Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gek of geniaal, de CV kast grow!
Collapse
X
-
He Flip,
Zat te denken om een kast van hout te maken op wielen. Mocht er onderhoud nodig zijn deze naar buiten rijden. De ventilator heeft 3 standen. Maar lijkt mij zowieso sterk genoeg als hij gebruikt wordt om een huis te ventileren.
Zijn ook huizen met cv ketel in badkamer. Normale luchtvochtigheid huis tussen 40-60%. Loopt de LV veel op in een kweekkast/tent?
Misschien idd wel extra filter ertussen.
Nog even goed brainstormen!
Comment
-
Een kast op wielen is zeker een goed idee.
De ventilatie zal zeker sterk genoeg zijn maar wat als je minder wilt afzuigen in de winter of meer in de zomer ? Dan valt er niks te regelen. Je zou het kunnen proberen, wie weet werkt het goed in jouw situatie. Je kunt altijd nog een afzuiging aanschaffen.
Klopt inderdaad, soms hangt de ketel in de badkamer, dat kun je dus al van je lijstje afstrepen.
Een dag zonder wiet kent Flip niet.
Comment
-
De ventilatie unit heeft op elke kant een aansluitmogelijkheid. Volgens mij om extra ruimtes op aan te sluiten. Ga morgen wel eens dop eraf halen en horen wat er gebeurt in het toilet bijv. (Je hoort hem nu nl al zuigen). Anders gaan kinderen maar buiten naar toilet, hoeft in het toilet in ieder geval niet afgezogen meer te worden! Haha.
Zou een mooie kast passen van 50x70x200. Maar idd wel lastig als je het niet kunt regelen. Of een schuif voor de inlaat o.i.d.
Thx voor meedenken!
Comment
-
Die tdg kost 199 euro, zonder verzending. Als je die zelf in elkaar vijst nog niet de helft. En dat zijn 3590 cobs van Cree, de ideale belasting daarvan ligt de helft lager, op zo'n 55 watt ipv 105. Das een extra risico. Dan zou ik altijd de 60 kiezen, die zit op die 55 watt. Volstaat ruim voor 1 plantje. Scrognetje erop, klaar.
Comment
-
Ze maken hem op 100 watt omdat je dan een groter oppervlakte beschijnt. Maar dat is dan de maximale belasting van zo'n cob. Iets meer van die 100 watt zal naar warmte gaan, procentueel gezien. Maar dan nog heb je meer licht natuurlijk. Dat percentage licht/warmte is meer in evenwicht op 55 watt, 1400mA als ik mij niet vergis. Welke driver bij 1 lamp hoort weet ik ook zo direct niet. Geen idee of Wietefras hier nog actief is, die weet dat beter.
TDG60 is eveneens te verkrijgen met de 3590, voor 159 euro. Zo'n cob kost via kingbrite nog een 25 euro denk ik, de heatsink 13, 2,50 voor de holder, en een 30-40 euro voor de driver gok ik. Die gaan u trouwens ook weten te zeggen welke je nodig hebt, als je het amperage geeft dat je wil.
Comment
-
Die keuze moet je zelf maken. 1400 voor de 3590 is ideaal. Je belast ze niet te hard en het rendement licht tegenover warmte is het hoogst. Zo worden ze ook niet te warm. Maar ze kunnen dus gerust ook zwaarder belast worden zoals David van tdgl doet, of lichter. Qua lichtspreiding is het ook beter om meer stuks te nemen. Doorgaans is de keuze sneller gemaakt als je weet wat je zou willen gaan oogsten. Als je tevreden bent met een 40 a 50 gram dan is de 60 sterk genoeg.
Comment
-
Niet officiele dealer van Cree op aliexpress. Betrouwbaar. Alle info staat in dat led topic. https://kingbriteled.en.alibaba.com/
Als je die contacteert weet je direct welke driver je nodig hebt. Geen idee of ze ze per twee versturen. Heb drie sets van 4 gekocht ondertussen. Eentje met passieve heatsinks.
Comment
Comment