Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boosters / stimulatoren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: Boosters / stimulatoren

Korting op 420shop
    Boosters / stimulatoren.

Plant stimulatoren of soms wel boosters genoemd werken bijna allemaal op dezelfde manier en dat is d.m.v. vrije amino-acids (zuren).
    Bij een enkeling zitten er nog hormonen in verwerkt maar de basis werkt altijd met amino-acids.

Amino-acids kan je verkrijgen via fermentatie, hydrolyse of via het ingewikkelde proces biosynthese.

Een aantal amino-acids aan elkaar vormt een helix. Een helix dringt door een celwand heen naar binnen maar moet kleiner zijn dan 1500 Dalton (soort lengte maat) voordat de celwand deze kan doorlaten.

De helix komt in de celkern terecht waar het DNA zich bevindt. DNA structuren zijn net allemaal kleine schakelaartjes met ieder schakelaartje een eigen functie.
    Functies van bijv. de dikte, breedte, lengte, kleur, aantal huidmondjes enz. van het blad tot en met de hele vorm van een plant onder en boven de grond.
    Een plant heeft altijd stress, zeker als het een kloon betreft van een moederplant die keer op keer geknipt word en weer moet herstellen.
    Dit stress verschijnsel is op z`n ergst ook te zien aan de bladeren bijv. bij bladeren met vingervorming waar dan minder vingers aan verschijnen.

Bepaalde amino-acids bij elkaar die een helix vormen zijn net een sleuteltje die maar op een DNA schakeltje passen en schakelt deze dan ook weer aan.
    Eigenlijk zijn het “stress” wegnemers die dus zorgen voor een optimale groei en bloei van het gewas.

>Fermentatie/Hydrolyse.

Het nadeel van fermentatie en hydrolyse is dat het beperkt is met het aantal verschillende helixen en dus het aantal functies. Wat er in zit, zit erin, en kan niet veranderd worden alleen maar verdund. En dat verdunnen wordt dan ook massaal gedaan, soms zelfs zo erg dat deze producten helemaal geen functies meer hebben.

Ook zijn deze zogenaamde organische producten meestal bevuild met onzuiverheden zoals o.a. zware metalen die toxisch en biologisch gevaarlijk zijn voor plant en mens en soms zelfs de ziekte BSE bevatten.

Een ander nadeel is dat de amino- helixen van fermentatie en hydrolyse langer zijn dan 10.000 DA waardoor de opname van deze helixen veel langer duurt omdat deze eerst door de plant d.m.v. enzymen kleiner gemaakt moet worden.

>Biosynthese.
    Het voordeel van biosynthese is dat het aantal verschillende helixen en dus functies verandert en vermeerderd kan worden. Een product gemaakt d.m.v. biosynthese stimuleert dan bijv. niet alleen de verschillende wortelfuncties, maar ook de aanmaak van hormonen en de vorming van blad en stam.

Ook zijn deze amino-helixen schoon van onzuiverheden en ziektes wat beter is voor de gezondheid van plant en mens.

Een ander voordeel is dat de amino-helixen van biosynthese maar 700 Da lang zijn en dus onmiddellijk opgenomen worden door de plantcellen en onmiddellijk de plant stimuleren in hun groei en bloei.

En nadeel is dat biosynthese een moeilijk proces en techniek is, waardoor deze producten niet veel te verkrijgen zijn.

Bron: Metrop
    Last edited by Vadertje; 31 March 2012, 09:17.
    sigpic

Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

Re: Boosters / stimulatoren

Mooie stof om eens te lezen als ik niet zo stoned ben.Ik heb nu mn planten 1 week in de bloei en ga ook canna bio booster toevoegen.

Gr Ed

Comment

alhoewel het een geweldig initiatief is -waarvoor hulde- zit er een duidelijk sausje van commercialiteit over dit verhaal. Niet vanuit de topic starter, maar wel vanuit de bron. Voor diepgaande biowetenschappelijke info kan je bijv prima terecht op http://www.vob-ond.be/ een website gemaakt voor en door leraren biologie.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Snelle info, begrijpelijk voor de meesten denk ik zo.
        Dat de info van een site komt die ook producten verkoopt vind ik niet storend. V heeft deze producten gebruikt of enkele daarvan, welke goed bevallen klaarblijkelijk.
        Sharing is caring...buiten de regels treden is voor gewin is een andere zaak, welke geen doorgang vindt btw.

P.S.

Mocht het storend zijn dat dit commercieel lijkt of zelfs is, dan hebben we nog steeds een icoontje onderaan de berichten.
        De crew cq. admin zal dan de berichten evalueren welke zal resulteren in goedkeuring of verwijdering, ik ben alleen degene die ze toegelaten heeft vanwege de informatieve kant van het verhaal.

