Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

    Korting op 420shop
    Moguh mensuh ik ben nieuw..
    Help me alsjeblieft verder...

    IK begin nou net met mn eerste kweek en heb een Jardin tentje aangeschaft 80x80x160. Leuk ding erg handig. Ik ben van plan daar mijn zaadsels te laten ontkiemen tot ze uiteindelijk in mn vloe terecht komen..
    ik doe dit op hydro
    .. alle voeding van lijn canna zijn aangeschaft dus daar hoop ik voldoende aan te hebben. zo niet pleazz laat het me weten.

    Er zitten nu 2 x dubbel tl licht in van 45watt stuk met 6100 K

    voor bloeifase ga ik 250hps lamp halen.. maar is nog lang niet relevant

    1 x terrarium lamp van 60 w voor warmte ( is dit genoeg in een tent van mijn afmetingen?)

    Nu is het volgende wat ik wil gaan doen...

    voedingsbak maken..

    vanuit mn voedings bak wil ik via een pomp mijn planten gaan bevloeien. Ik was van plan om een waterspin te gebruiken. Daarbij mijn eerste vraag op dit forum.... Als ik een waterspin gebruik zoals deze http://www.eugrowshop.eu/nl/waterbeh...pin-1x4-haaks/

    wat voor pomp heb ik nodig de afstand van bodem voedingsbak tot ruim in de bodembak met een slang van max 100cm? (ik doe maar 3 planten laten groeien de zwakke planten gooi ik weg..)

    2e vraag.. Zou je ook een circuit kunnen maken dat ik een lange slang neem en die lang de planten leg. gaatje prikken op de plekken waar dat nodig is en berekenen hoelang de pomp moet draaien om iedere plant de juiste hoeveelheid water te geven.?? Gaat dit werken uberhaubt?

    3e vraag
    als mijn zaadjes morgen of overmorgen zijn ontkiemd.. in welk ondergrond/slab zet ik deze?.. ik heb nu een serie lopen op steenwolpotjes maar dat pleurt zowat uit elkaar.. is er/zijn er slabs of andere kweekbodems voor het wortelen? hebben jullie aanraders??

    4e vraag
    In mijn tent heb je mooie gaten zitten nu ga ik in een van die gaten de volgende koolstof filter gebruiken. https://www.growshoponline.nu/index....mart&Itemid=14

    wat bedoelen ze met "Geadviseerd max. debiet KWS 156 m3/h"???
    betekent dit dat het een afvoer heeft van 156 kub per uur??
    is deze koolstoffilter zoiezo geschikt?

    nog een extra vraag.. moet hier een buisafzuiger bij?? of niet per se???
    zoals je ziet heb ik na 4 vragen alweer tien vragen ofzow gesteld..damn

    ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen want ik wil gewoon dat t goed gaat.. ik hou niet van troep roken dus ben ook erg bereid mn best te gaan voor de dames...

    alvast bedankt..
    PZzz
    Last edited by keukentrap; 20 January 2010, 00:04.

    #2
    Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

    weer een nieuwe vraag.. Grodanblokken .. is dat wat?
    met uitgangspostite dat ik ze straks in hydro ga zetten??
    thankssss

    Comment


      #3
      Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

      Oorspronkelijk geplaatst door keukentrap View Post
      Moguh mensuh ik ben nieuw..
      nogmaals welkom....
      Help me alsjeblieft verder...

      IK begin nou net met mn eerste kweek en heb een Jardin tentje aangeschaft 80x80x160. Leuk ding erg handig. Ik ben van plan daar mijn zaadsels te laten ontkiemen tot ze uiteindelijk in mn vloe terecht komen..
      ik doe dit op hydro
      .. alle voeding van lijn canna zijn aangeschaft dus daar hoop ik voldoende aan te hebben. zo niet pleazz laat het me weten.
      moet wel goedkomen he..........

      Er zitten nu 2 x dubbel tl licht in van 45watt stuk met 6100 K

      voor bloeifase ga ik 250hps lamp halen.. maar is nog lang niet relevant
      op zich een goede keuze...als men een 400 watter zou nemen zul je wellicht ruzie krijgen met de temperatuur........ dan zou je eventueel een zwaardere afzuiger kunnen nemen.....maja...zo kun je alles veranderen he.........

