Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #47
    Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

    Wow een echte doe hetzelver KEN nie zonder gamma haha

    Echt mooi hoor wat een ruimte

    Wij hebben ook een JAREN 30 zolder alleen dan een stuk langer........maarja moeder staat dit niet toe

    Succes dan met de eerste kweek
    Last edited by Wierie Wierie; 21 March 2010, 17:52.
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    Comment


      #48
      Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

      Echt een super mooi hok.

      Veel succes met je kweek.

      Comment


        #49
        Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

        en hopelijk gaat mijn hok er in de toekomst ook zo uitzien!!! eerst even 1st kweek afwachten
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #50
          Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

          prachtig
          gewoon prachtig
          hoop dat de kweek goed komt
          kan eigenlijk niet anders:p
          as it was in the beginning,
          so shall it be in the end
          -BM-

          Comment


            #51
            Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

            Leuk al jullie enthousiaste reacties.

            Inmiddels ben ik in de vierde week 12/12 aanbeland en de ruimte functioneert boven verwachting. Doordat ik de lucht onder de lampen wegzuig en nu door een koolstoffilter afblaas op zolder, kan ik de 600 watters zonder problemen op 25 cm van m'n toppen houden. De planten zijn nu ongeveer 95 cm hoog waarvan ik de hoofdtoppen naar beneden heb moeten buigen om ze temperen.

            Het luikje in de deur blijkt een gouden greep. Als ik deze open laat staan als de lampen branden wordt de lucht met hoge snelheid onder de lampen door gezogen, waarbij de toppen nauwelijks bewegen. Als ik wat sigarettenrook door het luikje blaas is dit in een fractie van een seconde weggezogen. Zonder dit luikje als extra lucht-invoer had ik mijn lampen waarschijnlijk niet zo dicht op de planten kunnen hangen.

            Het luikje heb ik nu ook voorzien van een panty om vliegjes tegen te houden dus het kan zonder problemen open blijven staan. Als het licht 's avonds uitgaat doe ik het luikje dicht om de warmte beter vast te houden.

            De afgelopen week heb ik een optelsom gemaakt van wat dit avontuur tot nu toe heeft gekost. In totaal zit ik nu op 2.650 euro.

            De bouw van de ruimte heeft ongeveer 1000 euro gekost. De kweekspullen hebben bij elkaar zo'n 1650 euro gekost. Een deel hiervan (lampen, afzuigers, ventilator, koolstoffilters, PH-meter, schakelkast, klimaatcontroller, dompelpomp) heb ik tweedehands aangeschaft.

            De kweek gaat tot nu toe verbazingwekkend goed, de planten zitten van onder tot boven in de toppen en zien er prachtig uit. Nog een week of 6 te gaan dus ik zal maar beter niet te vroeg juichen.

            Hier nog wat foto's van de afzuiging en de lampafstand op 26 cm. Deze foto's zijn gemaakt aan het eind van de tweede week 12/12.

            Greetz, PowerFlower
            Attached Files
            Last edited by Power Flower; 14 April 2010, 00:03.

            Comment


              #52
              Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

              Echt schitterend die kweekruimte. Zelde zoon mooie hobby ruimt gezien. De dames zullen je zeker belonen voor al je harde werk en oog voor afwerking en detail. Hier mag menigeen hobbyist een voorbeeld aan nemen. Goed voorbereid en niet geschuwd om te investeren in een hobbykamer waar je nog veel plezierige uurtjes aan zult beleven Chapeau.

              Grtz

              Comment


                #53
                Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

                Inderdaad respect voor dit Uber groeihok !
                Ik hoop dat ik dit op micro ook ooit kan nabootsen
                Succes verder en laat vooral de kweekverslagjes zien van exotische plantjes, want hiermee lukt dat zowieso!
                Greets Swiemel
                Swiemel's Lr#2 kweek in een micro ikea kweekkast, 3x20W SL.
                Short Url: http://www.alturl.com/sjuz

                Comment


                  #54
                  Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

                  Egt mooi hokje

                  Comment


                    #55
                    Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

                    Mooi hokbouwverslag Powerflower, heel veel plezier gewenst met deze superkweekruimte !
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #56
                      Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

                      hier is echt over nagedacht en met oog voor detail gebouwd...respect!!!

                      Comment


                        #57
                        Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

                        Prachtige kweekruimte, geweldig verslag. Benchmark voor ruimtes lijkt me.
                        Inspirerend, dank daarvoor!

                        Je bent nu ruim een jaar verder, kan je nog een update doen? Ben benieuwd naar je ervaringen
                        op de langere termijn. Kosten, opbrengsten, dingen die je anders had gedaan als je het nog eens
                        zou bouwen... etc

                        Comment


                          #58
                          Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

                          kijk van zo ruimte wordt je nog eens vrolijk !!! hoop voor je dat je vele jaren mag draaien daar

                          Comment


                            #59
                            Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

                            Oorspronkelijk geplaatst door zepher View Post
                            Je bent nu ruim een jaar verder, kan je nog een update doen? Ben benieuwd naar je ervaringen
                            op de langere termijn. Kosten, opbrengsten, dingen die je anders had gedaan als je het nog eens
                            zou bouwen... etc
                            Hoi Zepher, ik heb onder een andere naam een kweekverslag gestart waarin je kunt zien hoe de kweekruimte nu functioneert.

                            zie topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-op-zolder
                            Attached Files
                            Last edited by Mohawk; 18 September 2011, 08:36.

                            Comment


                              #60
                              Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

                              dit is wat ik noem pro... de vrouwtjes zullen je zeker belonen voor de moeite
                              ben jaloers.. tog wel , nice
                              grtzz Smokey.
                              One Smoke a Day , Keeps the Doctor Away

                              Comment

                              Bezig...
                              X