Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Homebox XL setup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Homebox XL setup

    Korting op 420shop
    1 g(r)oe(n)de avond

    Na een 2tal goed geslaagde microkweek ronde's is het tijd voor een kleine upgrade ^^

    Homebox XL Grow Tent 1.2 m2
    400w
    HPS + Cooltube systeem
    Easy roller setje
    Ventilator Rvk 225 m3
    Koolstof Filter 160 kub
    Bionaire digital heater
    Canna voedingslijn
    Multiple layer draying rack
    USB microscoop

    Verders nog een lijstje met wat klein spul

    Inlaat is passief. Er komen maar 5 planten in de tent dus dit komt wel goed (5 planten met 4 weken voorgroei)

    Volgens mij zit ik aardig in de goeie richting, tips zijn altijd welkom!

    Kweekverslag in de making ^^
    Smoke it!

    Last edited by D0RDT; 29 July 2010, 23:03.

    #2
    Re: Homebox XL setup

    hopelijk gaat het goed veel succes deze zal ik volgen

    Comment


      #3
      Re: Homebox XL setup

      ik zou als ventilator een 4 of 500 kuub nemen.
      ikzelf heb een 400 kuub in een DR100.
      met de warmte van afgelopen dagen was het ook maar nipt qau temp.

      beter wat overcapaciteit dan temperatuurproblemen

      Comment


        #4
        Re: Homebox XL setup

        Ik weet niet wat je voor je tent kwijt was 150/200 euro? daar kan je een leuk hok met betonblokken voor maken.
        Ik heb zelf ff met wat tenten geklooit maar ben erg teleurgesteld geraakt, waarom?

        In een tent is het lastig, namelijk erg veel tempratuur schommelingen, erg veel waardoor je dames regelmatig
        letterlijk stil komen te staan. Met licht aan had ik het veelal te warme, dus ik grotere afzuiging en filter kopen,
        maar dat geeft weer een te grote lucht verplaatsing, wat ook weer niet goed is. Met Licht uit, tjonge wat een gekut man
        je moet een verwarming erbij hebben het liefs alles aansluiten op een klimaatcontrol.

        Laat ik het anders zeggen, 30 planten in een tent van 2,40 bij 1,20 en 2 hoog
        zal minder opleveren als je een hok maakt van de zelfde grote alleen maak je het tot aan het plavon.
        Je hebt dan 40/50 centimeter om het eerste warme lucht vanuit je lampen beter weg te sluisen.

        Je zal een betere opbrengst, kwaliteit hebben daar ben ik van overtuigd.
        ik heb zelf gedraaid maar kan niet boven een bepaalt gram en kwaliteit per plant komen en volgens mij komt dat door de tent.


        MVG

        Groftick

        Comment


          #5
          Re: Homebox XL setup

          tentje is lekker snel op en af te bouwenin de zomer gaan ze wel lekker.maar in de winter moet je veel bij verwarmen als de lampen uit zijn.de kampeerders die ik ken gebruiken allemaal een actieve inblaas,omdat de luchtinlaaten altyd te klein zijn.een maatje van me is nu bezig met een gammatentje,dat ziet er ook wel byzonder uit

          Comment


            #6
            Re: Homebox XL setup

            Hhaha klopt ook wel, lekker snel op en afbouwen, maar veelal zul je achteraf na je oogst erachter komen dat de stangen van de tent roesten.
            Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik met veel plezier en idd echt vet snel van start kon met de tent, maar na van alles te hebben geprobeerd
            ben ik er achtergekomen dat de tenten ver van ideaal zijn te noemen, door punten die eerder zijn opgenoemd zoals, actieve inblaas en afvoer van lucht
            dit zal je zelf moeten regelen als je geen klimaatcontroleur hebt, zomers of s,winters de tent heeft in 5 minuten al temperatuurschommelingen met meer van 5 punten
            plus het actieve inblaas of afvoer betekend in een tent 24 uur monitoren, zo niet draaien je slakkenhuisen of buisventilatoren het dubbelen als ze zouden moeten funtioneren in een hok.

