Ik had er al eens een thread over opgestart en daar zou de oorzaak moeten liggen aan het ontbreken van kabeleind hulzen rond de uiteinden van de bedrading.
Maar nu zie ik bij het verwijderen van de transformator dat het niet alleen de draad en dehte kroontje is dat doorgebrand is, ook de omliggende draden vertonen gesmolten plekken, ook onder de kroontjes is er zwarte verkleuring te zien.
Hier zijn de omliggende draden ook zwart verkleurd:
IMG_0499..jpg
IMG_0500..jpg
Het kroontje dat volledig is weggebrand:
IMG_0504..jpg
IMG_0506..jpg
En onder de kroontjes zijn er ook zwarte vlekken te zien:
IMG_0510..jpg
Wat zou naast geen kabeleind hulzen te hebben nog een oorzaak kunnen zijn?
Het ziet eruit alsof de hele transformator op het punt stond in de fik te vliegen, het lijkt alsof hij volledig oververhit is en van binnen kortsluiting heeft gemaakt of zo.
Ons huis is nochtans beveiligd tegen kortsluiting, ik begin redelijk ongerust te worden, hopelijk weet iemand mij iets wijzer te maken.
Maar nu zie ik bij het verwijderen van de transformator dat het niet alleen de draad en dehte kroontje is dat doorgebrand is, ook de omliggende draden vertonen gesmolten plekken, ook onder de kroontjes is er zwarte verkleuring te zien.
Hier zijn de omliggende draden ook zwart verkleurd:
IMG_0499..jpg
IMG_0500..jpg
Het kroontje dat volledig is weggebrand:
IMG_0504..jpg
IMG_0506..jpg
En onder de kroontjes zijn er ook zwarte vlekken te zien:
IMG_0510..jpg
Wat zou naast geen kabeleind hulzen te hebben nog een oorzaak kunnen zijn?
Het ziet eruit alsof de hele transformator op het punt stond in de fik te vliegen, het lijkt alsof hij volledig oververhit is en van binnen kortsluiting heeft gemaakt of zo.
Ons huis is nochtans beveiligd tegen kortsluiting, ik begin redelijk ongerust te worden, hopelijk weet iemand mij iets wijzer te maken.
Comment