Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reflecterende wanden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Reflecterende wanden

    Korting op 420shop
    Hey medebouwers en doe-het-zelvers,

    Een tijdje geleden dacht ik aan spiegels of een foliesoort met dezelfde eigenschappen als een spiegel,om daarmee de wanden,plafond en de bodem mee te bekleden.
    Met als doel dat het 'licht' overal beter bij komt.

    Ik lees op diverse fora's dat radiator folie uitstekend werkt mede doordat dit produkt goed het 'licht' reflecteert.

    Welke manier is nu het beste ?

    Grts,Cootje

    #2
    Re: Reflecterende wanden

    Mat wit reflecteert zeer goed het licht. Voordeel is dat door de matte srtuctuur het licht meer diffuus word teruggekaatst.

    Spiegels zou ik niet gaan gebruiken het licht moet dan twee maal door het glas heen en breekt ook anders. Radiatorfolie werkt zeker ook wel veel meer kans op hotspots. Zwartwitfolie heeft zich ook wel bewezen lijkt me zo.

    Diamand diffusiefoie is een iets prijzigere oplossing maar reflecteert ook zeer prima net zoals mylar
    Last edited by monty; 4 February 2010, 13:25.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Reflecterende wanden

        Hey Cootje,

        Er zijn verschillende soorten folie op de markt zover ik weet, waaronder ook spiegel-reflectie folie, deze werkt volgens mij het beste en wordt ook in de Homebox Silverline gebruikt. Ook is er zwart-wit folie, die soms ook meteen anti-detectie eigenschappen heeft.
        Met gewone spiegels werken lijkt me nogal omslachtig, ook verdelen zij het licht niet echt maar weerkaatsen ze gewoon dezelfde lichtbundel.

        Mvg Jan

        Comment


          #5
          Re: Reflecterende wanden

          Grmblll...zit te twijfelen nu over de spiegel folie en de radiatorfolie...
          Ik vond zojuist dit : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...lie-t1823.html

          Comment


            #6
            Re: Reflecterende wanden

            Eyy amigo,

            Ik heb zelf de volgende mylar-reflecterende folie aangeschaft, reflecteerd 95% van het licht en is infra rood proof, verzendkosten zijn niet duur alleen moet je wel ff met je creditcard betalen, levering is zeer goed! Beter als mat wit/radiatorfolie en spiegelfolie. De diamond reflecterende folie reflecteerd 50% meer licht als mat wit en geen hot-spots maar reflecteerd niet meer licht als de mylar folie.

            Lijkt me een makkelijke keuze

            http://www.basementlighting.com/Merc...age=1/PROD/RS3

            Greetz

            Comment

            Bezig...
            X