            De tent trekt zich naar binnen wat opzicht goed is als de muren massief zijn maar bij een tent trekt deze mee waardoor
            of je een te grote lucht verplaasting hebt, dus je planten weinig goede zuurstof krijgen en door dat de tent naar binnen trekt
            krijg je een raar soort klimaat, waardoor prefentie tegen schimmles, spint extra aandacht vergt en veel oplettendheid.( als je in een tent spint krijgt wat zeker is zal je het regelmatig moeten bestijden, want het gaat in elk hoekje zitten op je bedrading, TUSSEN DE NADEN VAN DE TENT, lampen, koolstoffilter enz enz waardoor je veelal tijd met bestrijding bezig zal zijn terijl je beter op de temp en andere zaken kan en moet letten.


            Ik ben geen voorstander meer van het gebruik van tenten, daar ben achtergekomen.

            mvg

            Groftick
            De tegendruk die een hok creeieerd komt bij een tent niet tot zijn recht. dit zijn mijn bevindingen geweest veel nadelen.

            Comment


              #7
              Re: Homebox XL setup

              Oorspronkelijk geplaatst door Groftick View Post
              Hhaha klopt ook wel, lekker snel op en afbouwen, maar veelal zul je achteraf na je oogst erachter komen dat de stangen van de tent roesten.
              Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik met veel plezier en idd echt vet snel van start kon met de tent, maar na van alles te hebben geprobeerd
              ben ik er achtergekomen dat de tenten ver van ideaal zijn te noemen, door punten die eerder zijn opgenoemd zoals, actieve inblaas en afvoer van lucht
              dit zal je zelf moeten regelen als je geen klimaatcontroleur hebt, zomers of s,winters de tent heeft in 5 minuten al temperatuurschommelingen met meer van 5 punten
              plus het actieve inblaas of afvoer betekend in een tent 24 uur monitoren, zo niet draaien je slakkenhuisen of buisventilatoren het dubbelen als ze zouden moeten funtioneren in een hok.

              De tent trekt zich naar binnen wat opzicht goed is als de muren massief zijn maar bij een tent trekt deze mee waardoor
              of je een te grote lucht verplaasting hebt, dus je planten weinig goede zuurstof krijgen en door dat de tent naar binnen trekt. Planten hebben liever CO2. Tentwanden gaan door de onderdruk die wenselijk is wel iets naar binnen staan maar dat is dan ook alles. Onderdruk heeft niks met je debiet van je luchtverplaatsing te maken. De snelheid van de verplaatse lucht in je tent heeft te maken met de grote van je pasieve inlaat vergroot ik deze met twee daald men luchtsnelheid met de helft in me tent. Dit veranderd me klimaat niet negatief
              krijg je een raar soort klimaat, waardoor prefentie tegen schimmles, spint extra aandacht vergt en veel oplettendheid.( als je in een tent spint krijgt wat zeker is zal je het regelmatig moeten bestijden, want het gaat in elk hoekje zitten op je bedrading, TUSSEN DE NADEN VAN DE TENT, lampen, koolstoffilter enz enz waardoor je veelal tijd met bestrijding bezig zal zijn terijl je beter op de temp en andere zaken kan en moet letten.


              Ik ben geen voorstander meer van het gebruik van tenten, daar ben achtergekomen.

              mvg

              Groftick
              De tegendruk die een hok creeieerd komt bij een tent niet tot zijn recht. dit zijn mijn bevindingen geweest veel nadelen. een hok dat tegendruk crieerd , ghehehe
              Ik denk als ik dit zo lees dat het meer aan de kweekkwaliteiten en kennis van de kweker ligt dan aan de tent.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Homebox XL setup

                Nouw Monty,

                Jij bent blijkbaar de topper onder ons en ik zoals jij je laaste zin beschrijft:

                Ik denk als ik dit zo lees dat het meer aan de kweekkwaliteiten en kennis van de kweker ligt dan aan de tent.

                ben ik een nietsnutter en ik zal er wel niets van kunnen.

