantjes water 8 is
nu test 2 om te zien als het wel klopt
terug 1liter water in de zelfde maatbeker ( eerst goeduitgewassen natuurlijk om eventuele restanten te verwijderen)
ph water zonder azijn = 8
ph van water met 0,5 ml azijn = 7 (nog niet goed genoeg)
ph water met 2,5 ml azijn = en deze kwam nu neer op 5,5 A 6
tweede conclusie= op 1liter water is 2 tot 2,5 ml azijn goed voor het afzuren van het water
Groetjes Dietn
ik heb net een testje gedaan over het afzuren van water met azijn. (het merk mikado-natuurazijn)
ik ben een jbl ph aquarium testkitje geweest die je ph van je aquarium meet tot 0,5 nauwkeurig.
proefopstelling (test 1)
1liter water in een maatbeker + JBL testkit
eerst heb ik gwn de ph gemeten van het water zelf die kwam neer op 8
dan deed ik er een 0,5 ml azijn ( ph 3) bij en kwam de ph neer op 7
en dan deed ik er 2,5 ml azijn bij en kwam deze neer op 6
dus de conclussie is dat op 1 liter water 2,5 ml azijn bijgevoegt moet worden voor een netjes afzuurd water voor u planten, als de ph van u kraantjes water 8 is
nu test 2 om te zien als het wel klopt
terug 1liter water in de zelfde maatbeker ( eerst goeduitgewassen natuurlijk om eventuele restanten te verwijderen)
ph water zonder azijn = 8
ph van water met 0,5 ml azijn = 7 (nog niet goed genoeg)
ph water met 2,5 ml azijn = en deze kwam nu neer op 5,5 A 6
tweede conclusie= op 1liter water is 2 tot 2,5 ml azijn goed voor het afzuren van het water
Groetjes Dietn
Comment