      1 x terrarium lamp van 60 w voor warmte ( is dit genoeg in een tent van mijn afmetingen?)
      staat je tent op zolder, kelder, garage, schuur of?........ kamertje appart wat voorzien is van verwarming is ideaal....als men die tl lampen net boven de plantjes hangt is het ongeveer wel rond de 23 graden dus dat is wel goed...tenminste ik heb 2x18 watt in een voorgroeikast waar de temperatuur steeds rond de 24 staat.........
      dus ik zou eerst wachten met deze...........

      Nu is het volgende wat ik wil gaan doen...

      voedingsbak maken..

      vanuit mn voedings bak wil ik via een pomp mijn planten gaan bevloeien. Ik was van plan om een waterspin te gebruiken. Daarbij mijn eerste vraag op dit forum.... Als ik een waterspin gebruik zoals deze http://www.eugrowshop.eu/nl/waterbeh...pin-1x4-haaks/

      wat voor pomp heb ik nodig de afstand van bodem voedingsbak tot ruim in de bodembak met een slang van max 100cm? (ik doe maar 3 planten laten groeien de zwakke planten gooi ik weg..)
      waarom zou je dat doen?? slecht 3 planten...geef ze lekker met een gietertje water...stukken makkelijker denk ik...... en anders een pomp (dompelpomp naar eigenkeuze) natuurlijk niet ene die een zwembad op 1 uur leegtrekt he............ anders moet je's kijken bij een tuinbouwcenter naar zo'n visaquarium pompje...meestal wel voldoende en klein...........

      2e vraag.. Zou je ook een circuit kunnen maken dat ik een lange slang neem en die lang de planten leg. gaatje prikken op de plekken waar dat nodig is en berekenen hoelang de pomp moet draaien om iedere plant de juiste hoeveelheid water te geven.?? Gaat dit werken uberhaubt?
      dat zal mischien wel werken maar uiteindelijk een beetje zoals hierboven vermeld een beetje onzin naar mijn idee....kan het ook mis hebben...........

      3e vraag
      als mijn zaadjes morgen of overmorgen zijn ontkiemd.. in welk ondergrond/slab zet ik deze?.. ik heb nu een serie lopen op steenwolpotjes maar dat pleurt zowat uit elkaar.. is er/zijn er slabs of andere kweekbodems voor het wortelen? hebben jullie aanraders??
      pleurt steeds uit elkaar?? FRAPANT....startblokken van 3x3cm is ideaal....anders in tuincentrum turfpotjes kopen zijn ook niet al te duur....maar mijn voorkeur gaat naar startblokken....
      op de site: http://www.growshopalien.com/onlineshop/nl/index.html onlineshop ergens waarschijnlijk onder blokje HYDRO zie je ze staan.....

      4e vraag
      In mijn tent heb je mooie gaten zitten nu ga ik in een van die gaten de volgende koolstof filter gebruiken.
      wat bedoelen ze met "Geadviseerd max. debiet KWS 156 m3/h"???
      betekent dit dat het een afvoer heeft van 156 kub per uur??
      is deze koolstoffilter zoiezo geschikt?
      deze is er wel geschikt voor in jou tentje.........

      nog een extra vraag.. moet hier een buisafzuiger bij?? of niet per se???
      zoals je ziet heb ik na 4 vragen alweer tien vragen ofzow gesteld..damn
      Yep....moet een buisafzuiger aan........kleintje maar....kijk naar de diameter van de koolstoffilter en zoek vervolgens naar de geschikte afzuiger.......

      ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen want ik wil gewoon dat t goed gaat.. ik hou niet van troep roken dus ben ook erg bereid mn best te gaan voor de dames...
      en zo hoort het ook en hoor dat graag..........hopend U voldoende geinformeerd te hebben....... greets Kweker
      alvast bedankt..
      PZzz
      ...............................................
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment


        #4
        Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

        Oorspronkelijk geplaatst door keukentrap View Post
        weer een nieuwe vraag.. Grodanblokken .. is dat wat?
        met uitgangspostite dat ik ze straks in hydro ga zetten??
        thankssss
        neem gewoon die steenwol blokken genaamd startblokken.......is ideaal voor alles.......
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

          [QUOTE=kweker;113840]
          Originally Posted by keukentrap
          Moguh mensuh ik ben nieuw..
          nogmaals welkom....
          DANK U!!
          Help me alsjeblieft verder...

          IK begin nou net met mn eerste kweek en heb een Jardin tentje aangeschaft 80x80x160. Leuk ding erg handig. Ik ben van plan daar mijn zaadsels te laten ontkiemen tot ze uiteindelijk in mn vloe terecht komen..
          ik doe dit op hydro
          .. alle voeding van lijn canna zijn aangeschaft dus daar hoop ik voldoende aan te hebben. zo niet pleazz laat het me weten.
          moet wel goedkomen he..........
          FLexxxxx

          Er zitten nu 2 x dubbel tl licht in van 45watt stuk met 6100 K

          voor bloeifase ga ik 250hps lamp halen.. maar is nog lang niet relevant
          op zich een goede keuze...als men een 400 watter zou nemen zul je wellicht ruzie krijgen met de temperatuur........ dan zou je eventueel een zwaardere afzuiger kunnen nemen.....maja...zo kun je alles veranderen he.........
          Oke die 250w wordt t..

          1 x terrarium lamp van 60 w voor warmte ( is dit genoeg in een tent van mijn afmetingen?)
          staat je tent op zolder, kelder, garage, schuur of?........ kamertje appart wat voorzien is van verwarming is ideaal....als men die tl lampen net boven de plantjes hangt is het ongeveer wel rond de 23 graden dus dat is wel goed...tenminste ik heb 2x18 watt in een voorgroeikast waar de temperatuur steeds rond de 24 staat.........
          dus ik zou eerst wachten met deze...........
          Oke dat doe ik dan nog ff.. temperatuur is idd tricky hij staat in de schuur..het is niet bijzonder koud daar. als t buiten 10gr vriest is t daar nog steeds 10gr boven nul.. koelt het in deze periode niet te veel af?? als de lampen uit zijn dan he.. in dit begin stadium zijn ze nog erg kwetsbaar.. maar geld dat ook voor temperatuur?? ik weet dat planten gestresst kunnen raken door te veel hitte ,geldt dit ook voor te veel kou??

          Nu is het volgende wat ik wil gaan doen...

          voedingsbak maken..

          vanuit mn voedings bak wil ik via een pomp mijn planten gaan bevloeien. Ik was van plan om een waterspin te gebruiken. Daarbij mijn eerste vraag op dit forum.... Als ik een waterspin gebruik zoals deze http://www.eugrowshop.eu/nl/waterbeh...pin-1x4-haaks/

          wat voor pomp heb ik nodig de afstand van bodem voedingsbak tot ruim in de bodembak met een slang van max 100cm? (ik doe maar 3 planten laten groeien de zwakke planten gooi ik weg..)
          waarom zou je dat doen?? slecht 3 planten...geef ze lekker met een gietertje water...stukken makkelijker denk ik...... en anders een pomp (dompelpomp naar eigenkeuze) natuurlijk niet ene die een zwembad op 1 uur leegtrekt he............ anders moet je's kijken bij een tuinbouwcenter naar zo'n visaquarium pompje...meestal wel voldoende en klein...........

