Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED hans panel of spectrabox?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overgestapt naar Hans panel 180
    Dag allemaal. Ik ben hier al een hele tijd niet geweest, maar na het zoeken van ervaringen kwam ik hier weer terecht. Ik heb altijd gekweekt met de langwerpige ledlampen van 100 watt. Opbrengst was ongeveer tussen de 70 a 90 gram onder 2 van deze lampen. Niet veel, maar wij maken er olie van voor medicinaal gebruik, en kunnen ons hier prima mee redden. Recentelijk ben ik overgestapt op een Hans panel. De eerste kweek was dramatisch maar dat kwam omdat ik ook op nieuwe potten ben overgegaan root pouch. Dat zijn potten van een soort vilt versterkt met gerecycled kunststof. Ik ben er nu achter dat hoewel ik dacht dat ik voldoende water heb gegeven dit toch niet het geval was. De planten drinken makkelijk 300ml per dag. Ik gebruik een mengsel van 40 liter moestuingrond en 20 liter biologische compost. Tijdens de groei geef ik geen extra voeding, dat doe ik pas als ze in de bloei. Ik denk dat door de poreuze potten voor veel meer verdamping zorgen. De 2e kweek onder het Hans panel ziet er veelbelovend uit. Het zijn mooie volle planten en de buds zijn al lekker vet, en ze moeten nu nog een maand. Op de bodem ligt een warmtekabel van 50 watt zodat de wortels lekker warm blijven. Zoals het er nu uitziet dank ik wel dat er een 150 gram van de 4 planten afkomen. Ik ben dan ook erg tevreden over het Hans panel

Comment

Onder het Hans panel 4 weken in de bloei. 2x critica en 2 keer white widdow
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Ledgrower
        Ledgrower commented
        Editing a comment
        Ik ga met de hans panel deze keer 200gr+ behalen met enkel sannies voeding dus 1op1 is zeker mogelijk.

Hallo Willy,

Ik kweek nu anderhalf jaar met de spectrabox 180. Ik heb een complete kweekset aangeschaft met een tent van 90x90. Na mijn eerste ronde kon ik goedkoop een identieke set aanschaffen, dus ik heb er nu zelfs 2.

Met 4 planten in de tent haal ik nu ongeveer 60 gram per plant, en het wordt door betere kweektechnieken elke ronde meer.

MAAR....ik had de 2e nog geen maand in huis of de eerste lamp schakelde niet meer naar bloeistand. Contact opgenomen met de leverancier en het werd binnen 2 weken gerepareerd en geretourneerd.
      Maand later begaf de 2e het ook, zelfde probleem......

Heel verhaal van de fabrikant maar je snapt wel dat ik er geen vertrouwen meer in heb. Ze doen het nu nog steeds goed, maar ik ben aan het sparen voor een nieuwe led. Ook ben ik ervan overtuigd dat er ondertussen betere leds op de markt zijn. Deze zijn ook (iets) duurder, maar ik denk dan wel meer waar voor je geld.

Verder klinkt het alsof er 2 pc's staan te loeien in mijn kamertje.... met de deur dicht is er onder aan de trap niks meer te horen maar toch

Grote Groeten

Takketoelli
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Hallo Willy,

Ik kweek nu anderhalf jaar met de spectrabox 180. Ik heb een complete kweekset aangeschaft met een tent van 90x90. Na mijn eerste ronde kon ik goedkoop een identieke set aanschaffen, dus ik heb er nu zelfs 2.

Met 4 planten in de tent haal ik nu ongeveer 60 gram per plant, en het wordt door betere kweektechnieken elke ronde meer. Dit is dus met beide lampen in 1 tent.

MAAR....ik had de 2e nog geen maand in huis of de eerste lamp schakelde niet meer naar bloeistand. Contact opgenomen met de leverancier en het werd binnen 2 weken gerepareerd en geretourneerd.
        Maand later begaf de 2e het ook, zelfde probleem......

Heel verhaal van de fabrikant maar je snapt wel dat ik er geen vertrouwen meer in heb. Ze doen het nu nog steeds goed, maar ik ben aan het sparen voor een nieuwe led. Ook ben ik ervan overtuigd dat er ondertussen betere leds op de markt zijn. Deze zijn ook (iets) duurder, maar ik denk dan wel meer waar voor je geld.

Verder klinkt het alsof er 2 pc's staan te loeien in mijn kamertje.... met de deur dicht is er onder aan de trap niks meer te horen maar toch

Grote Groeten

Takketoelli
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Heb net de spectrabox 900W XTR binnen gekregen. Heb zelf een tentje van 1.5x1,5x2.0
          Had een 600w hps lamp maar dat genereede Te veel hitte en daarmee ook vocht. 33 graden is normaal Als ik geen drastische handelingen onderneem. Om toch me hele ruimte Te voorzien van licht heb ik voor de bovenstaande Lamp gekozen. Het geluid bij de eerste test was redelijk. Niet meer dan me afzuiging, en die kan loeien . Ik hoop dat het een goede investering zal zijn en er meer vruchten van kan afwerpen dan met de meer gebruikte hps.

Gr en succes.

Comment

Bezig...
          X