Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf een kweek kast maken. maar van welke materialen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hey Greenjoker,

Ik heb deze afweging een tijdje geleden ook gemaakt, hok bouwen of tent kopen.

Als je natuurlijk zelf graag een hok bouwt dan moet je dat gewoon doen

Maar los daarvan is het inderdaad zo dat een tentje goedkoper uitkomt.

Ik zou enkel een hok gebouwd hebben wanneer:

-Ik een specifiekecifieke vorm of maat nodig heb die niet te vinden is in tent vorm.

-Ik wil gaan isoleren tegen de koude of warmte misschien? ( Is bij tent niet altijd evident)
    Je zelf gebouwde hok isoleer je dan gewoon meteen.

-Het permanent mag blijven staan voor lange tijd (zoals reeds aangegeven)

Ik heb dus gekozen voor een tent omdat ik een standaard maat voor ogen had. En het materiaal ook graag weer wil kunnen wegnemen wanneer niet in gebruik is.
    Het is goedkoper en over de stevigheid en afwerking heb ik nog geen klagen momenteel.

Nog een voordeel is dat deze tentjes al met reflecterend materiaal bekleed zijn binnenin.

Het enige puntje van kritiek dat ik momenteel kan geven op de tent, is dat deze niet 100% licht dicht is. (Gaat om een Secret Jardin DS60)
    Als de lamp brandt binnenin, zie je kleine stipjes licht rond de rits sluiting.
    Geen idee of de planten daar last v hebben in de donkere periode in een lichte ruimte.
    Maar staat in mijn kelder dus maakt niet uit.

Voor de rest vind ik de tent echt een goede plek om als beginner te starten!

Maar het is zeker persoonlijk, en een kast bouwen lijkt me ook echt super

Holy C.

​​​​

Comment

bedankt voor je mening!

ik ga toch voor een zelfgemaakt hok
      lijkt me een leuke klus.

grt greenjoker

Comment

Veel succes, en zet hier wat foto's wanneer die af is!

Comment

ga ik doen !

Comment

ik heb kweekhok gemaakt van isover isolatieplaten van 120/60/8,5 met tand en groef
            zeer licht en zeer sterk door tand en groef en in 5 min op en afgebroken
            wanden zijn reeds bekleed met zilver dus reflecterend en heb zo'n hok van 120/100/240
            is wel duur in aankoop maar ik had er nog 15 liggen dus ervan geprofiteerd
            nu derde kweekje bezig en alles verloopt prima met hps 600 watt

succes

Comment

wat fotokes van mijn zelfbouwkit
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 5 photos.

Comment

Goede dag mede kwekers zoals beloofd hier foto's van de kweek kast.
                maten van de kast zijn: 2h 1.5b 0.8diep. materiaal is van mdf 18mm dik met bij de kante en kop ze kante een laag melamine.

volgende stap word allen naden afkitten met zuurvijekit. en de binnekant met reflecteren folie beplakken.

moet nog even kijken hoe ik de deur helemaal licht/lucht dicht ga krijgen, denk zelf met een dikke tocht strip of iets in die richting.
                en magneten op deur zodat deze goed dicht geklemt blijven.

Mijn vraag was: ben opzoek naar een goeie buisventilator/isobox?. wil dat zo min mogelijk geluid maakt.

heeft iemand ervaring met de pk 125 ec-tc van prima klima? deze schijnt wel goed te zijn.
                Attached Files

Comment

hoe kan je eigelijk het beste fotos uploade?

gr joker

Comment

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Mooie kast! Je zal hier en daar nog wel een paar gaten moeten maken? Voor de afzuiging en luchttoevoer.

En naar waar ga je je lucht afblazen?
                      Denk aan voldoende ventilatie om schimmel te vermijden

Zeker toffe kast om van te starten!

​​​​

Comment

Thanks

er komen aan bijde zijkante aan de onderkant
                        4 inlaat luchtgaten, dus totaal 8.
                        ik gebruik die gtools luchtinlaat.
                        en wil het boven in afblazen
                        wss met een buis naar het raam toe

Comment

Mooie kast en al lekker wit. Die midden brug ga je heel blij mee zijn, misschien staat ie iets te ver naar voren als je er ook nog tochtstrips nodig hebt. Die scharnieren zijn minder qua lichtlekken. Ik heb flink mijn best moeten doen om die te dichten. Vooral rond maar ook door je scharnieren. Enniewee als je er een beetje tijd insteekt komt dat goed.

Groot

Comment

Knip een strook zwartwit folie af en plak die aan de binnenkant van boven tot beneden over de scharnieren.

Wel ruim plakken zodat de deuren nog open kunnen. Het beste is deuren helemaal openzetten en dan de strook plakken. Dan weet je zeker dat je speling genoeg hebt.
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Plant erin en gaan.
                              Daar hoef je niet veel aan te doen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X