Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

    Korting op 420shop
    Ik heb een klein kamertje ter mijn beschikking, nu is mijn vraag, ik wil 2 plantjes erin zetten met alleen een lamp boven zodat ze genoeg licht ontvangen want het dakraam is niet genoeg (schijnt maar paar uur de zon echt op per dag, wel de warmste uren)

    nu is mijn vraag, welke lamp dat niet te duur is, zou toch genoeg licht afgeven, (ik kan de afstand van lamp tot plantjes goed regelen)

    Grtz

    #2
    Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

    Tja ik zou zeggen een 400w hps , dan je planten 3 weken voorgroei en toppen .

    Een setje 400w kost je rond de 80 euro nieuw , 2e hands voor een paar tientjes .
    Hou er wel rekening mee dat je ook een koolstoffilter nodig heb voor de stank.

    Grtz.gg

    Comment


      #3
      Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

      En een verduisteringsgordijn voor je dakraam, tenzij je de buurt wil laten meegenieten van je lampen. Verduisteren is trouwens ook wel prettig als je de planten op 12/12 zet.

      Comment


        #4
        Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

        Kijk eens rond misschien heeft er iemand nog een goed tentje staan kompleet.

        Grts MG

        Comment


          #5
          Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

          @Amneeshigh, zou het niet goed genoeg zijn om dat raam op een kier te zetten als verluchting?

          @Xtreme, ja dat heb ik op mijn kamer hange, ofwel gebruik ik gewoon een vuilniszak

          @mother Nja een tentje kan ik er moeilijker neerzetten dan 2 plantjes langs elkaar eerlijk gezegd dus

          overige info: Het is een 4 meter bij 2 meter kamertje waar al een bed staat, ik wil maar 1 lamp gebruiken en tot dusver denk ik een 400w hps set te kopen bij de alien shop

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

            Wiet kweken in een kamer die ook nog een woon-slaapfunctie heeft is gewoonweg niet mogelijk. Tenzij je je dag/nachtritme wil aanpassen aan dat van je planten.
            Last edited by Xtreme; 7 June 2010, 13:27.

            Comment


              #7
              Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

              Ja je moet ze wel kunnen verduisteren lol en dat gordijn is ook wel op ze plaats als je met een hps ga werken.


              Ik zou eerst even gaan lezen op het forum .

              Grtz.gg

              Comment


                #8
                Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

                Vraag: zou het niet goed genoeg zijn om dat raam op een kier te zetten als verluchting?

                zelfs met 1 plant adviseer ik je een filter ... het is echt een must.
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #9
                  Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

                  @xtreme, er is geen functie voor die kamer, hij werd vroeger gebruikt en nu nietmeer, daarom dat ik die ter beschikking heb, en ja er komt zowiezo een vuilniszak voor het venster, maar ik wil weten of er genoeg ventilatie zal zijn als het raam een beetje openstaat...

                  @amnees ik kan verduisteren enzo dat is allemaal geen probleem

                  @mito wat voor een filter had je in gedachten zoal?

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Snel vraagje, heb een kamer ter beschikking

                    Koolstoffilter, maar dan heb je ook afzuiging nodig, en check je raam van langsbuiten of er geen licht komt doorpiepen.. de kleur van zo'n hps lamp is nogal verschillend met de normale huisverlichting.
                    Don't panic! It's organic!

                    Comment

                    Bezig...
                    X