Interessant om te lezen dit!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het Main Lining topic
Collapse
X
-
Wat zou het voordeel van Main Lining zijn ten opzichte van een SCROG? Ik zie het namelijk niet..
Ik lees bijvoorbeeld dat het structureler en orderlijker is. Maar als je het mij vraagt ligt dat eerder aan de uitvoering en niet de methode.
Verder lees ik nog het argument dat je niet hoeft te binden. Maar dan zou ik het gewoon 3x toppen noemen
Comment
-
- Beste manier om de apicale dominantie te breken en eenduidige groei te krijgen
- Vaststaand ontwerp. Maakt de groei planbaar
- Hoogst mogelijke opbrengst per M2 bij het gebruik van zo min mogelijk planten.
- Cola's worden langer door meer lengtegroei toe te staan
- Plantvorm maakt verbeterde lucht- en lichtdoordringing mogelijk
- Door de lang voorgroeitijd vooral geschikt voor substraten met hoge groeisnelheid. (Hydro)
- Door lange voorgroei ook een lange totale duur
- Uitgebreide en soms lastige training noodzakelijk. Zowel LST als toppen en supercroppen. Beperkt binden is meestal wel nodig
- Meer risico op fouten door de vele handelingen
- Vrijwel altijd ondersteuning nodig van de zijtakken als toppen gaan zwellen
- Heeft vooral zin bij lampen met redelijk tot goed doordringend vermogen (vanaf 600 Watt)
Met beide methoden zijn hoge opbrengsten haalbaar in een succesvolle kweek waarbij alles meezit. Uiteraard is opbrengst van meer dingen afhankelijk dan je teeltwijze. Uitvoering, genetica en setup bijvoorbeeld. uiteraard ook je lichtbron. Als je bijvoorbeeld kaarslicht gebruikt, heb je kans op een zeer hoge opbrengst. Tot 12 kilo per plant.
Laters, Mr Coco
Comment
-
Waar is die bak theelichten nu weer geblevenThe dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
5 lekkere grieten onder de zon
Comment
-
Mr Coco leuke toelichting Al lijk je wel een beetje goud bergen te beloven
Waarom zou het de beste manier zijn om de apicale dominantie te doorbreken? Omdat er 3x (of vaker) wordt getopt?
"Hoogst mogelijke opbrengst per m2" is toch vooral afhankelijk van de lichtbron..
Comment
Comment