Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Eergister had ik mn plantjes vanuit een kleine pot met zaai en stek grond (een beetje gemixt met special mix) in een volle pot Gold label special mix gedaan.
Ik had al verwacht dat ze lichte tekenen van overvoeding zouden vertonen maar omdat ze het hard nodig hadden het wel konden verwerken.
De blaadjes gingen wat omhoog gecurved staan maar daar bleef het bij
klinkt goed maar zijn die bladranden die opkrullen niet door de warmte (lamp die te dicht hangt ) en van de bladpunten worden ze eerst lichter van kleur dan geel en dan pas bruin
IID! En dat je blad geeel wordt onderop klopt ook niet want dat is voedings TEKORT.
Als je onderste bladeren geel worden, zonder de eerste andere tekenen, is het inderdaad een voedingstekort.
Anders zou het wel eens overvoeding kunnen zijn
De tekenen zijn wat mij betreft niet los van elkaar te zien. Elke afwijking kan een andere oorzaak hebben. De kunst is om alles in verband met elkaar te zien.
Voor dat jij met een overschot de onderste bladeren geel heb dan heb je al een heel scala aan andere dingen moeten zien.... en 1 van de eerste dingen die je ziet is het bruin verkleuren van je bladpuntjes.....en dat opkrullen van het blad gebeurd alleen als de lamp te dicht op je blad zit want anders heb je dat niet.
opkrullen kan ook prima gebeuren door hitte. Als het lange tijd koud is geweest, of maar tijdelijk heel warm, dan sluiten de huidmonden en krijg je een skateboard-vorm over de breedte van je blad, of kano-vorm over de lengte, net wat je leuk vind
Graag gedaan vond deze topic alle heb gezocht achter deze topic. Omdat ik vind dat sommige blaadjes raar staan. Maar denk dat het overvoeding is. Stomme fout. Eerste maal dat ik voeding gebruik van plagron en las al telkens 25ml terwijl het 25ml voeding op 10l water. Fail
Comment