Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ventilatie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Klimaat: ventilatie

Korting op 420shop
    Hallo,

ik ben sedert een week aan het kweken, mijn zaailingen krijgen al kleine mooie blaadjes. Maar hoe zit het met de ventilatie, met andere woorden, wanneer moet je ventileren? (ik heb dit nog nergens gezien hier op dit forum, uitgezonderd dat het voor je ventilator op zich niet goed is om 24/24 te laten draaien)

ze zijn nu aan het groeien, dus 18/6 ...

de nacht voor de plantjes is overdag, dan is het ongeveer 20graden
    met lampen aan zo'n 28graden...

ventileren met lampen aan? (verbanden ze dan niet, zoals wij rapper verbranden in de zon met wind?) of ventileren als de lampen uit zijn? (dan wordt het natuurlijk kouder..)

ik heb een homebox van 1op1 en 1,8 hoog (met ventilator en koolstofilter)

wanneer laat ik het best de ventilator draaien?

alvast bedankt voor een duidelijk antwoord
    Last edited by vJete; 15 February 2011, 19:25.

Re: ventilatie

heb je een afzuiging en met welke lamp werk je?

Comment

Hey,
      Welkom.
      Wij verbranden niet sneller in de wind. We hebben het gewoon niet zo warm waardoor we langer in de zon zitten dan goed is.

Bij mij staat hij tijdens de lichturen steeds aan en tijdens de donkere gaat hij af en toe eens.
      mvg,
      Potty

Comment

bedankt voor de snelle reacties

ik heb een afzuiging:
        Ventilator Rvk 225 m3 en een koolstoffilter 160 kub en een 400 watt lamp

dus de ventilator draait 18 uren en het zal de plantjes niets doen?

Comment

Afzuiging staat bij mij alleen aan wanneer de lampen ook aan staan.
          in de nachtelijke uurtjes heb ik een klein oliekacheltje die alles met thermostaat op temp houdt.

Hangt beetje van de temp en de luchtvochtigheid af.

Comment

was zeker een setjes .... 225 m3 afzuiging en een 160 m3 koolstoffilter...
            je filter kan beter groter zijn dan je afzuiging =\
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

mito:

ja, is dat erg? (in welke mate)

ik heb inderdaad het volgende gelezen in een andere thread:

Je moet altijd je koolstof filter groter van capaciteit hebben dan je afzuiger, anders werkt die niet goed.

wat is "niet" goed? de buis die verse lucht aanvoert vanuit andere kamer neemt nochtans lucht binnen in de tent..
              Last edited by vJete; 15 February 2011, 20:30.

Comment

Een koolstof filter heeft een capaciteit, net als je afzuiger.

Bij deze is je afzuiger 225m3, maar je koolstof filter is maar 160m3, dat betekend dat er meer lucht door je filter wordt getrokken dan waarvoor hij bedoelt is, en dus niet "goed" werkt en geuren door laat.

Dat wordt er bedoelt met niet goed werken.

Grtz

Comment

Dank u THC Dude

kan ik dit op een of andere manier oplossen? (afzuiger trager laten draaien?) zonder een nieuwe koolstoffilter te moeten kopen

alvast bedankt

Comment

Of een groter filter kopen 250m3 (ik geloof dat die 30 of 40 euro kosten),

of een dimmer kopen voor je afzuiger inderdaad, maar dat betekend dan wel dat je je afzuiger max op de helft moet houden van het toerental in de bloei. En dan heb je geen speling meer op je afzuiger.

Grtz

Comment

prijs ligt rond de 65-70 euro

mja, ik zal het even zo laten en kijken(ruiken) hoe erg de geur is

bedankt voor de informatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vJete View Post
                        bedankt voor de snelle reacties

ik heb een afzuiging:
                        Ventilator Rvk 225 m3 en een koolstoffilter 160 kub en een 400 watt lamp

dus de ventilator draait 18 uren en het zal de plantjes niets doen?

mijn ventilator binne in de tent (luchtstroom) staat altijd aan, maar weet niet of het beter is deze, als de lampen uit zijn, ook uit te zetten

Comment

24 uur per dag draaien vindt de motor niet zo leuk. je kan er volgens mij beter een timer onder steken en af en toe laten rusten.

mvg,
                          Potty

Comment

timer aangesloten en ik laat hem draaien als de lamp aanligt

is het ook noodzakelijk om die te laten draaien tijdens de "nacht"?

Comment

S'nachts verdampt de plant meer en wordt het vochtiger in je hok, voor de groei is dat niet zo erg maar als je bijna moet knippen kan dat funest zijn voor je toppen met oog op toprot.
                              Planten verdampen snachts niet meer hoor. Echter door het dalen van de temperatuur stijgt je LV Warme lucht kan nu eenmaal meer water bevatten dan koude lucht das de rede waarom je LV stijgt. Niet omdat de planten meer zouden verdampen. Voor de rest klopt je verhaal wel.

Ok monty, ik dacht dat je planten meer verdampen s'nachts, maar dat heb ik dan fout. Bedankt voor de info.

Grtz
                              Last edited by THC Dude; 22 February 2011, 21:09.

Comment

Bezig...
                              X