Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te hoge temperatuur!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Te hoge temperatuur!

Korting op 420shop
    Hallo

ik ben een beginnend kweker en loop tegen een probleem aan. Mijn temperatuur in mijn kweektent is (veel) te hoog.

mijn op stelling is als voogt:

2 x 600 w lampen
    1 x 1000m3 afzuiger met 1000 m3 filter
    x aantal meter aan 160 mm slang.
    timer
    tegelblok voor de afzuiging
    phantom 240x120x215 kweektent
    25 liter potten
    1 40 watt zwenk ventilator.

ik heb 1 draai gedaan met 1 lamp en dit ging prima.

nu ik er een 2e lamp bij heb gedaan heb ik de temp (in een lege tent als test) zien oplopen tot 37!!!! Graden.

Ik deed afblazen via een pijpje van 12 cm diameter en aanzuiguigen vanuit de zolderkamer.

het geen wat ik al geprobeerd heb is:

afblazen in de kamer zodat de afzuiger minder tegendruk heeft. Zolder raam op een kier en slang hier onder gehangen. Zwenk ventilator aan en de lampen van 60 naar 100 cm verhoogt. Nu nog steeds zit ik op de 33/34 graden.

Nu draai ik op zaad dus ze kunnen iets meer hebben maar toch is dit te gek. Ik ben langs de growshop gegaan en een 500 m3 softbox besteld voor de actieve inblaas. Deze krijg ik dinsdag dus dat is nog even afwachten.

Iemand nog tips? Want ik persoonlijk vind het raar dat de temperaturen zo uit de hand lopen.

groeten bubble kush

Ik zie geen actieve aanzuig, die heb je zeker nodig met 1200W in zo een tentje. De afzuig zou ik iets zwaarder genomen hebben min gelijk aan de wattage die je erin hangt.

Maar je kan het wel redden met een 1000m3 zolang je aanzuig maar altijd uit een koelere ruimte kan aanzuigen. Let ook op dat die aanzuig niet vollen bak draait want deze moet eigenlijk +-1/3 van je afzuig bedragen om onderdruk te verzekeren. Heb je ook een goede fancontroller waarop je beide kan aansluiten?

Dat pijpje van 12cm dat begrijp ik niet, je uitgang van je afzuiger gaat toch wel groter zijn? Dan moet je darm min even groot zijn.

Maar als je nu al problemen krijgt met deze temperatuur dan ga je binnen enkele maanden het nog echt zwaar krijgen.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Smoking Fifi

Comment

Met een 1000 afzuiger zal je het toch wel moeten redden.
        Een in en/of uitlaat buis van 12 is wel wat aan de kleine kant.

Neem aan dat je in de groeifase zit nu.
        Laat je lampen branden vanaf savonds ipv overdags, dat scheelt ook in temperatuur.

Probeer eens een buis van doorsnee 25cm als inlaat, en de buis van je filter naar je afzuiger ook 25, en zo verder (naar buiten het liefst).

Een xtra gedempte buis eromheen zou prettig zijn want dat geeft minder geluid, maar dat is maar een opmerking.
        Die aanzuig van je buis zou ik bij je raam op een kier zo laten, daar trekt ie prima frisse lucht naar binnen.
        Zet dat raam goed vast want met een dag zoals dit met die wind ligt ie er zo uit .

Het is een beetje knutselen dat het wat naar behoren werkt.
        Je hebt nu reeds al die 500 box besteld, zou prettig zijn als je die zachter kan laten lopen maar kijk eerst maar es wat ie doet .

Good Luck en knutselse.

.

The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

de oerhippie

bedankt voor je tips!

de test die ik deed was overdag en snachts om wat dingetjes te proberen beide hebben de lampen toen 8 uurtjes gedraaid.

de zaadjes zijn nu een paar dagen ontkiemt dus nog even wachten geblazen.

wat ik wel al heb geprobeerd is het raam op een kier en gek genoeg maakte dat geen verschil... misschien toch een aanzuig probleem? Voor een lamp werkte t prima maar misschien toch te weinig voor 2 zonnetjes.

Comment

Last edited by QnQ; 19 January 2018, 09:53.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ

bedany voor de tips!

met een tegelblok bedoel ik tegelblok klein typfoutje.

de inlaat is ook 160 mm met 2 bochten en een lengte van ca 4-4,5 meter voor de aanzuig. Voor de afblaas is het 2 bochten met een meter of 3 aan slang ook 160 mm.

ik heb zitten nadenken en een plan gemaakt om een gat van 160 mm te maken in me schuinen dak zodat hij onder de dakpannen afblaast.. dan kan hij ze volledige flow kwijt. Dan hoop ik dat hij in combinatie met die inblaas lekker zal dalen. Binnen afblazen heb in ook liever niet.

en voor de verkeerde plaats van item. Sorry ben het nog aan het uitvogelen allemaal!!

groetjes

kush

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bubble kush View Post
                ...met een tegelblok bedoel ik tegelblok klein typfoutje...
                Grappig heh, dat je soms een zinnetje 4-5x opnieuw leest als je het niet begrijpt