          Gietertje is voor mij niet toepasbaar.. ik werk onregelmatig dus ben niet altijd dezelfde periodes thuis t wordt al een kunst om te zorgen dat ik mn licht zo instel op een tijd dat ik altijd thuis ben.. welke dienst ik ook draai... of andere planning.. maar omdat die bevloeiing regelmatig moet zijn(naar mijn mening) wil ik toch een pomp op een timer zetten.. geen zwembad pomp LOL hahaha
          een pompje met opvoerhoogte van 5 meter is dus ruim voldoende??
          Ik ga elke dag kijken bij de dames dus elke dag kan ik de bevloeiing wel controleren.. (of dat ze wel of geen water hebben gehad)


          2e vraag.. Zou je ook een circuit kunnen maken dat ik een lange slang neem en die lang de planten leg. gaatje prikken op de plekken waar dat nodig is en berekenen hoelang de pomp moet draaien om iedere plant de juiste hoeveelheid water te geven.?? Gaat dit werken uberhaubt?
          dat zal mischien wel werken maar uiteindelijk een beetje zoals hierboven vermeld een beetje onzin naar mijn idee....kan het ook mis hebben...........
          ^^

          3e vraag
          als mijn zaadjes morgen of overmorgen zijn ontkiemd.. in welk ondergrond/slab zet ik deze?.. ik heb nu een serie lopen op steenwolpotjes maar dat pleurt zowat uit elkaar.. is er/zijn er slabs of andere kweekbodems voor het wortelen? hebben jullie aanraders??
          pleurt steeds uit elkaar?? FRAPANT....startblokken van 3x3cm is ideaal....anders in tuincentrum turfpotjes kopen zijn ook niet al te duur....maar mijn voorkeur gaat naar startblokken....
          op de site: http://www.growshopalien.com/onlineshop/nl/index.html onlineshop ergens waarschijnlijk onder blokje HYDRO zie je ze staan.....

          volges mij heb ik dan geen steenwol die graflijers hebben me dan gewoon genaait.. volges mij heb ik wolplugs.. als je dat oppakt flikkert er gelijk hele stukken wolkorrels uit..
          Grodan wordt t dan...


          4e vraag
          In mijn tent heb je mooie gaten zitten nu ga ik in een van die gaten de volgende koolstof filter gebruiken.
          wat bedoelen ze met "Geadviseerd max. debiet KWS 156 m3/h"???
          betekent dit dat het een afvoer heeft van 156 kub per uur??
          is deze koolstoffilter zoiezo geschikt?
          deze is er wel geschikt voor in jou tentje.........

          Flexxxxs


          nog een extra vraag.. moet hier een buisafzuiger bij?? of niet per se???
          zoals je ziet heb ik na 4 vragen alweer tien vragen ofzow gesteld..damn
          Yep....moet een buisafzuiger aan........kleintje maar....kijk naar de diameter van de koolstoffilter en zoek vervolgens naar de geschikte afzuiger.......

          Thanks ik ga er mee aan de slag..


          ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen want ik wil gewoon dat t goed gaat.. ik hou niet van troep roken dus ben ook erg bereid mn best te gaan voor de dames...
          en zo hoort het ook en hoor dat graag..........hopend U voldoende geinformeerd te hebben....... greets Kweker
          alvast bedankt..
          PZzz
          /QUOTE]
          Je hebt me zeker weer op weg geholpen maar ook weer een hoop vragen los gemaakt.. als ik er niet uit kom.. I'm askin out loud.. dus hoop k dat je me dan weer van dienst kan zijn..
          PZzz AND THANKS we moeten er eigenlijk eentje op roken

          Comment


            #6
            Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

            Ik ga elke dag kijken bij de dames dus elke dag kan ik de bevloeiing wel controleren.. (of dat ze wel of geen water hebben gehad)

            Dus dan kun je ook dagelijks met een gietertje water geven.


            IK begin nou net met mn eerste kweek en heb een Jardin tentje aangeschaft 80x80x160.Er zitten nu 2 x dubbel tl licht in van 45watt stuk met 6100 K

            Een standaard tl-buis van 36 watt is al 1,20 meter lang. Hoe hang je een buis van 45 watt op in een ruimte van 80 cm? Vouw je ze soms dubbel of gebruik je een merk met afwijkende maten?

            Comment


              #7
              Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

              extreme. heb t ff nagekeken je heb gelijk t zijn in totaal 4 tlpbuisjess van 40 cm per stuk en per stuk 18w total van 72w ofzow.. ipv 90..
              gietertje gaat dat werken? is t nie belangrijk om er voor te zorgen dat ze altijd d3zefde tijd 3x per dag(in lichturen) waterr krijgen?

