Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
heey ziet er goed uit die planten ik vroeg me af of het ook verschil maakt of je een sativa of een indica gebruikt als je de LST techniek gebruikt.. is de een makkelijker/ beter dan de andere?
hm... goeie vraag, ik ben er nog niet helemaal uit.
Een sativa maakt langere internodes wat helpt tijdens het vastbinden, maar grotere bladeren wat storend kan werken tijdens de bloei.
Een indica aan de andere kant maakt korte internodes en al vlug wordt het een hele warboel. ook vind ik de stammetjes minder buigzaam en vlugger verhardend. Tijdens de bloei profiteerd ze ervan dat de plant minder grote blaadjes aanneemt.
In mn kast staat ook een black jack van sweet seeds, deze is 50/50. Deze is heel aangenaam om mee te werken. als je terug kijkt zie je de foto's van een getopte en geLSTde plant, een beauty en makkelijk om mee om te gaan. Wel een beetje stressgevoelig maar heel sterk. Qua geur moet ze zeker niet onderdoen voor zaden die dubbel zo veel kosten (onder dezelfde omstandigheden) en op gebied van tricho's al zeker niet. Zeker een aanrader.
Een definitieve conclusie zal ik later nog maken na het vergaren van wat meer ervaring.
Na veel slapeloze nachten en dagen vol ergernis heb ik besloten om dit LST draadje toch te gaan afwerken.
Mijn vorige update dateert van een goeie maand terug maar ik ben steeds blijven foto's maken. Eerlijk gezegd heeft het niet veel gescheeld of ik had alles buiten gegooid. Eerst de tripsen, dan de tmv en het leuke voedingsstoffenopname probleem... Pff, vandaag kan ik zeggen dat ik blij ben dat deze kweek erop zit en ik volgende zomer wel enkele weekjes afwacht vooraleer een nieuw kweekje op touw te zetten.
We waren aangekomen op:
18/10: begin 5e week volledige bloei:Als je opteert voor een bodemverwarmingskabel, luister naar $iR en schaf je voor 9 EUR een dimmertje aan zodat je nooit in de problemen zult komen want ik vind dit echt dom.
Een echt volgplan heb ik vanaf toen achterwege gelaten omdat...nja... Ik had er gewoon genoeg van.
Op de foto's zie je duidelijk waarom.
- De eerste 3 foto's zijn Ice Cool. Omdat dit al een lichter plantje is mag ik gerust zeggen dat deze degene was die me de stuipen op het lijf jaagde. Op de 3e foto zie je wel het verschil
- De rest zijn super lemon haze foto's. De plant in de blauwe cirkel is de plant die in het begin als eerste geel kleurde. In de rode cirkels vind je haar zusjes die altijd tamelijk groen zijn gebleven. Na enkele weekjes opnieuw vergelijken en het was net omgekeerd. Om gek van te worden...
Thnx Skafe...een representatief kweekje zal het niet echt gaan worden, maar aangezien alle plantjes met dezelfde problemen te maken hebben gekregen... Tis toch kut want of ik beter zou hebben gekund zal ik nu nooit weten
Yo peeps.
In week 8 is er eigenlijk bitter weinig gebeurt dat zichtbaar was op foto. De toppen harden nog steeds lekker aan en der Kampf gegen die Vergeilung is nog steeds volop aan de gang. Het is onder controle maar ziet er jammer genoeg nog steeds alles behalve goed uit.
Daarom spring ik direct over naar:
13/11: ergens diep in week 9:
Ergens aan het begin van de week kwam het geel weer zo opzetten, maar deze keer was het volgens mij te weiten aan het klaarkomen van de plantjes... Ze waren gewoon aangekomen in het eindstation, end of the line...
Ik toon je de foto's van het moment wanneer ik tot dat besluit ben gekomen.
- op de eerste foto opnieuw de paarse getopte BJ op de achtergrond met een monsterlijke getopte SLH ervoor.
- de volgende is opnieuw geen schoonheidsprijs waard, maar zie die topjes vooraan...hmmmm
- op de derde foto opnieuw de beestige getopte super lemon haze op de achtergrond met de lemon skunk ervoor.