Yeah, naar buiten is het mooist.
                Misschien even kijken naar een nette dakdoorvoer ?
                Ik weet niet of je op het dak kunt, maar zo'n pan is zo gelegd natuurlijk, alleen even een modelletje zoeken met de juiste diameter.
                Dan krijg je ook geen vochtproblemen door de warme lucht, of een sneeuwvrij dak in de winter

groetjes

kush
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ helaas kan ik niet zomaar op me dak, dan moet ik een stelling slaan en dan nog is het trickie. Ik dacht aan een gat maken waardoor ik onder de dakpannen afblaas met een gat van 160 mm. Probeer is dit maar is!

groetjes kush

Comment

Best kijken om zeker die diameter van die buis te vergroten dan, want een vernauwing is een pak verlies aan debiet.
                    Als je onder het dak afblaast ook opletten dat je lucht die eruit kan de vrije loop heeft dus die afvoer niet te dicht bij een muur of direct op de dakpannen plaatsen. Heb je geen schouw die buiten gebruik is of een inox buis die je naar buiten akn steken dat trekt ook geen argwaan? Veel branders op gas hebben ook zo een inox buis van 160 naar buiten zitten en dan moet je niet bang zijn dat jouw dak het enige is waar geen sneeuw op ligt.
                    Verder zal het voornamelijk kijken zijn wat de actieve inlaat gaat helpen nu..

Het kan wel zijn da je controller maar 1 regelknop heeft. Effe testen dan of je genoeg onderdruk creeert voor geurhinder te voorkomen.

Maar in de zomer ga je alvast grote problemen krijgen op een zolderkamer dit ga je wss nooit gekoeld krijgen of je moet een zeer goed geisoleerd dakje hebben.
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Smoking Fifi

waar ik tot mijn grote verbazing achter ben gekomen is dat mijn slangen 200 mm zijn ipv 160 geen idee hoe ik dan aan die 160 mm kwam. Een spouwmuur heb ik helaas niet over en ook een buis maar buiten niet. Morgen het gat maken van 200 mm en kijken wat daar uitkomt.

van de zomer kan ik inderdaad niet draaien ook met 1 lamp niet. Heb dit vorig jaar getest en helaas ging dat niet goed. Ik laat jullie het zo snel mogelijk weten wat het gat me heeft opgeleverd!!

Comment

Smoking Fifi QnQ de oerhippie

beste medekwekers

vandaag een gat van 200 mm naar buiten gedaan. Een extra 2 openingen gemaakt om aan te zuigen en wat denk je... niks!! Nog steeds 33,5 graden. Nu zei de beste man bij de growshop dat omdat de tent nog leeg is het wel 2-3 graden kan schelen als de tent vol staat met potten aarde en plantjes. Maar dan nog is het rond de 31-32 graden. En dan hangt de lamp nog op een meter ook!! Niet eens 60 cm van het meet punt.

De moed is in m'n schoenen gezakt...
                        wat ik er wel bij moet zeggen is dat er tussen de afblaas en de dakpannen zo een 20-30 cm zit. Is dit te dicht?

Ik vraag me af wat ik nog kan doen, kan het niet zo zijn dat me blower geen 1000m3 meer levert? Zijn daar truckjes voor om dit te cheken?

ik hoop op een Goude tip

Comment

Waar meet jij eigenlijk ? Toch niet recht onder de lamp ? Zet je meter eens in de schaduw. (Ik heb van Lego een afdakje gemaakt)

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Flip Hasjkip ik leg mijn meter onder de lamp alleen heb ik over de sensor een blaadje geplakt.

Comment

Sommige thermometers hebben een flinke afwijking. Heb je dat al geprobeerd uit te zoeken?
                              Ik heb hier thermometers met een afwijking van circa 2 graden. Da's voor mij acceptabel. Als je iets in je tent dramatisch verandert, en vervolgens blijft het warm, dan kan het best eens aan de thermometer liggen.

Planten zijn ontzettend goed in koelen, hun hele watercyclus is daar op gebaseerd. Zet eens wat potten in je tent, of natte handdoeken. Dat doet ook sowieso veel met de luchtstroom (wellicht meet je nu op een punt waar de stroming minimaal is, omdat er geen voorwerpen in de tent staan) onthoudt: lucht legt de weg af van de minste weerstand. In de hoeken van de tent zul je ofwel een veel lagere temperatuur meten (door werveling) ofwel een veel hogere temperatuur (door stilstaande lucht).
                              Bedenk ook dat je een meetgemiddelde wilt van je tent. Niet op slechts een enkel punt. 33 graden op de ene plek, maar 20 op de andere, zorgt er voor dat de omgevingstemperatuur voor de planten op ongeveer 27 uitkomt. Op de zon zit ook geen dimmer, en wiet gedijt goed in woestijngebieden. 27/28 graden is een optimum, geen rete-strakke eis.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                              X