Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van zaad tot moederplant tot stek tot ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Van zaad tot moederplant tot stek tot ...

Korting op 420shop
    Van zaad tot moederplant tot stekje tot ....

1. planten zaad:

Ik had nog een 5-tal white widow zaden liggen waar ik nog es mee wilde verder werken dus heb ik deze gisteravond uit de frigo gehaald en een nachtje laten weken in een oplossing van 1liter afgezuurd water met een zakje sannie`s bacto.
    S`morgens heb ik men spongepots klaar genomen en deze effe doordrenkt met een deel van men bacto water.
    Daarna heb ik de zaadjes 1 voor 1 voorzichtig ongeveer 3mm in het voorgemaakte gaatje in de spongepots geduwd.
    Dan zijn de spongepots in een zelfgemaakt propegatortje (brooddoosje met folie over) gegaan met op de bodem een nat matje en in de groeikamer geplaatst op een constante temperatuur van 23C.
    Nu afwachten en geduld kweken

White Widow
    :

bloeitijd: 8 weken oogsttijd: eind Okt.

Sannie`s bacto:

Het WaaromIngredienten
    Bascillus licheniformis

bacillus megaterium

bacillus poymyxa

bacillus subtilis

bacillus thuringiensis

actinomycetentreptomyces griseovirides

Trichoderma harzianum bodemschimmel

Sannies Bacto bevat ook;
    oplosbaar humusextract waarvan 17% humuszuren
    suiker(dextrose)
    zeewier-extract(Ascophyllum nodosum)
    Maltodextrine
    gist extract
    Myconate(van klaver)

De bacterien dienen opgelost te worden in het "voedingswater".De dosering is heel makkelijk;1 gram per m2 in de 2 weken voor planten welke in de groei/bloei-fase zitten.Voor zaailingen en stekken ongeveer een halve thee-lepel op 5 liter water.Tevens is dit product prachtig te gebruiken als een aspirine.Zie je dat de planten er een daggie wat minder bijstaan of ze zijn onderhevig aan andere stress-situaties dan geven de bacterien de plant net dat extra duwtje in de rug.

Spongepots:

Spongepot is een ontkiem medium op basis van turf en cocos welke gebonden zijn dmv een een organische lijm waardoor het product aanvoelt als een spons.
    Het gebruik is erg simpel en vrijwel onmogelijk om nog wat fout te doen wat betreft de lucht/vocht verhouding.Over bewateren is onmogelijk.

Het product wordt zoals de foto hierboven geleverd in een plastic tray van 20 stuks in een gripzak welke de vochtigheid waarborgd aangezien de spongepots al vochtig aangeleverd worden.

Gebruiksaanwijzing:

Wanneer deze voor gebruik klaar worden gemaakt dient u de bijgeleverde bacto op te lossen in 1 liter water en de spongepots hiermee overdadig besprenkelen,hierdoor komen de positieve bacterien en schimmels diep in de plug waardoor er een natuurlijke defensie ontstaat tegen niet positieve bacterien en schimmels!

Hierna een gaatje prikken in elke spongepot waar de zaden later ingedrukt kunnen worden.Als dit gedaan is kunnen de spongepots inclusief zaden in een propagator of een tupperware bakje onder 24 uur licht zodat er een kontinue klimaat aanwezig is.
    Dan is het een 2 tot 5 dagen wachten tot de zaden hun kopje boven de grond steken.
    Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing zie deze link : http://www.spongepot.com/
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Re: Van zaad tot moederplant tot stek tot ...

Deftig begin van je draadje FiFi,

Zo zien we ze graag. Veel succes met het ontkiemen. Ik ga dit zeker in de gaten houden.

Grtz

Comment

Ziet er mooi uit Fifi!

Goed gebruik van foto's. Dit is leuk om te volgen

Groetjes Tosti

Comment

Wau dat is een mooie start ik ga je ook volgen ben benieuwd

Ik wou je een plusje geven en heb perongeluk op de min gedrukt Sorry
        God was never on your side..

Comment

Heb je ook geplust(en wel het juiste knopje gebruikt ).
          Hoop dat het een mooi verslag wordt.

Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

2. Verpotten plantjes:

4 van de 5 zaadjes zijn boven gekomen(een zeer goed resultaat als je bedenkt dat het al ouder zaad is), ik heb die dagelijks enkele malen besproeid met afgezuurd water tot gisteren dan heb ik deze overgepot in Plagron Light mix.

Heb de grond eerst doorwaterd met een mengsel dat 2ml/l rhizotonic waar ik ook 1gram Sannie's bacto heb toegevoegd. Daarna zijn ze verhuisd naar de nieuwe ruimte onder een 250W MH lamp. Eentje heeft dit jammer genoeg niet overleefd.

Plagron Light Mix:

Bio Rhizotonic:
            De krachtigste wortelstimulator voor de biologische kweek.

