Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat algemene info gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wat algemene info gevraagd

Korting op 420shop
    Hallo, ik heb een paar vragen over mijn tuintje in aanbouw. Is the first time, dus alle info is welkom.

1. ruimte is lxbxh = 1.75x1.35x2.10 . ik heb 3x 600 watters, wat voor afzuiging en filter heb ik nodig?

2. kan iemand me vertellen waar de gaten te maken voor aanzuig en afblaas? misschien een schemaatje, ik zou het zelf zo echt niet weten.

3. Is het misschien iets om voor de ingang (deur) een soort tochtsluis te maken om warmteverlies te voorkomen?

Alvast hartelijke dank voor eventuele tips !!
    Greets from the South....
    Vito
    Attached Files
    Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

Comment

Re: wat algemene info gevraagd

1. je hebt 100 m3/uur nodig om iedere 3 minuten je lucht te verversen in je ruimte. Echter om je temp onder controle te houden heb je een behoorlijke overcapaciteit hierbij nodig 500 M3/uur of zelfs 1000M3/uur lijkt me geen overbodige luxe met 3 x 600 wat. Denk ook dat 3 x 600 wat te veel is voor je ruimte.

2. Je zuigt bovenin af (warme lucht stijgt op) in de tegenover gelegen wand maak je onderin een actieve of passieve inlaat.

3. Ik denk niet dat je het snel te koud gaat krijgen als je er daadwerkelijk die 3 x 600 in hangt, voorzie eerder dat je problemen krijgt om je temp onder de 30 te krijgen.

Comment

Met 2 600 watters gaat die temperatuur al moeilijk genoeg te controleren zijn. 3 lampen op die oppervlakte das gewoon overkill. Als het uw eerste keer is zou ek beginnen met 1 lamp en 5-6 planten. Das al moeilijk genoeg. Zeker als je met zo'n basic vragen zit lijkt mij dat het beste.

Comment

stap over naar led lampen www.kweekotheek.nl

Comment

Alvast bedankt voor de snelle reacties, kan ik al weer verder mee.
            Ik denk dat er 2 600 watters komen ipv 3. ik heb een draadmodel
            als jpeg bijgevoegd met naar waar mijn "bescheiden" mening de aanzuig
            en afblaas komen. Als ik in deze ruimte, 1.75x1.35x2.10, een afzuiger hang van 4.000 m3 wat voor aanzuig kan ik dan het slimste monteren?
            Alle info/commentaar is welkom.. just trying to do what is right

Bedankt alvast, Vito
            Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

Comment

Die afzuiging van 4000m3 is wel beetje teveel van het goeie, lees je es in.

Je hebt 1200W aan lampen, dus zal een 1000m3 normaal genoeg zijn en dan ongeveer een 300m3 als aanzuig.

aanzuig vanonder afzuig van boven

Ik vermoed dat je 4000m3 afzuiger zelfs niet in je hok zou passen samen met de bijhorende koolstoffilter
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Bezig...
              X