              Comment


                #8
                Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

                Ik vermoed dat 9 van de 10 hobbykwekers handmatig water geven: geen 3 keer per dag, in het begin ook niet dagelijks en na een week of 4 hooguit 1 keer per dag.
                Als je het handmatig toch niet aandurft dan zou ik gaan voor de grote Blumatkegels. Het hoger geplaatste vat kun je buiten de kweekruimte plaatsen. Maar gebruik dan geen bio-voeding omdat de kegels daardoor verstopt raken. Ga dan voor aqua-voeding en zelfs dan zou ik nog dripcleaner toevoegen.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

                  Thanks boef..
                  Nice info.. ik dacht dat een plan 200ml water per dag nodig had verdeelt over 3 x.. vandaar.. bedankttttt
                  Pzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

                    @keukentrap:
                    Het is een kleine moeite om dagelijks effe handmatig water te geven...een onregelmatige baan heb ik ook....zeer zeker..lol..... op een bepaald tijdstip ben je toch wel eens thuis lijkt mij...... de dames bij mij krijgen nooit elke dag om het zelfde uur water hoor.....

                    hoe je er bij komt dat een plant 200 ml water nodig heeft verdeeld in 3x weet ik niet maar klopt niets van.... de dames van mij krijgen 1x de totale hoeveelheid.... daarna niets meer soms 2 dagen niets soms wel 3 dagen niets en het is maar een kleine moeite....

                    druppelsysteem: mijn mening (kan voor een ander niet zo zijn...) mijn mening over een druppelsysteem is LUIHEID tenzij je een kamer vol hebt staan zeg maar maar voor 3 planten heb ik zoiets in gedachten....ow een druppelsysteem ben ik er een weekje vanaf en zie het wel weer achteraf,....NOPE gaat er niet in bij mij...je wilt kweken dus zul je leren om te gaan met de woorden van een plant wat ze je vertellen en dat doen ze zeker....ervaring wijst dit uit naderhand......
                    In ieder geval...mocht je toch kiezen voor druppelsysteem...geniet er van..............lol...............
                    leukste is natuurlijk met de hand en geloof me..........veel leuker hoor...............
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

                      Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                      @keukentrap:
                      Het is een kleine moeite om dagelijks effe handmatig water te geven...een onregelmatige baan heb ik ook....zeer zeker..lol..... je wilt kweken dus zul je leren om te gaan met de woorden van een plant wat ze je vertellen en dat doen ze zeker....ervaring wijst dit uit naderhand......
                      Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens , ik heb 4 plantjes staan en ben nu op het einde van mijn eerste kweek , in hetzelfde tentje als jij maar dan 400w .In het begin stond een blumat ook op mijn verlanglijstje maar daar ben ik in de loop van dit kweekje vanaf gestapt.Met een gietertje verplicht je jezelf ertoe dagelijks je tentje open te doen en te kijken. Ik wist 3 maand geleden niet hoeveel een plant in 24u kan veranderen , nu wel. En geloof me vrij dat dat voor een beginnende kweker cruciaal is ! Laat de dingen een paar dagen op hun beloop en het gaat gegarandeerd mis...na 24u kan je nog ingrijpen. Hou er ook rekening mee dat je voor veel probleempjes eerst nog het forum zal moeten raadplegen wat ook al snel enkele uren in beslag neemt vooraleer je een oplossing hebt...als je op dat moment je planten al 72u aan het verzuipen bent bijvoorbeeld , dan ben je er aan voor de moeite.

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

                        bedankt jonges..ik ga zo mn zaadjes in startblokken stoppen.. ze zijn allemaal al ontkiemt
                        Pzzz

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

                          en met de hand water geven....weg met dat luie gedoe he...........lol.............
                          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn Tentje.. Hoe en wat nu ?? echt een hele vragen lijst

                            ben ik aan t doen elke dag trouw.. Als ze vocht nodig hebben dan .. ik laat ze niet droog staan maar ook niet doorweekt...
                            Pzz

                            Comment

                            Bezig...
                            X