Hey Greenjoker,
Ik heb deze afweging een tijdje geleden ook gemaakt, hok bouwen of tent kopen.
Als je natuurlijk zelf graag een hok bouwt dan moet je dat gewoon doen
Maar los daarvan is het inderdaad zo dat een tentje goedkoper uitkomt.
Ik zou enkel een hok gebouwd hebben wanneer:
-Ik een specifiekecifieke vorm of maat nodig heb die niet te vinden is in tent vorm.
-Ik wil gaan isoleren tegen de koude of warmte misschien? ( Is bij tent niet altijd evident)
Je zelf gebouwde hok isoleer je dan gewoon meteen.
-Het permanent mag blijven staan voor lange tijd (zoals reeds aangegeven)
Ik heb dus gekozen voor een tent omdat ik een standaard maat voor ogen had. En het materiaal ook graag weer wil kunnen wegnemen wanneer niet in gebruik is.
Het is goedkoper en over de stevigheid en afwerking heb ik nog geen klagen momenteel.
Nog een voordeel is dat deze tentjes al met reflecterend materiaal bekleed zijn binnenin.
Het enige puntje van kritiek dat ik momenteel kan geven op de tent, is dat deze niet 100% licht dicht is. (Gaat om een Secret Jardin DS60)
Als de lamp brandt binnenin, zie je kleine stipjes licht rond de rits sluiting.
Geen idee of de planten daar last v hebben in de donkere periode in een lichte ruimte.
Maar staat in mijn kelder dus maakt niet uit.
Voor de rest vind ik de tent echt een goede plek om als beginner te starten!
Maar het is zeker persoonlijk, en een kast bouwen lijkt me ook echt super
Holy C.
Ik heb deze afweging een tijdje geleden ook gemaakt, hok bouwen of tent kopen.
Als je natuurlijk zelf graag een hok bouwt dan moet je dat gewoon doen
Maar los daarvan is het inderdaad zo dat een tentje goedkoper uitkomt.
Ik zou enkel een hok gebouwd hebben wanneer:
-Ik een specifiekecifieke vorm of maat nodig heb die niet te vinden is in tent vorm.
-Ik wil gaan isoleren tegen de koude of warmte misschien? ( Is bij tent niet altijd evident)
Je zelf gebouwde hok isoleer je dan gewoon meteen.
-Het permanent mag blijven staan voor lange tijd (zoals reeds aangegeven)
Ik heb dus gekozen voor een tent omdat ik een standaard maat voor ogen had. En het materiaal ook graag weer wil kunnen wegnemen wanneer niet in gebruik is.
Het is goedkoper en over de stevigheid en afwerking heb ik nog geen klagen momenteel.
Nog een voordeel is dat deze tentjes al met reflecterend materiaal bekleed zijn binnenin.
Het enige puntje van kritiek dat ik momenteel kan geven op de tent, is dat deze niet 100% licht dicht is. (Gaat om een Secret Jardin DS60)
Als de lamp brandt binnenin, zie je kleine stipjes licht rond de rits sluiting.
Geen idee of de planten daar last v hebben in de donkere periode in een lichte ruimte.
Maar staat in mijn kelder dus maakt niet uit.
Voor de rest vind ik de tent echt een goede plek om als beginner te starten!
Maar het is zeker persoonlijk, en een kast bouwen lijkt me ook echt super
Holy C.
Comment