Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Foto 114: De deur van de voorgroei- droogruimte hangt ook aan een pianoscharnier en heeft rondom 2 mm speling.
Foto 115: De deur geopend (1)
Foto 116: De deur geopend (2)
Foto 117: 2e softbox van 500 kub (haaks) (in nieuwstaat) op de kop getikt via Marktplaats voor 50 euro.
Foto 118: Uitlaatrubbers zo dicht mogelijk op de softbox gemonteerd om zo min mogelijk ruimte te verliezen.
Foto 119: Gezekerd met een ty-rap om te voorkomen dat de rubbers losschieten bij het ophangen of bij stoten van onderaf.
Foto 120: Koolstoffilter opgehangen. 2 Agrolux 600 watt assimilatie-lampen gekocht via Marktplaats (25 euro per stuk) en tijdelijk met kettingen opgehangen aan de beugels.
Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder
Foto 151: De aansluiting op de voorzijde van de kweekruimte. Nu nog even met duck-tape want de klemmen waren op. Volgende week ga ik weer langs de growshop om materiaal te halen.
Foto 152: Vooraanzicht (1).
Foto 153: Vooraanzicht (2).
Foto 154: Vooraanzicht (3). De pijpen aan de voorzijde worden nog rondom afgekit. Op de twee middelste pijpen worden sonodeck-slangen aangesloten die een doorvoer krijgen naar de slaapkamers onder de zolder, dit omdat de temperatuur daar meer stabiel is dan op zolder. Op de afgesloten pijp aan de linkerzijde wordt een sono-deck-slang aangesloten die van de 3e afzuiger uit de voorgroei- droogruimte komt.
Foto 155: De stroomkabels voor de lampen en de kachel zijn precies op lengte en kunnen niet onderling verwisseld worden.
Foto 156: De kabels van de klimaatcontroller.
Foto 157: Licht aan (1).
Foto 158: Licht aan (2).
Foto 159: Licht aan (3).
Foto 160: Licht aan (4).
Zo dat was het dan... De kweekruimte moet van binnen nog geplamuurd en geschilderd worden. De gipsplaten smeer ik in met witkalk en er komt rubber vijverfolie op de vloer. Verder moet het water-geef-systeem nog aangelegd worden, de meeste spullen hiervoor heb ik al bij elkaar gesprokkeld. Ook moet ik nog een aansluiting in de voorgroei- droogruimte maken van de afzuigbuizen onder de lampen naar de afvoerpijp aan de zijkant. Er moeten nog twee gaten in het plafond worden gezaagd voor de passieve luchtinlaten. Verder zijn er nog allerlei kleine werkzaamheden zoals bijvoorbeeld de ophanging van de lampen veranderen, kitten, opruimen en ik wil nog een paar dagen proefdraaien voor het echte werk begint.
Ik verwacht halverwege maart te kunnen beginnen met de eerste kweek vanuit stekjes. Tijdens de eerste kweek ga ik de voorgroei-ruimte voorzien van lampen en een afzuiger, zodat ik de volgende ronde uit zaadjes kan kweken.
Ik hoop dat jullie het tot dusver een aangenaam bouwverslag vinden en hou jullie in dit topic op de hoogte van de voortgang.
wooow graaf heel proper !!! mooi gebouwd man zien we graag dacht da ik al erg was daar zullen je toekomstige dames hun zeker in thuisvoelen al is het maar voor een paar maand dat word
hier is mijn hok http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...hps-t9684.html
Dat ziet er op en top uit zeg
Netjes gemaakt en de elektra heb je ook goed verzorgd
Je hebt er vast veel tijd in gestoken maar daar ga je zeker straks profijt van hebben,succes
Ik zal een kostenoverzicht plaatsen als ik klaar ben met bouwen en de eerste dames onderdak zijn. Het streven is in ieder geval om onder de 2000 euro te blijven, dat is inclusief alle kweek-benodigdheden. De bouw van de kweekruimte zal niet boven de 1500 euro uitkomen.
Bedankt voor alle enthousiaste reacties. Het is leuk om positieve feedback te krijgen wat mijn kweekruimte betreft. Het heeft me de afgelopen maanden heel wat denkwerk, fysieke arbeid, geld en tijd gekost om het voor elkaar te krijgen.
Ik ga er nu wat dagen tussenuit, effe bijtanken op de camping ... Eind volgende week ga ik verder met de laatste loodjes.
Comment