Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de rekening/kosten zijn pro homegrowing.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: de rekening/kosten zijn pro homegrowing.

Oorspronkelijk geplaatst door biertje View Post
    Ik ben met alle dingen die er zijn gebeurt en aanschaf materiaal toch echt wel 1000 euro kwijt exl stroom.
    Als je ooit eens voor de rechter komt, kan het inderdaad lonen om alle bonnetjes die je bewaard hebt te tonen.
    Die moet je dan wel hebben natuurlijk.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heel even snel geredeneerd in mijn ogen:
      Gezien buiten kweken wel gedoogd wordt, is de voornaamste reden tegen binnen kweken de brandveiligheid. Als hier nu een soort keuring voor komt dan, bijvoorbeeld een keuring voor de veiligheid en kwaliteit van de installatie door een bevoegd persoon, dan is de veiligheid al geen probleem meer. Een ander argument dat naar voren gehaald kan worden is dat iedereen dan gaat kweken en doorverkopen, dit kan opgelost worden door een systeem om de ruimte te controleren op hoeveelheid e.d. Door bijvoorbeeld een camera waar 2 keer per dag een foto mee wordt gemaakt oid, zodat aangetoond kan worden dat de gekweekte hoeveelheid binnen de limiet valt en voor eigen gebruik is. Waarschijnlijk zullen hierdoor meer mensen zelf gaan kweken (ook de mensen die geen tuin hebben en daarvoor niet legaal mochten kweken dus), er minder coffeeshops zullen komen door de mindere vraag, minder overlast van het buitenland, en misschien kunnen de overgebleven coffeeshops (misschien met een belasting erover) bevoorraad worden met wat de thuiskweker zelf niet oprookt, het zal meer gereguleerd worden.
      Het enige dat nodig is is een simpele keuring van de veiligheid, en aantoonbaarheid van een binnen de limiet vallende hoeveelheid, wat is het probleem?

P.s.
      Doordat er dan niet alleen buiten gekweekt kan worden, stappen misschien sommige buitenkwekers ook over op binnen kweken vanwege de andere mogelijkheden, hetgeen weer resulteerd in minder (geur)overlast bij de buren.
      Last edited by joel26; 20 January 2012, 22:31.

Comment

24/7 controle ben ik niet zo voor eigenlijk.
        Wat als ik net in m'n string in m'n hokkie sta om naar de plantjes te kijken ? Waar blijft die foto dan ?

Maar het topic ging over
        rekening/kosten zijn pro homegrowing.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
        X