Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overstappen naar LED of niet???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: overstappen naar LED of niet???

Oke is goed :p
    ik zal binnen kort een verslagje maken, eerst deze kweek afwerken
    groeten en bedangkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
      Die zullen niet altijd voor stroom betalen dus dan maakt verbruik al niets meer uit.
      Dat argument is niet steekhoudend. Ledproducenten beweren bijvoorbeeld dat een ledlamp van 300 watt evenveel opbrengst genereert als een 600 watt HPS. Als dat waar zou zijn, hing het Westland vol met ledlampen. Waarom zou een broodkweker afzien van een opbrengst van tegen de 2 gram per watt? Denk je nu echt niet dat een broodkweker minder elektriciteit wil gebruiken dan wel meer opbrengst wil genereren per watt opgenomen vermogen? Immers, als er meer stroom via het verdeelstation wordt onttrokken dan de som van het individuele gebruik van de mensen die daarop zijn aangesloten, valt dat op. Het groter die hoeveelheid is, hoe sneller dit opvalt. Dus dan gaan de stroomleveranciers tussenmeters plaatsen om de illegale aftappunten te localiseren. Dat zien de broodkwekers ook -die houden dat echt wel in de gaten- en die moeten dan hun plantage afbreken en verkassen.
      Last edited by Xtreme; 14 January 2013, 13:22.

Comment

En zo is dat!
        "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

Comment

Heb zelf ook een LED lamp die gebruik ik alleen voor de groei periode, als ze dan boven zijn hang ik er nog een spaarlamp naast.
          Het afbloeien gebeurd onder een 600Watt HPS lamp.
          20130116_131636_HDR.jpg\dag 7
          Zo dus.

Gr spank

Comment

Totaal mee eens; liegen & bedriegen is 't speerpunt van de commercie.
            Ook reclames op tv zijn vaak kort door de bocht, overdreven, eenzijdig en vooral onaannemelijk.
            Van verkooppraatjes uitgaan vind ik daarom ook klakkeloos.
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

LEP lampen zouden beter moeten zijn dan HPS

Comment

Vandaar dat broodkwekers en professionele tuinders ze niet gebruiken. Die lieden hebben namelijk een hekel aan geld verdienen. Daarom zweren ze nog steeds bij die ouderwetse HPS-lampen. Kort gezegd: ze willen gewoon geen hogere winst. Dom van die jongens, niet waar? Terwijl ze toch beter zouden moeten weten. De meesten hebben immers de Hogere Landbouwschool of de Tuinbouw Hogeschool doorlopen. Van een HBO diploma of een universitaire bul word je kennelijk alleen maar dommer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                  Dat argument is niet steekhoudend. Ledproducenten beweren bijvoorbeeld dat een ledlamp van 300 watt evenveel opbrengst genereert als een 600 watt HPS. Als dat waar zou zijn, hing het Westland vol met ledlampen. Waarom zou een broodkweker afzien van een opbrengst van tegen de 2 gram per watt? Denk je nu echt niet dat een broodkweker minder elektriciteit wil gebruiken dan wel meer opbrengst wil genereren per watt opgenomen vermogen? Immers, als er meer stroom via het verdeelstation wordt onttrokken dan de som van het individuele gebruik van de mensen die daarop zijn aangesloten, valt dat op. Het groter die hoeveelheid is, hoe sneller dit opvalt. Dus dan gaan de stroomleveranciers tussenmeters plaatsen om de illegale aftappunten te localiseren. Dat zien de broodkwekers ook -die houden dat echt wel in de gaten- en die moeten dan hun plantage afbreken en verkassen.

Comment

Hoorde dat LED voor groei wel ok was , maar waardeloos voor bloei.

Comment

Led is waardeloos om wiet te kweken. Het kweken van planten kan prima onder led maar voor productie van goeie wiet heb je toch echt de warmtestraling van hps nodig..

Doordat de temp oploopt gaat de plant zichzelf beschermen. Dat doet ze door aanmaak van extra thc

Het volgende artikel verduidelijkt wat meer waarom warmte een belangrijke factor is om goeie wiet te produceren.

http://www.hesi.nl/pages/artikel-19-ned.pdf

Comment

En dan nog je zal moeten bij verwarmen dag en nacht...... Maar die kachel van 500watt of meer rekenen we dan maar niet
                        lekker hps gebruiken

Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
                        Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

Comment

Topic moved naar de kweekruimte sectie!

Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Comment

OOh ik denk ik zie inmiddels wel planten hier maar nee helaas nog niet
                              "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

Comment

Heb led geprobeerd maar het enige wat gebeurde was dat me plant 6weken stil heeft gestaan geen groei bloei niks.
                                Gewoon duur probeersel.
                                #lovelifesmokeoneaday

Comment

Bezig...
                                X