- de volgende 3 zijn super lemon haze topjes van LST plantjes. Niet slecht dus ook, maar zoals gezegd, iets minder dik. De plant op de eerste foto begint lekker in actie te schieten en volgens mij zal deze me nog doen verschieten.
Na ervan overtuigd te zijn dat de plantjes het einde van hun leven hadden bereikt, haalde ik mn microscoopje vanonder het stof. De tijd begon te dringen... Mn laatste oogst dateerd van 21/06 en maakte me weer klaar voor minstens een halve dag tricho's kijken. Jammer genoeg oogst ik blijkbaar meestal wanneer er buiten een zonnetje scheint en het niet al te koud is want... Ik heb geen licht op mn microscoop en gebruik het zonlicht hiervoor. Jammer genoeg was het een absoluut donkere periode en ja... In het achterhoofd houdend dat ik weet dat vruchten onder invloed van trips kleiner zijn maar vroeger afrijpen... Dikke shit dus... Lichtjes gemaakt enzo, maar dat wou helemaal geen reet helpen. Ten einde raad lanceerde ik een oproep en onze liefste KWEKER stelde me voor zn micro te komen halen voor een kleine 2 weken. Wat een pracht van een kerel toch!!! Red hier zo even mijn oogstje want ik stond op het punt ze om te leggen. Mijn voorraad verkleinde op dat moment super snel en dus drong oogsten zich op. Alle plantjes werden gecheckt onder de micro en tot mijn grote verbazing waren er al 3 klaar. Hier alle trichopics gaan toevoegen lijkt me onbezonnen werk omdat je er toch niets aan zult hebben. Dus... vandaag helemaal niets te melden.
De trichofoto's worden steeds gemaakt van blaadjes afkomstig helemaal bovenin de top, midden en wat meer onderaan.
15/11: diep in 9e week:
Na gisteren door de kwekermicroscoop te hebben gekeken, besliste ik vannacht 3 van de meest gevorderde plantjes om te gaan leggen. Mijn voorraad raakt op en ik moet dus opletten want een bezoekje aan de shop is voor mij een daguitstapje.
Vandaag werd verder ook nog beslist om een lemon skunk en nog een ice cool te gaan spoelen. Tricho's op 25% amber. Spoelen betekend bij mij in zeer korte tijd 3 tot 4 maal de inhoud van de pot aan vers water erdoor te jagen. Op de laatste foto zie je een trichopic van deze plant die in het verslagje eigenlijk nog niet voorgekomen is en altijd wat undercover in de kast is gebleven
Veel ga ik er niet over uitweiden en laat de foto's voor zichzelf spreken:
- de eerste die om werd gelegd is een black jack. Degene die helemaal in de uithoek stond... Een 50% amber als je het mij vraagt
- daarna de ice cool die overdreven snel begon te vergelen. Zijn we akkoord als ik hier ook de stempel van een goeie 50% amber opkleef?
- de laatste, tot mijn grote verbazing... een super lemon haze na 9 weken. Eila, da gezien? Greenhouse klokt ze op 10-11 weken en dus...
Indien je me niet gelooft ga ik het je zeer moeilijk maken om me tegen te spreken want ik voeg de trichopics met veel plezier toe. 50% of misschien wel meer?
- op de voorlaatste foto zie je de dames die net werden geoogst en van hun wilde nekharen (okselbladeren) ontdaan. Ziet en ruikt er overheerlijk uit, hmm...!!! En er is nog heel veel plek op de waslijn hopelijk kan ik ze vullen.
heey sir moet je feliciteren met je volhoudings vermogen je zal toch nog een mooi oogst hebben denk ik
moet wel toegeven dat zo is iets anders is dan altijd groene planten te zien
zitten idd al wat ambere trichs bij,maar als ze echt helemaal klaar zijn zul je zien dat de trichomen een beetje buigen.al kun je wel stellen dat je planten best wel oogst rijp zijn.grtz
Mooie pics $ir. Ik denk dat je aan de vroege kant zit met je oogst maar gaat zeker lekker wietje zijn. Mooie volle toppen daar aan je was lijntje. Op naar de volgende ronde en hopelijk met wat minder probleempjes. Ga zo door dude. Volg je met genoegen.
Comment