Bio RHIZOTONIC is een 100% natuurlijk en biologisch gecertificeerde wortelstimulator (OMRI). Bio RHIZOTONIC bevat meerdere vitamines, waaronder vitamine B1 en B2. Bio RHIZOTONIC bevordert de ontwikkeling van (haar)wortels, wortelpuntjes en de weerstand van de plant. Een krachtig wortelgestel zorgt ervoor dat de plant meer voedingsstoffen kan opnemen en sneller groeit. Bio RHIZOTONIC heeft een zichtbaar vitaliserend effect op planten. Door Bio RHIZOTONIC doorwortelen de planten sneller in de ondergrond. Daarom is Bio RHIZOTONIC ondermeer een ideaal middel voor gestresste planten, zoals cannabisstekjes tijdens het overplanten. Tevens herstelt en versterkt Bio RHIZOTONIC planten die er ongezond of slecht uitzien.

indien ik meer info vind hierover update ik dit wel

250W MH HPS lamp:
            Binnen heb je minimaal 25000 lumen per vierkante meter nodig. Geef je minder licht dan dit dan gaat de opbrengst snel naar beneden en zullen de planten erg lang en dun worden. Hierbij moet je met zo een lage lichtwaarde de lampen dicht op de planten hangen en dus heel vaak bijstellen. Een vakantie kan je dan wel vergeten. High Intensity Discharge lampen zijn de beste oplossing voor binnenshuis telers. HID lamps zijn er 3 basis smaken: High Pressure Sodium (HPS), Metal Halide (MH) en Mercury Vapor. HPS geeft een beetje gelig licht.
            De HPS lamp is verreweg het meest gebruikt voor het binnenshuis telen van hennep. Philips heeft de volgende lampen beschikbaar:

MASTER SON-T PIA Agro (Speciaal spectrum met verhoogde blauw-emissie resulteert in compactere plantengroei, met name bij lagere verlichtingsniveaus).
            Gebruik voor de bloei geen lampen die een te sterk geel licht geven. De opbrengst zal dan beduidend minder zijn.Verder adviseert Philips om de HPS lamp te combineren met hun MASTER HPI-T PLUS lamp bij een teelt zonder buitenlicht. Zie voor meer info: Philps tuinbouw.

Last edited by Smoking Fifi; 10 November 2009, 18:16.

A. The cop!

Comment

dus je zegt dat bio rhizotonic beter is dan de gewone rhizotonic van canna???

is dat wat je bedoeld fif

mvg DH

Comment

Euh ik zeg niets dit komt rechtstreeks va de site van canna

Had deze fles gekregen en daar ik toch meeren deels bio of organisch werk, geef ik de voorkeur aan deze voor op grond vanaf nu

A. The cop!

Comment

ah ok snap het

Comment

nice fief.
                    Was er ook ooit eens mee begonnen maar al die stomme WW's werden males he gvd!!! Veel succes met je projectje man. Ik hou je in de gaten.
                    Grtz $iR
                    sigpic

Comment

Ondertussen zijn de plantjes nog es overgepot na 18dagen in de Plagron Bat-mix. Heb de grond opnieuw eerst doorwaterd met een mengsel dat 2ml/l rhizotonic waar ik ook 1gram Sannie's bacto heb toegevoegd, onder de wortelkluit heb ik BAC schimmels gebruikt

Plagron Bat-mix

Last edited by Smoking Fifi; 10 November 2009, 17:56.

A. The cop!

Comment

3. Geslacht bepalen:

Ok nu de plantjes vertoonden al meer dan 4 internodes dus vond ik dat het tijd werd om even het geslacht te bepalen van de toekomstige moeders.
                        Ik heb dit op een zeer eenvoudige manier opgelost, daar de plantjes toch nog getopt moesten worden. Dus heb ik gewoon de toppen afgesneden en daarvan 2/3 blad verwijdert, mooi gelabeld en met hun steeltjes in een glas wijn geplaatst met water.
                        Dan heb ik dit glas onder een lampje gezet op 12/12 en nu word het afwachten hoeveel dames er tussen de drie zitten.

en nu zie de dames er dus zo uit -->

en nu samen met de jonkies, groepsfoto -->

A. The cop!

Comment

hm...andere manier van denken zie ik hier van fiefman. Ga ik in de gaten houden.
                          Houdt er rekening mee dat een topstek langer nodig heeft om te wortelen dan een een zijscheutje fiefster.

Grtz $iR
                          sigpic

Comment

Ja ma die topscheut is niet als effectieve stek bedoeld enkel om in een bloeiruimte te zetten enkele dagen/weken tot ze geslacht tonen..
                            Vanaf ze tonen of het vrouwtjes/mannetjes zijn gooi ik die terug weg en weet ik welke moeders zijn van de moederplanten

A. The cop!

Comment

een goed en mooi duidelijk kweek verslag FIfi

ik ga je volgen

Comment

Bezig...
                              X