Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gebruik grote potten
Collapse
X
-
Re: Gebruik grote potten
Binnen kan ook, planten doen het er goed in , maar alleen echt zinvol als je ze ook lekker een tijdje laat groeien.
kuipje.jpg
Comment
-
@prettyGreenBud
Spoelen is wel belangrijk om de zouten die zich ophopen er uit te halen, zodat voeding opnamen blijft zoals die is.
Je zou een bak onder de smartpot kunnen zetten, bv een lekbak voor de wasmachine. Echter weegt een 60 liter voldoende, en til je ook niet zomaar weer
ff er uit. Je zou dit door zo trolley met wieltjes ( waar ze zwaardere kamer planten op zetten ) kunnen overwegen om het gewicht probleem met tillen op te lossen.
Zelf geef ik de voorkeur aan 11 liter potten, met 10 planten op een 1m2. Dit geeft mij voldoende om met 2 kweek per jaar klaar te zijn.
Comment
-
Op 1l potten? Ik heb op youtube ook al erg straffe resultaten gezien in onwrs kleine potten..
Ben hier trouwens terecht gekomen omdat ik eigenlijk zoek naar een handig middeltje om mijn ph-waarde van het water naar beneden te krijgen.
Ik heb ook wat schrik dat de aarde zo droog wordt.. hoe groter de plant hoe meer water allicht, maar ik heb schrik dat de oppervlaktespanning te hoog wordt,
als ik ze nu water geef dan lijk het haast dat er kloven zijn in de aarde waar het in loopt en dat het geheel steenhard dreigt worden.. maar meer water is geen optie..
dan gaan ze gewoon slap hangen..
Tips of eventueel een topic-doorverwijzing?
grtz
Comment
Comment