                Volgens jou kan je gewoon in een tent met een actievere inblaas werken? maar dat crieeerd dat de tent bol gaat staan.
                zo niet zal je toch je afblaas hoger moeten bijstellen waardoor je een te grote luchtverplaatsing en dus veel lucht net zo hard wordt afgezogen als dat het binnenkomt. Volgens jouw maakt overcapiciteit niet uit.

                en ja in een hok kan je ook tegen druk creeieren, vandaar dat ik altijd een laken of een stuk afdekzijl voor de deur hang
                het werkt dan het zelfde als bij een tent, trekt het naar binnen, ben je redelijk opweg, duwt het zijl of de laken zich naar buiten, heb je tegendruk, laat ik zeggen de tent gaat dan bol staan.

                Ook ben ik niet de eenigste die problemen met de tenten heeft ondervonden, miss als je met zo,n dr 100zo,n kleine werkt of zo, dat het beter te regelen is, maar dat is bullshit want ik heb deze zomer van alles uitgeprobeerdt en ik redden het maar net aan en je wilt het niet net aan redden maar ruim, zodat je nog meer speling hebt.

                Omdat ik punten benoem in de plaats van kelvin of celcius, maakt mij niet dommer of onwetender, het feit dat jij daar zo uitgebreid
                op in gaat getuigd van jouw nivo!!!!, terwijl je donders goed weet wat ik bedoel.

                Je loopt hier een soort van groot weedproffesor uit te hangen, door teksten proberen te ontleden om zo hier de man te spelen.
                Jochie eet weer eens wat uit de dodo luier.

                Je hebt een groot ego maar ik durf te wedden dat niemand hier uit een tent 1 kilo heeft getrokken.
                240, bij 120 en 2 hoog. Na minder en meer planten te hebben geprobeerd, ik praat dus wel uit ervaring
                nog nooit een kilo getrokken!!! uit een tent terwijl ik met 40 planten normaal dat al overschrijd.

                Ook benoem je volgens jouw eigen weten, alleen de punten die volgens jouw dom zijn of gewoon niet kloppen,
                maar de tempratuur schommelingen dan? dat levert ook extraverlies in zo,n tent op, dat soort details prefereer je niet en refereer je ook niet naar.

                Je tekst is puur gebaseerd op hoe dapper je denkt te zijn, erg jammer, want jij bent geen groot meester ofzo
                kweken doe je niet zomaar en iedereen heeft zijn weg naar rome, als jouw weg de beste is, wat hang je dan op dit forum?
                dan zou jij allang bij een kweekboer kunnen werken, een paar kleine kweekjes maakt je nog geen kweker en zeker niet als je
                je zelf beaamt, volledig achter de tent te kunnen staan. Je lult want de tenten zijn namelijk te instabiel, wil je wel de juiste temp behouden in zo,n tent
                zal je idd met overcapiciteit moeten draaien en zal je tent/stroom contuneu moeten blijven reguleren waardoor je meer stroom vebruikt,
                maar dat is allemaal onzin, toch?

                dat ik niet jouw kweek termen bezit, maakt mij dus een waardeloze kweker en dat terwijl ik toch wel
                met tenten zowel als met hokken hebt gewerkt en nog steeds doe.

                MVG

                Wel een goede dag toegewenst gozer!!

                Groftick
                Last edited by Groftick; 13 August 2010, 09:02.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Homebox XL setup

                    hahaha Professor monty,

                    idd ieder zijn wils en het is idd waar je voor gaat, ik ben ook een hobby medegenoot, maar het is net als een hobby vissen
                    eerst ben je tevreden met de kleine rietvoorn maar later hunkert de grass karper in je gedachten als een malloot.


                    natuurlijk let ik op overcapiciteit als jij dan suggereert dat ik enkel voor winst kweek, heb je het mis.
                    Want die veronderstelling maak jij al!!! Het is toch logische dat over cpaiciteit in een tent leidt tot
                    een directe opname van je filter/afblaas, waardoor je een te grote luchtcirulatie hebt, en idd
                    als je in een tent niet zoals jij in een geclimateseerde ruimte werkt zul je dus een klimaatcontroleur of fan en verwarming controleur er tussen stoppen
                    dit leidt in een tent tot 24 uur stroom gebruik, dit op de temp schommelingen tegen te gaan/ anders is het toprot, tot spint en andere shit.

