Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ec meten op aarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: ec meten op aarde

    nee omerta dat is niet het water wat onder uit je potten
    dat is de waarde wat je meet met je ec meter als je de aarde zoal ik heb beschreven in gedestileerd water hebt gehad en ciaze heeft het nog duidelijker beschreven in post nummer #11
    dus lees dat daar ff trug aub

    bij mij op de aarde doe ik 1 maal per week meten aangezien je toch grotere buffer hebt als op andere mediums

    maar bij de bubbleponics bak van mij doe ik zo gemiddeld 6 x per dag meten
    gewoon voor de ckur heid meten is weten en ik hoef mijn voedingswater maar 1 op de 2 dagen aantevullen en bijte sturen nu

    alleen doe ik de metingen voor de ckur heid

    Comment


      #17
      Re: ec meten op aarde

      dus 1x in de week voordat ik mijn voedingsvat aanmaak meet ik de PH waarde van mijn grond, en aan de hand daarvan verhoog/verlaag ik het, en na een week meet ik weer op het medium om te zien als het gewenste resultaat is behaald.

      maaar is het dan wel verstanding om gelijk een voedingsvat aan te maken voor een week?

      srry voor de domheid hoor....zal wel liggen aan al die jaren blowen hahah

      Comment


        #18
        Re: ec meten op aarde

        nuwas ik ballemaal aan zoeken na ph meters enzo en ik kam deze tegen (zie link)

        is dit dan geen makkelijke en goede ph meter?

        Comment


          #19
          Re: ec meten op aarde

          ik durf mij over die meter niet uit te laten ik heb zelf een eutech meet koffer
          die bevat een ph meter een ec meter en de bonodigde vloeistoffen voor de meters te eiken.

          verder ik heb nooit gezegd dat je een voedings vat voor de hele week aan moest maken ik heb gezegd dat je 1 x per week de waarde van mijn medium controleer

          maar als je medium elke dag wilt meten is dat natuurlijk jou keuze

          ik zeg op aarde 1 x meten en aan de hand daarvan een beetje bij sturen
          en ik maak elke x net zo veel water aan als ik nodig heb ik maak voor elke plant appart aan aangezien ik maar 2 planten op aarde heb staan.

          mvg DH

          Comment


            #20
            Re: ec meten op aarde

            CIAze, het is niet dat ik je niet geloof maar kan je dit onderbouwen?

            Ik zou graag willen weten waarom je nou precies een handvol neemt, en niet een halve hand vol, en waarom je aanvult tot 250mL, en niet tot 200 bijvoorbeeld. Waarom is jouw manier ideaal (of goed)?

            Comment


              #21
              Last edited by CIAze; 19 October 2009, 16:21.

              Comment


                #22
                Re: ec meten op aarde

                Als de ec waarde van de grond dan tss de juiste waarde zit, neem ik aan dat enkel water geven voldoende is?

                Comment


                  #23
                  Re: ec meten op aarde

                  Deze vraag had je ook gewoon in je eigen thread kunnen stellen ipv in een thread uit 2009.

                  Lijkt me overigens dat je dan water geeft met de EC die je wilt hebben, anders verdun je de boel toch?

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  Bezig...
                  X