Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging buiten de tent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afzuiging buiten de tent

Korting op 420shop
    Hallo mensen,

ik wou een softbox gaan kopen en deze buiten de tent op zetten.

ik heb n keer ergens gelezen dat je dan het koolstof filter impv ervoor erachter moet zetten.

En maakt het veel verschil met zuigkracht of niet?

ivbm het gewicht wat anders teveel word wil ik de box niet erin hangen maar ik kan wel t filter in de tent hangen als dat beter is

of toch wel een buisventilator? Ik had eerst de s-vent 1100m3 met regelaar erin op het oog,

maar ben bang dat die te luid is aangezien het geheel maar 3 meter van het raam afstaat en der regelmatig mensen voor mijn woning langs lopen en ik wil natuurlijk niet dat ze dit horen maar ik weet niet echt wat ik moet verwachten aan geluid ervan maar het is wel aantrekelijker kwa prijs

Ik hoop dat jullie.me verder kunnen helpen

alvast bedankt
    Last edited by lightitup420; 20 January 2018, 09:27.

Nee, het filter hoeft niet aan de andere kant.
    Filter kan gewoon in de tent, dan een langer stuk slang eraan en naar de softbox buiten de tent.

Filter, bochten en slang zorgen natuurlijk voor wat drukval.
    Dat kan wel meer dan 50% zijn met een paar 90 graden bochten en wat extra meters slang dus hou het zo kort mogelijk.
    Overtollige slang altijd er tussenuit halen, en liever 2x 45 graden bocht dan 1x 90.

Je kunt ook door de filter blazen als dat beter uitkomt met de ruimte.
    Dan doe je die witte hoes die om de filter zit aan de binnenkant, in plaats van er omheen.
    In dat geval is een buisfan beter. Die kunnen beter lucht 'duwen', een slak kan beter zuigen.

Als je echt stil wil kun je op zoek naar een EBM Pabst slak, en er zelf een kist omheen bouwen.
    Die draaien op een lager toerental dus zijn nog stiller dan de gangbare slak die in een softbox zit.
    Een buisfan maakt een stuk meer herrie dan een softbox.
    1100m3 op volle kracht doet niet onder voor het geluid van een oude afzuigkap op standje vliegtuig.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

1100 kuub om 450 watt te koelen in een 120 tent is een klein beetje overkill. Klein beetje maar. Dat doet hier een 500 op 20%.

Comment

• lightitup420
        lightitup420 commented
        Editing a comment
        Dus dan zou t kunnen met n buisventilator aangezien die nooit echt volop zuigt als ik m zo groot neem toch?
    Bezig...
    X