                    Dus als jij verondersteld dat ik de over capiciteit bereken omwille de winst, heb je het fout.
                    De hobbiest heeft er toch ook wat aan om dit te weten?

                    Een tent die bol staat wekt tegendruk, wat idd ook leidt tot geur verlies, maar het is ook erg slecht voor je planten
                    hoe nemen ze dan co2 op? het is er dan drukkend en er is dan sprake van een grotere inblaas dan afvoer of heb ik dat fout?
                    nee toch het is toch zo? Ik weet uit ervaring dat de tent nooit bol mag staan hoor!!! OVERTUIG mij aub, dat ik het fout heb
                    want ik weet zeker niet alles maar dacht dit wel zeker te weten.

                    En zo ervaar ik mijn kweek hobby, Ik weet ook manieren hoe je veel uit 5 planten kan halen, zeker een 7 tot 800 gram samen,
                    maar dan werk ik met mestelkuipen en bind ik met ijzerdraadjes de stengels naar buiten terwijl ik zo door ga gedurende 5 6 weken
                    ik creeier dan letterlijk bomen, maar met meer dan 5 bakken, lukt het me op 1 of andere manier niet meer.

                    Ik heb 3 x 600 watt in verschillende tenten geprobeerd maar kreeg nooit de gewenste temparatuur terwijl ik toch echt een 1oo0 kubb slakke huis als afzuig gebruik gekoppelt aan een 1500 filter
                    met 850 inblaas en nooit met 3 x 600 watt ging het goed, het ging wel beter met 2 x 600watt maar ver van ideaal en toch heb ik nog een tent staan hoor!!
                    want ik geef niet op en mijn mening kwam mischien indroctienerend over maar dat is niet mijn bedoeling, ik gaf aan wat ik prefereer.

                    Ik ga zelf 2 cooltubes uitproberen op de volgende kweek in de tent ook bouw ik er een fancontroleur en hoop dat ik 1 keer een gewenste oogst kan halen vanuit een tent.

                    Ik heb ook een dr 100 en dat is idd veel makkelijker, miss door de kleine oppervlakte.
                    Ik weet dat het mogelijk moet zijn om een kilo eruit te halen, maar jouw is het ook nog niet gelukt toch!!! of wel?
                    Met minder planten en daarna terug rekenen, hield mij ook in de waan dat het vet makkelijk moet lukken, maar dat is dus zeker niet zo.
                    Veel doen of kweken een makkie is met wat lampen en een beetje rekenen komen ze er wel, de praktijk zal anders uitwijzen.

                    Voor mij 1 maal een goede oogst uit de tent en ik heb dat doel ook weer eens bereikt, het is voor mij (miss raar) erg belangrijk dat ik met een tent boven een kilo uitkom
                    niet voor winst belang maar om te bewijzen aan mezelf dat ik dat ook kan!! zo heb ik meerdere testen gedaan, sommige leuk en interessant, andere, saai en mislukt.
                    En geen enkel oogst is het zelfde.


                    Met vriendelijke groeten,
                    Groftick
                    Last edited by Groftick; 13 August 2010, 17:30.

