Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen bij opstelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Enkele vragen bij opstelling

Korting op 420shop
    Na veel onderzoek gedaan te hebben kom ik aan de fase waar ik mijn growroom moet bepalen.

Het zal gebeuren in een Secret Jardin 240x120x200

In het begin ga ik hier maar de helft van gebruiken en komt er 1 600 watt HPS lamp in te hangen aangesloten via een davin dv12 schakelkast.

Is het de extra euros waard om een Philips agro lamp te kopen voor de groei of kan dit perfect met de bloeilamp?

Is een simpele megalux hamerkap voldoende of is een adjust-a-wing de extra euros waard?

Ik had hier graag een actieve afzuiging en aanzuiging in gehad.

Hiervoor had ik gedacht aan 2x buisafzuiger uit kunstof 200mm met 1100m3.
    Deze zouden dan worden bedient met een SMSCOM dual fancontroller met externe thermostaat. (deze regelt ook de onderdruk)

Hier zou ik ook een Rhino/Phat filter voor gebruiken van 975m3

Nu is mijn vraag of dit niet wat overkill is voor een tentje met deze afmeting? Na wat oefenen is het wel de bedoeling om hier nog een lamp in te hangen en de tent vol te zetten.

Alvast bedankt!

Re: Enkele vragen bij opstelling

agro lamp in 600watt en 220 uitvoering is heel moeilijk te krijgen voor een redelijke prijs.heb zelf paar rondes met 400 watt agro voorgegroeit en zag geen verschil.hpi lamp in de eerste week gaf wel resultaat.belangrijkste is je luchtvochtigheid en temperatuur bij jonge stekken.adjust-a-wing in je tent is altyd goed als je er de ruimte voor heb.2 in die tent van je zou perfect zijn.dus steek wat geld in je afzuigsysteem om de temperatuur perfect te krijgen.en koop een goede luchtbevochtiger.1000cub softbox afzuiger en 500cub softbox inblaazer met een goede fancontroller die deze 2 op mekaar afstemt.als je dan ook nog die tent niet te ver van een uitblaas gat kan zetten dan ben je gelijk zomer klaar.

Comment

Ben het met tumble trimmert eens,.....investeer in een goede afzuiging, maw. softboxen (maken stukken minder lawaai) ipv. buisventilators.
      Neem de softboxen van voldoende capacitiet (dimmen kan tenslotte altijd).

Je zult onherroepelijk een actieve inblaas nodig hebben, wil je je temperatuur onder controlle houden (met 2 lampen).
      Vermoedelijk zul je de rechthoekige roosters in de tent namelijk dicht laten, ivm. licht in/uit val, en als je de tent helemaal vol zet, worden de roosters toch geblokkeerd door je potten, omdat de roosters vrij laag in de tent zijn aangebracht.

Comment

Bedankt voor de reacties. Softboxen worden het dan!

Ben er wel nog niet volledig uit of ik mijn hps lamp ook voor de groei fase ga gebruiken. Lees overal dat het wel mogelijk is maar zijn de resultaten hetzelfde als met een MH HPI lamp of een groei HPS lamp? Iemand al ervaring mee?

Comment

Draai de eerste keer gewoon met een groeilamp, zodat je je setup/tent kunt uittesten.
          De 2e ronde kun je altijd nog een groeilamp proberen, hoewel ik dit persoonlijk niet zou doen aangezien je maximaal 1-2 weken zult
          voorgroeien, en betwijfel of je nou echt veel verschil/voordelen van die aanschap/prijs zult hebben.
          Last edited by MMH; 1 April 2010, 15:33.

Comment

Dat is het antwoord wat ik zocht, hartelijk bedankt!

Ga het dan de eerste paar rondes (met maar de helft van de tent gevult) groeien met een gewone lamp en dan zien we wel.

Nu nog een beslissing kunnen nemen over het aantal (9 of 12) en welke soort + zaadbank en ik kan alles gaan bestellen en de hobby kan beginnen!

Comment

In een sj240 kunnen 32x18liter potten, halve bezetting is dus 16 stuks
              Attached Files
              Last edited by MMH; 1 April 2010, 15:45.

Comment

Jij zou dus beginnen met onmiddellijk 16 stuks neer te zetten? Dan moeten ze wat minder lang voorgroeien das waar maar is 16 niet wat veel voor een eerste keer?

Maar dan kan ik wel op enkele planten wat expirementeren.

Het is misschien niet de juiste plaats om deze vraag te stellen maar ik dacht te beginnen met 10x northern light feminised van royal queen seeds en 5x Bubblegum 47 feminised van GreenLabel seeds.

2 voornamelijk indica soorten, lijken mij goede soorten voor een eerste keer die ook niet te groot worden? Lijken dit goede om mee te beginnen?

Comment

Hoeveel je gaat zetten is natuurlijk jou keuze (foto zijn stekjes).
                  ook weet ik niet hoe groot je potten zijn.

Zeker met feminized seeds, zou ik het niet te vol zetten, zodat je goed op herma's kunt blijven controleren.
                  Let wel, een 600watt heeft een belichtings oppervlakte van max 120x120cm, maw.
                  je lamp in het midden hangen en de planten door de hele tent zetten werkt niet

Comment

Ben het er mee eens dat je afzuiging niet zwaar genoeg kan zijn. ik heb de helft van je oppervlakte met 600 Watter en een box-afzuiger van 550 kuub en dat is echt maar nipt. Iets meer afzuiging dan je nodig hebt is maar een beetje duurder en je kan altijd dimmen (en je zit safe in de zomer). Die Torin S-vent boxen zijn inderdaad wel goed.

Het nadeel van een hamerslagkap is dat het reflectievermogen heel snel verminderd. Een adjust-a-wings heeft een coating in miro (wat veel langer zijn reflectievermogen behoud, dus moet je niet zo gauw vervangen). En natuurlijk geeft ie ook een mooiere spreiding van je licht. Ik heb hem nog niet, maar als ik het geld heb koop ik de Wings direct. Ook lumatec heeft denk ik wel een goeie reflector voor dezelfde prijs, die gebruiken plaatjes die je kan vervangen (ipv heel de reflector vervangen), weet wel niet of je er zo'n EVSA moet bij gebruiken.

Grtjs,
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Ik zou zeker voor een Esva gaan,......duurdere reflector kan altijd nog.

De lumatec is ook dimbaar,......dit is super makkelijk als je plantjes/stekjes er net instaan, of nog niet zoveel licht kunnen hebben.
                      (lamp lekker hoog ophangen, en de lamp op 50% laten draaien, houd je je lv ook nog redelijk op peil )
                      Stukken veiliger, wordt maar handwarm, beter rendement, 5 jaar garantie, enz.

Comment

Bezig...
                      X