Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LED hans panel of spectrabox?
Collapse
X
-
https://www.amazon.de/MarsHydro-Pfla...rds=mars+hydro
persoonlijk wil ik ook terug mijn 400 watt hps weg steken en verder gaan met de cob leds werken ook al veel top verslagen over gelezen kost iets mee maar is dan ook het beste
ben nu zelf persoonlijk aan het sparen voor de TGL 220 kan juist in mijn kast nu is mijn kast kleiner is maar 80x80x180 mij oude grote is weg
daar heb je verschillende TGL cob cree leds waar je uit kan kiezen en als ik van u zouw zijn zouw ik iets meer uitgeven zodat je direkt goed ik test ook graag veel uit en heeft me al veel geld gekost
zouw het geen 2de keer doen zo om alles nieuw uit te testen ben ik beetje mee gestopt
hoop dat ik je hier heb wat kunnen helpen en ook uit eigen ondervinding ...ken uw budget niet ik heb er ook geen daarom ben ik aan het sparen voor de TGL liever ets meer uitgeven en direct goed zitten en die TGL verbruikt ook maar een 220 watt ( voor 349 euro ) en heb je wel de top lampen
mss goeie tip heb ook nog gen TGL weet niet goe ze het doen onder stekjes uit zaad komen daarom lat ik ze op groeien onder een T neom van 2X55 watt lampen hangen dan 5 cm van de plantjes en groeien mooi daar voor vind je al voor 68 euro in de urban garden shop terneuzen ( super shop en super vriendelijke en behulpzame mensen ga er graag heb ik alles gekocht van kast tot lampen en afzuiging en voeding
enkel van de led heeft hij enkel de hele dure panelen binnen daarom kijk ik bij TGL cob cree de site dat ik hier boven heb vermeldhttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
KEEP ON GROWING AND SMOKING
-
energiekosten calculator
Een kweekje duurt ongeveer 4 maanden.
Als je 25gr per maand op maakt heb je dus minimaal 100gr nodig om zelfvoorzienend te zijn.
Bij de kweekverslagen vind je kweekjes met allerlei lampen, ook met spectra's en Hans panels.
Kwestie van even kijken hoe die het doen he..
- Likes 1
Comment
-
hallo
in Belgie kost 1KW/uur ongeveer 0,3 euro alles inbegrepen
ik kweek met 600 HPS wat mij ongeveer over hele kweek 225 euro aan elektriciteit
ik groei 4 weken voor onder 250 watt = 28dX18uX250w=126 kw
dan 10 weken bloei voorbloei meegerekend onder 600 watt=70dX12uX600w=504kw
komt nog afzuiger bij 365m3/u aan 50watt=84dX24uX50w=117,6 kw
alles samen dus 717,6 kw aan 0.3 euro is ong 225 euro
reken grof 250 euro en mijn laatste kweek gaf 250 gr droog met autoflowers
huidige kweek zijn photosynthese dames die ik getopt heb en ik verwacht nu zeker meer opbrengst want ik leer steeds bij en wil ook 1gr/1watt halen
succes en hopelijk heb je iets aan mijn uitleg en berekening
DannyDeVito (ben ook Belg trouwens)
Comment
-
Hey, super bedankt allemaal!
Hier kan ik al wel wat mee
Ik ga zelf ook bio voeding gebruiken aangezien ik ook graag goeie smoor heb zonder rommel! welke voeding gebruik jij?;p
Die Tgl lampen zien er heel mooi uit, maar een beetje buiten mijn budget, aangezien ik hier enkel zit voor te sparen om te gaan reizen
De spectrabox gaat van de lijst, heb ik ook nog niet echt afgemaakte verslagen van kunnen vinden xd
Nog effe naar de mars hydro kijke maar het gaat waarschijnlijk de Hans Panel worden. Hier heb ik al veel goeie dingen over gelezen
Net effe een berekening gedaan, als ik een lamp zou zette van 180w, en een afzuiger neem van 20w, 30 dagen groei, 65 dagen bloei, kom ik op ongeveer 60eu per kweek. lijkt me wel doenbaar. Al dat ik niet wist dat elektriciteit zo duur was in belgie, kdacht eerder iets van een 5-10c per kwh :p
Al dat ik wel hoop dak de kweekjes binne minder als 4 maanden kan afronden. Ik heb nu de euforia zaadjes van dutch passion besteld en ze zeggen op wietzaadjes.nl dat deze maar 6-7 weken moeten bloeien dus ik hoop ze zeker wel binne de 8 klaar te hebbe! (bloei) (+4 weken groei = 12 weken = +-3maanden per kweekje)
Maarja, dan moet ik me niet zo veel zorgen maken om een 180 watterke, mss dat die afzuiging ook niet 24:7 aan moet staan dan valt het goe mee (60 eu, : + 3 maanden = +-20 eu per maand verschil op heel de blok /4 = 5 eu per maand per appartement :p)
Ik ga wel misschien wat beter men mond moete lere houde tege de buren, kdenk nogal rap dat deze hun mond wel houde aangezien ze zelf smore! xd
grts Willy
Comment
-
Daar heb je gelijk in Danny,
volgende keer als ik hem zie ga ik zeggen da het nie mocht van men vriendin, khad er nie zo bij nagedacht toen k vertelde dak da van plan ben, maar die gast wou zelf ook kweken dus zal wel niet zo'n probleem zijn.
voor de rest ben ik wel voorzichtig. Ik verkoop ook niets en heb hier geen zakjes of weegschaal, tgaat ook maar een plantje of 3-4 zijn voor 2 personen, dus veel kunnen ze me in ieder geval nie maken
& hhmm ok, dan is het maar wat langer, vind ik niet zo heel erg als k een 180 watter kan draaien. Zo lang ik mezelf maar een beetje kan voorzien, zo is het me veel te duur.
