Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met inductie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweken met inductie

Korting op 420shop
    Kan iemand me vertellen waar ik rekening mee dien te houden wanneer ik wil gaan kweken onder 2 x 300 watt inductie. Moet ik ook zaken als een trafo aansluiten of werkt het gewoon met stekker.

Overigens zou ik graag horen of jullie adviesen hebben waar en welke 300 watt inductielamp aan te schaffen.

Re: Kweken met inductie

heb maar een keer een inductie kweek gezien was op wietforum.nl ging best wel goed,maar lampen waaren best wel prijzig en hadden weinig diepte straling net als tl .zou in de zomer best wel eens goed kunnen gaan.

Comment

Re: Kweken met inductie

Met inductie is goed te kweken, je moet wel je manier van kweken iets aanpassen zoals je gewend bent om onder hps te kweken.

1. Inductie geeft het beste rendament als je de lampen ongeveer 10 cm van de plant houd, niet veel meer.

2. Je moet je voorstellen dat een inductielamp een soort licht veld uitstraald dat bij de lamp het hoogst is "maar daarom niet zo diep rijkt als een hps" Zorg daarom dat je planten vroeg al gaat toppen! tot 30 cm plant is de topontwikkeling perfect.

3. 300 watt is voldoende om 70 bij 70 cm te belichten dus zorg dat je zoveel mogelijk uitlopers op je plant krijgt.

dit zijn mooie lampen als je niet veel hoogte hebt of snel met warmte overschot zit.
      bloei lampen van 2700k zijn goed.. de groeilampen van 6500k werken niet zo mooi.

je kan gewoon de bloeilampen gebruiken om de voorgroeiperiode te doorstaan.

laat de temperatuur niet lager dan 20 graden komen als de lampen uitstaan,

gr.

Askop

Comment

Bezig...
      X