Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

co2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: co2

ik ken iemand die om de co2 te verhogen in ze kweekhok,ze gaspitten dag en nacht aanliet.volgens zijn co2 meeter hielp het ook echt.is wel een duure zaak geloof ik.

Comment

iemand hier ervaring mee?co2-booster-emmer.jpg

Comment

Hoelang gaat 1 zo'n fles suiker en gist ongeveer mee?

Misschien is het ook een idee om te kijken of het mogelijk is iets te doen met droog ijs.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Je kunt bijna twee keer zoveel co2 produceren door het gist in een aerobe fase te houden (door middel van het constant toevoegen van zuurstof) in deze fase maakt gist namelijk nauwelijks alcohol en bijna alleen maar co2.
          Normaal gesproken maakt het gist van elke gram suiker ongeveer 0.5 gram c02 en 0.5 gram alcohol en meestal dood het gist zichzelf al voordat alle het suiker omgezet kan worden in co2 en alcohol.

Nog een paar handige tips over gist:

gist houd van een neutraal tot licht zure omgeving ph 6-7
          gist heeft niet alleen suiker nodig maar ook andere voedingstoffen, handig is het dus om per twee liter water ook een milliliter pokon of iets soortgelijks toe te voegen.
          De snelheid waarmee gist co2 en alcohol produceerd is afhankelijk van de temperatuur. De optimale productie is bij een temperatuur van 30-37 graden afhankelijk van het soort gist.
          Temperaturen van boven de 50c zijn zoiezo dodelijk en temperaturen onder de 30 vertagen de gistproductie maar doden de gistcellen niet zolang de temperatuur niet onder nul daalt.

Comment

Het is wel leuk, zo'n mini kringloop. Van suiker maak je co2 en planten gebruiken die co2 weer om via fotosynthese suikerverbindingen te produceren.

Comment

hihi, dus een lucht pompje, verwarmings element en wat ph+ (en suikerwater/voeding) doet wonderen....lol.

Grtz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nuka View Post
                Je kunt bijna twee keer zoveel co2 produceren door het gist in een aerobe fase te houden (door middel van het constant toevoegen van zuurstof) in deze fase maakt gist namelijk nauwelijks alcohol en bijna alleen maar co2.
                Normaal gesproken maakt het gist van elke gram suiker ongeveer 0.5 gram c02 en 0.5 gram alcohol en meestal dood het gist zichzelf al voordat alle het suiker omgezet kan worden in co2 en alcohol.

Nog een paar handige tips over gist:

gist houd van een neutraal tot licht zure omgeving ph 6-7
                gist heeft niet alleen suiker nodig maar ook andere voedingstoffen, handig is het dus om per twee liter water ook een milliliter pokon of iets soortgelijks toe te voegen.
                De snelheid waarmee gist co2 en alcohol produceerd is afhankelijk van de temperatuur. De optimale productie is bij een temperatuur van 30-37 graden afhankelijk van het soort gist.
                Temperaturen van boven de 50c zijn zoiezo dodelijk en temperaturen onder de 30 vertagen de gistproductie maar doden de gistcellen niet zolang de temperatuur niet onder nul daalt.
                sigpic

Comment

Ik brand in een stevige open vierkante glazen pot met wat gesteriliseerd zand onder in (stevigheid en hitteschild naar onderen toe) een waxinelichtje in mijn groeikast.
                  Verbranding levert ook CO2 toch. Ik zorg er wel voor dat het uit is zodra de lamp uitgaat.
                  Maar je hebt tegenwoordig waxinelichtjes die ongeveer 10, 6 of 4 uur branden, werkt volgens mij net zo goed als dat gedoe met gist enzo.

Of zit ik er ver naast ?

Groetjes.
                  (P.s. ik werk met een led lamp (max 30 graden), dus de warmte van het waxinelichtje voegt nauwelijks iets toe aan de hitte van de lamp.)
                  Last edited by 11blad; 14 July 2011, 23:34.

Comment

naast dat ze C02 maken... verbruiken ze massa's zuurstof... dus de ventilatie moet goed zijn...

maar open vuur in je tent .....

lijkt me erg onverstandig???
                    __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Tja, de ventilatie is wel goed.
                      Ach denk dat het wel meevalt met dat kaarsje zie foto's.
                      Beetje rode, paarse foto's, maar komt door de kleur van de lamp (zit geen groen in).

Foto 01.jpgFoto 02.jpgFoto 03.jpgFoto 04.jpg

Bye
                      (P.s. Ben me er natuurlijk wel van bewust dat er wel enige risico aan verbonden is, maar denk dat ik het zo veilig genoeg heb staan.)
                      Last edited by 11blad; 21 July 2011, 02:03.

Comment

Last edited by cplifj; 19 September 2011, 21:16. Reden: typo

Comment

Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Lool moreweed, ff mijn zonnenbril pakken......

Grtz.

Comment

inmiddels ben ik op zoek naar een auto die al stationair draaiende precies de CO2-behoefte van mn plantjes kan afdekken > "ja meneer de verkoper ik zoek een auto die precies xx gram co2 per uur kan produceren... nee niet per kilometer, per uur!"

Toen ik nog binnen kweekte werd de afvoer van de CV-ketel gewoon de ruimte in getrokken... wel CO-meters geinstalleerd natuurlijk, en driftig ventileren. Als CO2-kwekers zou je eigenlijk subsidie moeten kunnen aanvragen vind ik, of van die leukje co2-certificaten moeten kunnen verpatsen aan grote uitstoters. Toch eens checken of er hier naast de vuilverbranding niet nog een pandje vrij is hihihi
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Kun je niet een agregaat plaatsen?, stroom en co2

Dat van de cv-ketel, klinkt goed, jammer vd extra warmte.

Wil ooit nog een hobbyhok bouwen met een overdruk(richting 2 bar), met een dubbel compartiment, om op gelijke druk te brengen, zodat er geen druk fluktuaties ontstaan, als ik bij de dames ga spieken.....
                                deze word een stuk groter dan nu, waardoor het cv-idee, toepasbaar word.

Grtz.

Comment

Bezig...
                                X