Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te hoge temperatuur!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LR2

ik heb mijn temp gemeten direct onder de lamp omdat ik niet wil dat me toppen te warm worden en open gaan staan.

Ik zal is wat potten in de tent zetten. Ik heb 2 thermometers die idd +- 1.5 graad van elkaar afwijken.

Ik ga jou tips uitoefenen. Ook ga ik de thermometers niet meer direct onder de lamp hangen maar aan de zeikant. Kijken wat dat oplevert.

Bedankt!

Comment

Heb je ook een blazer in het tentje gezet? Zodat de warmte verdeelt wordt over de complete tent en niet enkel bal onder de lamp blijft hangen, ook vrees ik dat die 20/30cm misschien teveel tegendruk kan geven, dat weet ik wel niet zeker. Ik heb er altijd voor gezorgd dat mijn uitblaas vrij kon uitblazen dus direct naar buiten of los in een ruimte/kamer ernaast.

Verder heb ikzelf nog geen ervaring metcde nieuwere led lampen maar deze kunnen misschien voor u de enige oplossing zijn als al de rest niet lukt. Ik vermoed dat ze vandaag al stukken verder zitten met de ontwikkeling van ledlampen dan enkele jaren geleden.

Bij vrienden die kruiden, paprika's,tomaten, pepers en dergelijke kweken in de wintermaanden zie ik wel mooie resultaten. Maar dit is dan meestal onder ledlampen die een stuk duurder zijn dan de HPS'en.
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Smoking Fifi

Ik heb een 40 wAtt blazertje in de tent staan die het geheel mooi verdeeld.

led lampen.. hmm dat is misschien helemaal geen slecht idee!! Daar ga ik me is in verdiepen! Bedankt voor de tip

Comment

Ben tot vanacht bezig geweest met testen, het laatste wat ik geprobeerd heb is alle potten in de tent gezet en 2 meters op verschillende hoogtes gehangen. 1 op ca 60 cm onder de lamp en de ander net boven de pot. Ook heb ik ze deze x niet recht onder de lamp gehangen maar aan de zeikant. Met deze aanpassing kwam ik onder de lamp op 30,7 en net boven de potten op 28!!

Comment

Reken daar straks -2 graden bij/af omdat er verdamping plaatsvindt van de planten die de lucht koelt, en je zit op 28,7 en 26 graden.. Da's prima toch?
            Met die 1,5 graad correctie al helemaal.

Let wel: de optimale temperatuur is een richtlijn. Op 25 graden, op 30 graden en ik denk zelfs 32 graden, is prima te kweken. Hoe meer plantmateriaal, hoe koeler het wordt. Dus in de bloei zul je waarschijnlijk rond de 25-27 graden zitten.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dat is zeker een mooie temperatuur!

alleen vraag ik me dan wel af, wat is dan de beste plek om je temperatuur te bepalen?

ik lees heel veel verschillende dingen.
              want ik denk dat t onder de lamp bij de toppen nog steeds 33 graden is?

hoeveel temperatuur kan een top hebben voor je open toppen krijgt? Nog een moeilijk gevalletje merk ik wel

Comment

Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Bezig...
                X