NB.
        Geen verwijt of aanval naar niemand toe of de ervaring vanmijn kant, alleen een mededeling van huishoudelijke aard.

Zolang er gemodereerde berichten staan zal ik deze, indien ik online ben, zo snel mogelijk goed- of afkeuren. Geldt ook voor de rest van de crew btw, maar soms is er maar eentje online.
        Gezien de tijdstippen is dit begrijpelijk, want elk lid heeft andere tijden en/of prioriteiten in hun dagelijks leven, forum is voor fun, niet voor de hypotheek, gas/licht e.d.
        Ervaring leert dat bij lang wachten meerdere topics aangemaakt worden in diverse secties, dit geldt voor de newbies btw; beslissingen maak je in een split-second, tenminste zo werk ik.

Comment

ze vroegen me om de bron toe tevoegen en dat heb ik gedaan

kan ze ook wel verwijderen als dat geen probleem is?
          sigpic

Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
          Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

Comment

Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ja, een citaat/een deel plaatsen welke afkomstig is van een bestaande site/bron heeft volgens de Wet recht op vermelding of het is zelfs verplicht en gaat eigenlijk nog verder:
              o.a. Nederlandse Auteurswet 1912 citaatrecht artikel 15a.

Iets waar ook nog aan gewerkt moet worden hier op het forum; daar er soms citaten op het forum staan welke onder eigen naam geplaatst worden zonder bronvermelding, terwijl door een simpele check de bron te achterhalen is met mogelijke schadelijke gevolgen.
              Eigen roem stinkt, maar de stank die voortkomt uit een aanklacht wegens plagiaat o.i.d. is erger......

EDIT:
              Dus bronvermelding is zeker gewenst.
              Iedere vorm van twijfel aan de gegeven info kun je bespreken in het desbetreffende topic, bij aanbrengen van goede argumenten komt de waarheid boven drijven. Voorzie ook hier geen problemen, dus zoals het staat vind ik het prima.
              Wil je de gegeven info/bron aanvechten: be my guest, maar verwacht geen bewijzen van mij, want ik heb het druk genoeg......

197 gebruikers online. 39 members en 158 gasten; 1 mod
              Last edited by ceBep; 30 March 2012, 23:31.

Comment

Mooie info Vadertje, en zoals MW als zecht, blijf de bron vermelden.

Hier een mooi voorbeeld waarom:
                Zembla is het onderzoeksjournalistieke platform van BNNVARA. Journalistieke onthullingen over PFAS, pesticiden, en andere thema's lees je hier.

Grtz.

Comment

Last edited by moreweed; 31 March 2012, 00:33.

Comment

Noodzakelijk gebruik maken van producten; er is geen noodzaak, alleen een broodzaak voor de producenten dan.
                    Discussie; kan goed zijn, maar indien een discussie uitloopt op tot het fileren van een compleet karkas en de benamingen voor elk onderdeel de revue gaat passeren ben ik weg.
                    Een wietplant kweken is o.a. een passie, geen wetenschap. Elke ontleding van een hobby en de aanverwante producten leidt bij mij tot desinteresse. Ik hoef de ins en outs van iets wat mij niet interesseert niet te weten.
                    Een grote misvatting is dat het vele diepe wetenschappelijke gebral welke door sommige aangehangen wordt, prima suit yourself, echt gelezen of zelfs gewaardeerd wordt. Het meeste is bijzaak en wordt vergeten door de gemiddelde lezer, echter gereageerd wordt er in superlatieven welke een stimulans geeft om meer te doen.
                    De noodzakelijke en begrijpelijke info kan ik waarderen, vergeet meer dan de helft ook btw; mijn kop is geen almanak.
                    Dus alle info die dieper gaat dan mijn uitermate stugge Gronings vel heeft voor mij geen of weinig meerwaarde. Met of zonder kan ik leven en mijn plantjes hopelijk ook.

Laatste punt en misschien wel de belangrijkste.
                    Je wordt dagelijks gestuurd door reclame- of mediaboodschappen om producten te kopen die hemel en aarde tegelijk beloven. Elk rationeel mens kan, erger nog, moet begrijpen dat alles is gestaafd op het verkopen van deze producten.
                    Nergens wordt er een garantie gegeven dat, indien jij het gebruikt dezelfde resultaten zullen worden behaalt (als getoond werden) wanneer jij het product gebruikt.
                    Factoren bepalen de uitkomst, factoren die jij hoogstwaarschijnlijk niet beheerst of zelfs kan beheersen in sommige gevallen. Welke weer een reden zijn om jouw klacht niet te honoreren qua product en zijn werking.

Sturing, discussie, producten; gebruik je gezonde verstand en neem niks klakkeloos over van wat je op het internet ziet, zelfs hier niet.
                    Wat echter ook niet inhoudt dat alles wat hier neer gekalkt wordt gefileerd moet worden tot het waar of niet waar is...
                    Last edited by ceBep; 31 March 2012, 01:14.

