Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de rekening/kosten zijn pro homegrowing.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: de rekening/kosten zijn pro homegrowing.

hallo
    een 600 watt lamp gebruikt alleen 600 watt bij het opstarten
    werk zelf in de ict en dat is mij geleerd op school
    heb er mijn eigen 600 watt lamp in een watt meter gedaan en hij gebruike eenmaal opgewarmd +- 280 watt per uur
    groeten

Comment

ja dat dacht ik ook daarom heb ik er maar 2 opgehangen

Comment

als ik dat voor mijn eigen uit reken 2 gram haze per dag a 30 euro in de coffeeshop
        zo ben al bijna aan het bouwen

Comment

Als ik het goed zie in de link van Monty, dan geldt voor een hobbykweek van 5 planten op 1 vierkante meter het volgende:

- Geschatte tijd per oogst: 10 weken
          - Geschatte opbrengst per oogst: 5x32 = 160 gram;
          - Geschatte opbrengst: 160*3 = 480 euro per oogst;
          - Geschatte investering (voor 0 tot 199 planten) 3000 euro;
          - Geschatte afschrijving 150 euro per oogst;
          - Variabele kosten 150 euro per oogst;

Daarmee blijft over een wederrechterlijk voordeel van 180 euro per oogst; ongeveer 90 euro per maand. De planten die door de politie worden gevonden worden vernietigd en tellen dus NIET mee; het gaat alleen om aantoonbare eerdere oogsten.

Nah, als dat alles is...

Comment

Comment

Heeft de politie een schatting van hoeveel je kan oproken?

Comment

Een grammetje of 5 per dag moet toch wel aannemelijk te maken zijn. In mijn "wilde tijd" pafte ik 100 gram hasj per maand weg. Dat zou ik u niet meer willen en kunnen, als ik stoned ben kan ik simpelweg niet werken.

Comment

vandaag nog effe 1 liter a en 1 liter b cocco,s voeding opgehaaldkost echt geen rochel

Comment

Okee, vijf gram per dag... Dus de hele oogst van een normale hobbykweek is prima weg te roken. Justitie zal dus echt moeite moeten doen om aan te tonen dat je oogst niet voor jezelf is, en vervolgens kunnen ze maximaal 90 euro per maand aanmerken als winst en je daarover belasting laten betalen. Nou, de belastingdienst is wanhopig, maar niet zo wanhopig.

(Volgens mij eigen berekeningen heb ik zowat 800 euro geinvesteerd, en daarmee , met twee matige oogsten, ruim 3000 euro aan coffeeshopkosten bespaard. IK vind dat lonend. )

Comment

ik vind dat we hier nog duidelijker moeten uiteen zetten wat de winsten zijn bij thuis kweek,zodat ze het wederrechtelijk verkregen voordeel kunnen opschalen

Comment

Ik vertel toch niks nieuws? We weten allemaal hoeveel je kan verbouwen onder een lamp. En, zoals Xtreme zegt, die 3000 euro zijn geen winst; het zijn uigespaarde kosten, tegen coffeeshop-tarief.

Wat ik niet eens heb meegerekend is mijn eigen tijd. Ik heb er veel tijd ingestoken. Als je dat gaat uitrekenen, dan had ik beter een bijbaantje kunnen nemen. Kweken is gelukkig wel leuk om te doen.

Comment

damn die 5 gram per dag is wel erg veel zou het zelf niet overleven dag in dag uit
                          & het kweken onder lamp heeft altijd mooie voordelen voor mij dat het wiet is
                          waar je zelfstandig voor hebt gewerkt en geen laste aan andere voor het verkrijgen van jou wiet
                          & wat je zelf doet doe je meestal toch beter zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                            Ik vertel toch niks nieuws? We weten allemaal hoeveel je kan verbouwen onder een lamp. En, zoals Xtreme zegt, die 3000 euro zijn geen winst; het zijn uigespaarde kosten, tegen coffeeshop-tarief.

Wat ik niet eens heb meegerekend is mijn eigen tijd. Ik heb er veel tijd ingestoken. Als je dat gaat uitrekenen, dan had ik beter een bijbaantje kunnen nemen. Kweken is gelukkig wel leuk om te doen.
                            Bij ontneming gaat het om wederrechtelijk verkregen voordeel. Als je niks verkoopt participeer je niet in een productieproces. De thuiskweker die zelf alles oprookt bespaart zich kosten. Dan is er sprake van een behaald

Comment

he kosten plaatje wat hier staat gaat voor mij niet echt op. Ik ben met alle dingen die er zijn gebeurt en aanschaf materiaal toch echt wel 1000 euro kwijt exl stroom.

Comment

Zelf kweken doe je om lekker je eigen rokertje te maken en geld te besparen. Geld verdienen doe je door keihard te werken teminste zo zie ik het.

Comment

Bezig...
                                X