Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

testdraaien, nu een paar vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    testdraaien, nu een paar vragen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb een hok van 1,30x1,75x2,20
    (bxlxh), een ruck 200 buisventilator, cannafilter, 3x 600 watt en
    2 passieve inlaten, 1 van 100 en 1 van 125. zitten onderaan de lange kant, recht tegenover het filter voor goede circulatie dacht ik zo. Mijn temperatuur nu overdag met lampen aan komt niet onder de 33 graden. kan wel kloppen, want is op zolder en zon schijnt nu ook. alleen mijn lv is 26%. heb er 1 bak van ca. 1 liter ingezet met spons en 1 bak van ook ca. 1 liter met een natte doek. de temperatuur van mijn zolder is 24 graden. aanvoer komt vanaf andere ruimte en is schone frisse koudere lucht.

    Heeft iemand een goede suggestie voor mijn lv?
    en klopt het dat ik denk dat 's nachts, want dan wil ik draaien, de temperatuur sowieso graden daalt tot ca. 26-28 graden in mijn hokje als het nu met zon enzo 33 graden wordt?

    Ben benieuwd naar jullie aan/opmerkingen.
    o ja, komen 4 white widow in op 50 liter kuipen
    Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

    #2
    Re: testdraaien, nu een paar vragen

    Zeiknatte handoeken op de grond leggen van je hok of op hangen.
    De temperatuur daalt als je meer ventileerd (afzuiger hoger zet).
    In de zomer maanden snachts draaien is zo ie zo het beste ivm met de temperatuur

    Gr Rara
    Begin de dag met een dansje en een lach
    Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

    Comment


      #3
      Re: testdraaien, nu een paar vragen

      zou er een 2000cub softbox inhangen,en een 1000cub inblaas.maakt veel minder geluid en is op mekaar af te stellen met een uitgebreide fancontroller.1800 watt in een kleine ruimte is erg veel voor in de zomer.maar met de spullen die ik beschrijf moet het lukken.ps elke hobby kost gelden dan je lv,waterdichtebodem maken.kuipen of bakken van de vloer en zet er maar een flinke laag water in.

      Comment


        #4
        Re: testdraaien, nu een paar vragen

        Je kan ook gewoon een luchtbevochtiger kopen....

        Comment


          #5
          Re: testdraaien, nu een paar vragen

          De passieve inlaten lijken mij nogal karig. In mijn ruimte heb ik de 4 x ∅160 en 2 x ∅125 inlaten keihard nodig om mijn ruimte op temperatuur te houden. Ik werk met 2 maal 600 watt en 1000 cub afzuig-capaciteit. Verder kun je de goedkope hygro-temperatuurmeters niet vertrouwen. Zelf heb ik zo'n goedkoop ding aangeschaft voor 10 euro en ben m'n hele kweek in de veronderstelling geweest dat de luchtvochtigheid veel te laag was. Afgelopen week heb ik een professionele hygrometer gekocht en nu blijkt de luchtvochtigheid in werkelijkheid 25% hoger te liggen dan de eerste meter aangaf. Oppassen dus met het blind varen op de meters.

          Comment


            #6
            Re: testdraaien, nu een paar vragen

            hey power flower, wat voor hygrometer heb je gekocht? misschien wel goed plan om een wat "echtere" aan te schaffen; scheelt me misschien veel kopzorgen.
            Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

            Comment


              #7
              Re: testdraaien, nu een paar vragen

              Ja zeker je passieve inlaat moet worden 3x 200.

              Greetzz GG

              Comment


                #8
                Re: testdraaien, nu een paar vragen

                Met 1800watt moet je echt niet gaan zitten sukkelen met natte handdoeken of sponzen of zo, jij hebt een echte luchtbevochtiger nodig.
                http://www.growshopalien.com/onlines...midifiers.html
                En voor je temperatuur zie wat amneeshigh zei ^^
                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: testdraaien, nu een paar vragen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vito View Post
                  hey power flower, wat voor hygrometer heb je gekocht? misschien wel goed plan om een wat "echtere" aan te schaffen; scheelt me misschien veel kopzorgen.
                  Ik heb tweedehands een professionele Hanna thermo/hygrometer gekocht met een losse meet-sonde. Je kunt ook zoeken naar bijvoorbeeld een Milwaukee of Fluke meter, dat zijn ook betrouwbare meetinstrumenten.

                  Comment


                    #10
                    Re: testdraaien, nu een paar vragen

                    heb extra inlaat gemaakt, heb nu 3x 125 en 1x 100. luchtbevochtiger Elro LB8 en werkt prima. foto's zijn van dag 12.
                    Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

                    Comment

                    Bezig...
                    X