Comment

Imponeertaal in plaats van begrijpelijke teksten .....

Comment

nounou, "wetenschappelijk gebral" , "het meeste is bijzaak", "info die gefileerd wordt" .. lekker commentaar zeg.

als je klakkeloos bronnen overneemt en daar termen in zet die je niet apart even onderzoekt op correctheid kan je commentaar verwachten. Als dat commentaar dan komt is het niet "wetenschappelijk gebral" maar een hopelijk gezamelijke zoektocht naar iets wat de lading wel dekt. De indruk wordt gewekt dat het wel oke is om zomaar wat neer te pennen wat kant nog wal slaat, maar dat correctie daarop niet gewenst is. Als je in dat wereldje wilt leven > fine, maar zonder mijn commentaar of hulp dan. Hetgeen ik eerder postte was als voorbeeld bedoeld om te laten zien dat er veel meer achter zit dan het kort door de bocht verhaal van metrop -wat grotendeels gewoon onzin is- en als valkuil om te laten zien dat als je zulk soort info echt gaat benoemen en onderzoeken de leesbaarheid daalt naar nul. Ik wil graag helpen om "wetenschappelijk gebral" leesbaar te maken voor een grotere groep, maar pas ervoor om afgefakkelt te worden omdat ik een tegengeluid laat horen. Wie kaatst kan de bal verwachten > weet je niet waar het over gaat gebruik dan zulk soort termen niet. Dat hoeft namelijk helemaal niet om iets begrijpelijk over te brengen.

Gestuurde info is wat mij betreft ongeveer de ergste vorm van marketing die er maar bestaat, omdat er 1/wetenschappelijke info wordt verdraaid en misbruikt voor eigen belang, 2/indruk wordt gewekt van professionaliteit en kunde terwijl die overduidelijk niet aanwezig is, en 3/door foute info te zaaien mensen de indruk geeft iets te hebben geleerd wat dan weer een eigen leven gaat leiden, en zo toekomstige redenaties en gevolgtrekkingen vergiftigd.
                        Last edited by moreweed; 31 March 2012, 09:25. Reden: taalfoutjes

Comment

Nou nou, met verkeerde been uit bed gestapt?

@Ik wil graag helpen om "wetenschappelijk gebral" leesbaar te maken voor een grotere groep, maar pas ervoor om afgefakkelt te worden omdat ik een tegengeluid laat horen.

Voor een "normale" kweker is er maar een ding belangrijk; een goed wietje te maken, het liefst nog veel ook. Zodat je er lang mee toe kunt.
                          Dit kun je het beste bereiken door info te krijgen waar je wat aan hebt en sommige info hier is mij te wetenschappelijk. Maar je bent vrij om het te plaatsen, liefhebbers zijn er altijd voor btw.

Maar... wietkweken is nog steeds een natuurlijk proces en geen rocket science.
                          Schrijf in duidelijk begrijpbare taal en misschien help je er meer mee, niet iedereen behoort tot de categorie IQ 130+

En deze is persoonlijk voor jou mw:

Ik heb je nergens persoonlijk of direct op de man afgefakkeld en zou het ook niet doen, ons kent ons of niet.
                          Ik praat hier in de Algemene zin, iets wat blijkbaar tot verwarring leidt, had het laatst met monty ook nog. Welke binnen na een paar regels over en weer te hebben geschreven opgelost was.
                          Dus, fakkel ik iemand af, zul je het weten want ik richt me direct en duidelijk tot diegene die ik afbrand.......

Comment

weet ik Vale, als er iemand wat te verwijten valt ben ik het zelf : ik heb je commentaar namelijk uitgelokt en vervolgens uitvergroot om een bepaald punt duidelijker naar voren te kunnen brengen. Dat is niet helemaal netjes ik zal het niet meer doen. Want soms is het functioneler vergiffenis te vragen dan toestemming

Comment

plaats de bronnen erbij.
                              Ik heb een zoekmachine die binnen enkele minuten de geplaatste info letterlijk terug kan vinden op een site. Kleine stukjes aanhalen daar aan toe, maar complete sites behoren een bronvermelding te hebben!

Ik vind het uitermate storend (druk ik het netjes uit) iets voor/van jezelf te claimen terwijl het gewoon geciteerde info van het net is. Dat je de moeite neemt info te delen is prima, een essentie van een forum.
                              Maar jezelf op de borst slaan daarvoor en credit ervoor nemen vind ik ongepast. Prik ik zo door heen en kan het bewijzen ook, maar ik laat een ieder in zijn waarde.
                              Welke wel daalt als ik erachter kom......vandaar mijn tegenzin of misschien sparteling op het wetenschappelijk gebral.

Comment

Bezig...
                              X