Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test....(verschillende plantjes)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LED test....(verschillende plantjes)

Dit zijn de foto's van gisteren....

De spint heeft de bladeren wel aangetast...
    Je ziet ook allerlei stippen op de bladeren...

Comment

Ik dacht dat een foto met wit licht beter zou zijn...

Comment

mooi hoor, hoe gaat t met spint...?

Comment

De spint is weg... Ik heb een goedje van de growshop gekregen... Ik wist eerst niet wat het was maar gelukkig word kan ik voor advies bij hun terrecht... (Niet alles is op het forum te vinden als je iets zoekt waarvan je niet weet wat het is) die pokkebeestjes zetten de fabriek stil..!!
          Nu nog door groeien...

Comment

Dat ziet er mooi uit.
            Af en toe zingen en tegen ze praten helpt ook.

Comment

Dat zal niks doen ben ik bang..
              Wanneer ik ga zingen gaat zelfs gesteente in protest...

Comment

Ziet er goed uit. Wil ook graag een binnenkweek doen met LED, maar jeejtje.. Minimaal zo'n 250,- voor een kleine LED bak. Ik vraag me af waarom dat niet goedkoper kan. Het zijn toch gewoon maar LED's?

Comment

Dan ben je wel op een hele goekope manier van je ongedierte af....

Comment

Het zijn niet zomaar LEDs. Het zijn meestal 1 of 3Watt LED's, in vergelijking met de klassieke LED met twee beentjes, die amper de 0.1Watt raken. De ballast/voeding die je dan hiervoor moet voorzien moet ook nog eens deze hogere vermogens aankunnen.
                    Daarnaast moet alles proper, volgens het juiste spectrum, geordend zijn en alles waterdicht gemaakt worden. Dit verklaart de hoge prijs van LEDs + winstgeile fabrikanten.
                    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Comment

Mijn bericht was een reactie op CBD zijn post

Alleen blauw zou ook moeten werken hoor. Je zou heel compacte planten krijgen. Het enige probleem met blauw is, dat er minder beschikbare energie in een blauwe foton zit dan in een rode foton. Daardoor gaat je plant strekken; hij denkt minder licht te krijgen.

UV en IR zijn delen van het spectrum dat goedkopere ledpanelen missen, ja Ze zijn wel degelijk nodig, maar in veel mindere mate dan rood en blauw. Een heel klein beetje groen heb je ook nodig, wat je meestal kunt opvangen door gebruik te maken van witte LED's.

2€/W voor een goedkoop ledpaneel tegenover 0.15€/W voor een complete HPS-set (nieuwe ballast en kap, elke ronde) vind ik wel duur hoor...
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
                          2€/W voor een goedkoop ledpaneel tegenover 0.15€/W voor een complete HPS-set (nieuwe ballast en kap, elke ronde) vind ik wel duur hoor...
                          Dat vind ik idd ook duur. Wel vraag ik me af wat voor een kosten je kwijt bent aan stroom met een HPS-set in de tijd van een hele kweekcycle.

Comment

De kostprijs qua stroom is hetzelfde. Vuistregel is 1gr per Watt aan licht. Een 400W LEDpaneel zal evenveel opleveren als een 400W HPS. Dit is ff kort door de bocht, maar meestal komt het op hetzelfde neer.

Comment

1 gr. per watt is bij led niet aan de orde... Het gaat allemaal om de intensiteit die een lamp afgeeft. De micro mol die er af komt... En natuurlijk wat een plant gebruikt qua kleuren. Het rood en blauw zijn de belangrijkste idd en door witte led's heb je een beetje groen om door de bladeren heen te kunnen gaan. Groen en geel zijn samen verantwoordelijk voor het daglichteffect.

Led is veel intenser en de kleuren zijn er op afgestemd...
                              Ik zweer bij de werking van led... Het is alleen een totaal andere techniek, net zoals hydro of CO2!.

Comment

1 gr. per watt is bij led niet aan de orde... Het gaat allemaal om de intensiteit die een lamp afgeeft. De micro mol die er af komt... En natuurlijk wat een plant gebruikt qua kleuren. Het rood en blauw zijn de belangrijkste idd en door witte led's heb je een beetje groen om door de bladeren heen te kunnen gaan. Groen en geel zijn samen verantwoordelijk voor het daglichteffect.

Led is veel intenser en de kleuren zijn er op afgestemd...
                                Ik zweer bij de werking van led... Het is alleen een totaal andere techniek, net zoals hydro of CO2!.

Comment

Bezig...
                                X