Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van onder water geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Van onder water geven

    En voor de mensen die niet al te creatief zijn in die dingen.

    Pak gewoon een tuinslang,knip er de juiste lengte af voor de U-lus en begin van het midden uit gaatjes te prikken in de tuinslang
    zodat er vanaf het midden geteld langs ieders kan 5cm beprikt is. zo ben je dubbel zeker dat ze vanaf onderen hun water krijgen en heb je geen last van wortels in u gaasje enzo.
    En steek dit nu in de grond zoals Monty al beschreef en geef water.
    -Je hebt meer controle over waar het water zich indringt
    -Je hebt meer lucht in u ondergrond(wat een pak beter is als hydrokorrels die op de bodem van de pot liggen(want die geven in feite enkel meer lucht als de grond zo goed als droog is)
    -en het is herbruikbaar(je kan per grote van potten een set maken met de juiste lengtes)

    En dat over langs de zijkant van je pot te gieten werkt deels, als grond droger wordt trekt het samen.
    Waardoor het van de rand van u pot trekt en als je dan langs de pot water geeft loopt er veel meer langs onder terug uit.
    Dat is toch mijn ondervinding. Hiermee gebruik ik ook liever een drainage-lus(in de omgekeerde toepassing dan).


    Grtzzzz...

    Comment


      #32
      Re: Van onder water geven

      Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
      hoe diep moet het schaaltje dan zijn om water in te doen monty?
      Grtz $iR
      haha!

      @Monty: Dit is het eerste wat ik ga doen met een nieuwe pot!! ik geef momenteel dus gewoon van boven water .. maar als je bv naar Ultimate Grow van Cervantez kijkt, gooit ie gewoon een hele zooi water er van boven op... monkey see monkey do!

      Ik vind vooral de extra o2 interessant!!

      Ik heb nu wel 4 planten al flink vastgeworteld in 15L potten, dus ik ga daar denk ik maar een slootje maken zoals je voorstelde.

      een hele vette post!
      Bedankt voor de info!

      Cheers!
      Oz
      Last edited by Oz; 30 June 2010, 20:57.
      Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

      Comment


        #33
        Re: Van onder water geven

        Oorspronkelijk geplaatst door Trimpo View Post
        En voor de mensen die niet al te creatief zijn in die dingen.

        Pak gewoon een tuinslang,
        Grtzzzz...
        Ik zou niet zomaar en tuinslang pakken want die geven giftige gassen af als ze warm worden
        Ruik maar eens aan de binnenkant ,als het stinkt dan zou ik hem niet gebruiken

        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment


          #34
          Re: Van onder water geven

          En stuk drainage slang kost je net zoveel al een tuinslang dus ik zie het crea zijn niet .

          en wat ventje al zegt dat is zeker waar bij goedkopere slang.

          Grtz.

          Comment


            #35
            Re: Van onder water geven

            ik kan makkelijk gratis aan siliconen waterleidingen geraken van espressomachines, dus ok voor consumptie!

            diameter is perfect! (1cm) ... is kijken hoe lang die dingen precies zijn

            anders maar een gaasje halen bij de doe het zelver!
            Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

            Comment


              #36
              Re: Van onder water geven

              bedankt he monty

              heb potten die gemaakt zijn om van onder water te geven dus dat gaat helemaal goedkomen

              Comment


                #37
                Re: Van onder water geven

                Zal vanaf nu vanonder water geven en af en toe eens bovenlaag bevochtigen goede info

                grtz

                Comment


                  #38
                  Re: Van onder water geven

                  Deze toepassing heb ik ook gebruikt voor 1 buitenplant als test, zal wel een foto plaatsen later mocht iemand het bewijs hiervoor willen zien....

                  Hiervoor een drainagebuis van mijn werk met een diameter van een centimeter of 5 gebruikt in een 45 l kuip (niet op de bodem btw/hydrokorrels onderin)
                  Helaas ben ik iedere keer genoodzaakt van boven langs de rand bij te gieten, daar de plant het anders niet redt daags... ik krijg het niet werkend.
                  Onder volle bladeren en boven in slappe hap.. na een gieter vol water staan de bovenste bladeren wel gestrekt in de zon...

                  Comment


                    #39
                    Re: Van onder water geven

                    In zoon grote kuip kan ik me goed voorstellen dat de capillaire werking van je grond onvoldoende is om het water voldoende hoog in je pot te krijgen.

                    Comment


                      #40
                      Re: Van onder water geven

                      wederom een mooie topic monty pentje en slim bedacht hoor met dat gaas

                      Comment


                        #41
                        Re: Van onder water geven

                        Ben hier nu een tijdje aan het lezen voor ik begin met een eerste kweek. Elke keer kom ik deze mooie tips en verhalen van jou hier tegen.
                        Zeker tips die ik ga gebruiken, monty!

                        Greetz Adezzz

                        Comment


                          #42
                          Re: Van onder water geven

                          Waarom niet gewoon hydrokorrels onderin je pot, laagje van een paar centimeters, kun je je planten toch altijd met hun voetjes in de water zetten?

                          Comment


                            #43
                            Re: Van onder water geven

                            Omdat ik nu juist het beluchten van de wortel en het van onder wateren wilde combineren. Je wortel groeit echt wel in die laag hydrokorrel, als je deze laag dan dus onderwater zet staat een deel van je wortel onbelucht onderwater. Cannabis heeft niet graag natte voeten!
                            Last edited by monty; 7 September 2010, 02:17.

                            Comment


                              #44
                              Re: Van onder water geven

                              mijn manier ; emmer met water/voeding vullen , tent open , emmer uitgieten naar hoeken toe, tent dicht doen , klaar 10 min max

                              Comment


                                #45
                                Re: Van onder water geven

                                Mooi man

                                Comment

                                Bezig...
                                X