Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van onder water geven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Van onder water geven

Ja das een mogelijkheid. Echter je pot is vele malen kleiner dan de omvang van je plant. Maar je kan idd je plant op een bergje zetten en langs de potrand een slootje maken en dan daar langs de rand water geven.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik niet in de schotel water geef maar via een drainage slang die tot 2/3 als een u door de pot loopt. Omdat ik met een kleine pot werk 10 liter, heb ik geen slang gebruikt maar een stuk gaas dat ik rond en in een u gebogen heb.

Grtz

Comment

Zoals op welke van de drie best? Meerdere eventueel? Of doet het er geen fuck toe?

Comment

Een derde mogelijkheid is het om een drainage slang onder in je pot te leggen die langs de zijkant van je pot of bak boven de aarde uitkomt. Je geeft dan water via deze slang. bijkomend voordeel is dat als er geen water in de slang staat deze extra lucht in je bodem brengt.

Omdat ik zelf micro kweek en dus met vrij kleine potten werk heb ik dit zelf als volgt gedaan.
        Ik heb een fijnmazig gaas tot een kokertje gebogen en dit als een u in me pot gezet voordat ik deze verder met me growmix heb gevuld. de uiteindes komen aan de zijkant boven de aarde uit. Via deze geef ik dus water en fungeren ze tevens als luchttoevoer voor me grond.

Last edited by monty; 26 December 2009, 04:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
          Ja das een mogelijkheid. Echter je pot is vele malen kleiner dan de omvang van je plant. Maar je kan idd je plant op een bergje zetten en langs de potrand een slootje maken en dan daar langs de rand water geven.
          zo doe ik het kon geen gaasje vinden ^^

Comment

alles leuk an aardig maar hoeveel water moet je dan (dagelijks)onderin het schoteltje gooien?

Comment

Kijk nog even verder in het Lijstje van Misty, daar staat ook een topic met hoeveel !!
              sigpic
              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Time2grow View Post
                alles leuk an aardig maar hoeveel water moet je dan (dagelijks)onderin het schoteltje gooien?
                Mensen dit gaat niet over water in je schotel gooien is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen dat ik water via een drain op 2/3 van me pot breng. vergeet die schotels. maak een drain!!!!

Comment

Arme Monty, doet al zo goed zijn best en dan maken jullie hem helemaal overstuur
                  Wat Monty bedoelt is dat het altijd handig is om een schotel onder je bakje te hebben zodat als er wat overtollig water in terecht komt dat dit altijd weer door je wortels kan worden hergebruikt.
                  de U vorm is heel simpel, normaal heb je een J vorm in je bak staan als je een drain techniek gebruikt maar nu heeft Monty een U gemaakt, zoals hieronder op deze tekening. Het rode is het gaasje wat in je pot in een U vorm zit.

Bodahir
                  Attached Files

Comment

Precies zoals je het daar getekend hebt zat de u in me pot. Helemaal juist. Ik heb voor fijnmazig draad, en de u vorm gekozen omdat als het niet als drainage voor me water dient, het als het weer droog staat tevens dient om wat meer beluchting in me pot te krijgen. Bedankt Bodahir voor het meedenken en de duidelijke tekening.

Grtz
                    Last edited by monty; 9 January 2010, 19:50.

Comment

hoe diep moet het schaaltje dan zijn om water in te doen monty?
                      Grtz $iR
                      sigpic

Comment

Mag ik vragen hoe je dit doet.
                        Heb nu ook fijngaas gehaald en ga dat in mijn potten maken.
                        Vul je de drain tot hij vol is of moet het anders.
                        hoe vaak vul je ze

thx alvast

Comment

Ik giet me water door het gaasbuisje in de pot dit loopt meteen de grond in het is niet zo dat de drain vol water blijft staan. Het water komt zo op ongeveer 1/3 van me pot onderin terecht. Als de drain droog staat dient deze tevens als beluchting van je grond om wat meer o2 in je grond te krijgen. Ik geef even veel water dan dat je van boven zou doen.

Grtz

Comment

Heb je geen last van verstopping ?

Welk gaas gebruik je en waar haal ik dat vandaan voor 15 potten

Sorry voor de vele vragen maar ik wil het in 1 keer goed doen

Thx

Comment

Kwam de draadkokers toevallig in de bouwmarkt tegen worden gebruikt om een draadijzer chemisch in een muur te verankeren het is gewoon een kokertje van gaas, redelijk fijn

Comment

Nu is het me helemaal duidelijk. thx

Comment

Bezig...
                                X