Gaat dan waarschijnlijk wel iets langer duren als gedacht, maar als ik denk dat ze klaar zijn pak ik er wel een vergrootglaasje bij.
Kheb zelf nog nooit gekweekt enkel maar geholpen en dan lijkt het toch wat sneller te gaan :p
Comment
-
Ik heb er een jaar of 7,8? over gedaan om naar die 1 op 1 te gaan, en dat was met een gavita pro series. Met de lumii net niet. Met een gewone hps is het lastig. Vergeet het om dat te doen met zo'n mars, spectrabox of hans panel etc. Teveel fluff. Dat lukt echter perfect met cobs, aangezien ik mijn eerste run met cobs naar zo goed als 1,7 gram per watt ging. Het verschil in rendement is groot. Ik ben er volledig van overtuigd dat het een onervaren kweker moet lukken. Scrogje, grote potten met genoeg buffer en niet overdrijven met voeding.
Cobs zelf ineen steken is kinderspel en lukt tegenwoordig voor de prijs van zo' spectrabox. Dan zou ik niet twijfelen.
- Likes 2
Comment
-
Hey willy
om te antw op je vraag welke voeding ik gebruik
voor wortel roots gebruik ik Rhizotonic ( is van het merk Canna is ook bio ) of BAC wortel roots ( is van het merk BAC ook bio )
voor de rest alles van bio bizz
grow bloom alg-m-mig bio heaven en top max en als blad voeding soms fish mix
je kan heel veel leren uit het lezen van kweek verslagen ik zit hier al 8j op de site en heb al aantal kweekjes gedaan en nog leer ik alle dagen bij
zo kan je heel veel bij leren lezen doe ik totaal niet graag nog nooit een boek gelezen in geheel mijn leven maar de uren dat ik hier lees alles kweek verslagen die op de eerste pagina staan
heb ik nu al terug gelezen en kom iedere 2 dagen terug om verder mee te lezen ben ook nu terug bezig met een kweekje is iets meer dan 1 maand ver kom gerust en volg mijn verslag https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...4x-cherry-bomb
en andere verslagen zal je heel veel met bij leren
en zeker als je begint rush je kweekje niet beter 1 a 2 weken langer dan geplant niet iedere plant is even snel zo laat ze rustig de tijd om te groeien en te bloeien u niet vast pinnen op 8 weken bloei
mijne staan nu aal al 1 maand en andere 1 1/2 in groei ben nog niet van plan om over te gaan in bloei hebben ff groei stop gehad oor dat het te koud was zo nu staat er week verwarming en nu groeien ze wel terughttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
KEEP ON GROWING AND SMOKING
Comment
-
Eer je alles hebt dat wat degelijk is heb je gauw 600 euro en meer
ik heb Phantom tentje 120X120X215 met afzuig 365m3 en filter 500m3 voor 350 ongeveer
en mijn dimbare EVSA 600 watt + azerwing medium kap + GAVITA 600 HPS ook ongeveer 250 euro
dan nog wat tensiometers van BLUMAT (30 euro/stuk maar zijn geld meer dan waard) groei en bloeivoeding paar 10-tallen euro's
maar het plezier van eigen kweekje te smoren is top en mooie hobby
maar tot hiertoe tevreden over al ben ik nog maar mijn eerste kweekje bezig in de tent nu
kweekje ervoor was in zelfbouw met isolatieplaten 120X60 met tand en groef zonder filter maar de reuk kwam tot aan mijn voordeur
al stond kast op 1ste verdieping met deur dicht en daarom maar investerinkske gedaan met tent en filter
want beter 350 kwijt dan alles naar containerpark met fikse boete bovenop
maar beter wat degelijks aanschaffen want anders teleurgesteld en moet je nog duurdere spullen aanschaffen he
succes alleszins ik volg je kweekverslag
grt DannyDeVito
Comment
-
Als je zelf een hok maakt met panlatten en zwart-wit folie dan kost je dat een 30 euro. Cob frame maak je zelf, voor 150 euro heb je dat thuis verzonden via kingbrite, met bridgelux cobs. Filter en afzuiger voor 150. Als je alles toch weer moet gaan verkopen ben je die cobs zo kwijt. Met dat led panel ga je blijven zitten. Die cobs houden hun waarde. En wie kan er nu niet vijzen? Meer moet je er niet voor kunnen.
Comment
-
Comment
-
Ik zit nu aan mijn 2e kweek met de hans panel waar ik vorige keer gedimmt tot 70 watt 93 gram haalde.
Ben nu bezig met hem op 80% gedimmt te hebben waarop de panel op 153.5watt verbruik mee komt en zo te zien ga ik deze keer de 200 gram mee halen.
De Spectrabox heb ik geen ervaring mee.
De maker van de hans panels heeft ook een kweekverslagje bijgehouden toen hij de panel ontwikkelde http://www.ledgrow.eu/
Ik kan de panel aanbevelen maar enkel als je het kleinschalig houd denk ik dan.
Comment
Comment