Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Die zullen niet altijd voor stroom betalen dus dan maakt verbruik al niets meer uit.
Dat argument is niet steekhoudend. Ledproducenten beweren bijvoorbeeld dat een ledlamp van 300 watt evenveel opbrengst genereert als een 600 watt HPS. Als dat waar zou zijn, hing het Westland vol met ledlampen. Waarom zou een broodkweker afzien van een opbrengst van tegen de 2 gram per watt? Denk je nu echt niet dat een broodkweker minder elektriciteit wil gebruiken dan wel meer opbrengst wil genereren per watt opgenomen vermogen? Immers, als er meer stroom via het verdeelstation wordt onttrokken dan de som van het individuele gebruik van de mensen die daarop zijn aangesloten, valt dat op. Het groter die hoeveelheid is, hoe sneller dit opvalt. Dus dan gaan de stroomleveranciers tussenmeters plaatsen om de illegale aftappunten te localiseren. Dat zien de broodkwekers ook -die houden dat echt wel in de gaten- en die moeten dan hun plantage afbreken en verkassen.
Heb zelf ook een LED lamp die gebruik ik alleen voor de groei periode, als ze dan boven zijn hang ik er nog een spaarlamp naast.
Het afbloeien gebeurd onder een 600Watt HPS lamp. 20130116_131636_HDR.jpg\dag 7
Zo dus.
Totaal mee eens; liegen & bedriegen is 't speerpunt van de commercie.
Ook reclames op tv zijn vaak kort door de bocht, overdreven, eenzijdig en vooral onaannemelijk.
Van verkooppraatjes uitgaan vind ik daarom ook klakkeloos.
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Vandaar dat broodkwekers en professionele tuinders ze niet gebruiken. Die lieden hebben namelijk een hekel aan geld verdienen. Daarom zweren ze nog steeds bij die ouderwetse HPS-lampen. Kort gezegd: ze willen gewoon geen hogere winst. Dom van die jongens, niet waar? Terwijl ze toch beter zouden moeten weten. De meesten hebben immers de Hogere Landbouwschool of de Tuinbouw Hogeschool doorlopen. Van een HBO diploma of een universitaire bul word je kennelijk alleen maar dommer.
Dat argument is niet steekhoudend. Ledproducenten beweren bijvoorbeeld dat een ledlamp van 300 watt evenveel opbrengst genereert als een 600 watt HPS. Als dat waar zou zijn, hing het Westland vol met ledlampen. Waarom zou een broodkweker afzien van een opbrengst van tegen de 2 gram per watt? Denk je nu echt niet dat een broodkweker minder elektriciteit wil gebruiken dan wel meer opbrengst wil genereren per watt opgenomen vermogen? Immers, als er meer stroom via het verdeelstation wordt onttrokken dan de som van het individuele gebruik van de mensen die daarop zijn aangesloten, valt dat op. Het groter die hoeveelheid is, hoe sneller dit opvalt. Dus dan gaan de stroomleveranciers tussenmeters plaatsen om de illegale aftappunten te localiseren. Dat zien de broodkwekers ook -die houden dat echt wel in de gaten- en die moeten dan hun plantage afbreken en verkassen.
Led is waardeloos om wiet te kweken. Het kweken van planten kan prima onder led maar voor productie van goeie wiet heb je toch echt de warmtestraling van hps nodig..
Doordat de temp oploopt gaat de plant zichzelf beschermen. Dat doet ze door aanmaak van extra thc
Het volgende artikel verduidelijkt wat meer waarom warmte een belangrijke factor is om goeie wiet te produceren.
Comment