                    Comment


                      #11
                      Re: Homebox XL setup

                      Hoi kerel,
                      Een tent die bol staat wekt tegendruk, wat idd ook leidt tot geur verlies, maar het is ook erg slecht voor je planten
                      hoe nemen ze dan co2 op? het is er dan drukkend en er is dan sprake van een grotere inblaas dan afvoer of heb ik dat fout?
                      nee toch het is toch zo? Ik weet uit ervaring dat de tent nooit bol mag staan hoor!!! OVERTUIG mij aub, dat ik het fout heb
                      want ik weet zeker niet alles maar dacht dit wel zeker te weten.
                      De over of onder druk die je in een tent crieerd is maar heel miniem. Je praat dan over millibaren druk verschil. Natuurlijk zorg je altijd voor een minieme onderdruk in je tent om te zorgen dat al je lucht via je filter gaat en niet via je ritsen lucht verliest en hierdeur geur buiten je tent krijgt. Dit staat los van co2 opname. Het is zelf zo dat bij onderdruk je lucht enigsinds eiler is en dus zelf minder co2 per m3 bevat dan lucht van de normale omgevingsdruk. Zou het technisch mogelijk zijn zou je zogezien dus beter in een onder druk staande ruimte kunnen kweken omdat een plant veel meer co2 aankan dan er in gewone in i bar atmosferische lucht zit. Enigste reden om minder in te brazen als uit is dus het crieren van een minimale onderdruk om geurlekken te voorkomen.


                      Verder is het zo dat je grondoppervlakte het watage van je lap bepaald die je in een tent hangt in een dr100 hang je 400 wat en geen 2 x 600 dan zou ik men climaat ook niet onder controle krijgen. Het gaat niet om het aantal planten wat je onder zeg bijvoorbeeld een 400 watter zet maar om het door de lamp effectief belichte oppervlak. als ik 49 lolipops onder een 400 wat lamp in een dr100 zet haal ik er nagenoeg het zelfde vanaf dan dat ik er 5 planten in een crog onder zet of zoals jij met de slt methode. Ik heb dan wel wat langer voorgroei nodig dus energie technisch is 49 lollipops billiger dan 5 in een scrog maar de watage van je lamp op het effectief beschenen vlak bepaald je oogst niet het aantal planten.

                      Als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik rond de gram per wat kweek, kijk men verslagen maar na. In mijn 150x150x200 tent zou ik 12 wat kwijt kunnen zonder klimaat problemen echter is me dat te gortig en ook niet men doel om zoveel wiet te telen. Dat krijg ik nooit opgerookt. Rede waarom ik in zoon grote tent kweek met maar 600 wat is dat ik niet meer wil produceren dan ik verbruik en het prettig vind om wat meer plaats in mijn tent te hebben zodat ik er zelf ook nog bij kan met mijn tuinstoeltje als ik weer eens planten aant turen ben.
                      Zou ik er 1200 wat in gooien ja dan durf ik gerust te stellen dat ik er dan met16 planten makkelijk een ki,llo uit zou kunnen halen maar zoals gezecht is dat niet meen doel. Staar je liet blind op grammen of kiloos per tent maar reken in gram per wat. De meeste halen hier met gemak 0.5 gram de wat en 0.8/wat is hier ook zeker geen uitzondering. Als je de gram/wat benaderd mag je je zelf een schouderklop geven dan ben je heel goed bezig.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Homebox XL setup

                        hahahah wij begrijpen elkaar verkeerd, wie doet er in een dr100, 2x 600 watt? ik niet.
                        De dr gebruik nu niet , die is voor led 285 bedoelt,
                        wel loopt de 2.40,1.20,2.00 2x 600 watt secrect Jardin maar vindt het verre van ideal gaan.
                        Ik zal eens beter met die onder druk proberen te werken, in, de groei om te kijken hoe dat gaat!!
                        Want ik heb het deze zomer geprobeerdt om het zo af te stellen dat de tent ietsjes bolt, maar de
                        temp ging nooit omlaag, maar eerder omhoog en een vergroting van apparatuur voor
                        luchtcirculatie is overbodig want kwa capititeit moet ik het eingelijk zonder problemen in makkelijk in bedwang kunnen houden.

                        Zoals ik aan gaf met 4, 5 planten kan ik idd ongeveer 5t/m10 gram, per watt gram werken, maar sinds ik de hoeveelheid planten
                        heb opgeschroevd, kan ik de tent moeilijker mijn wil opleggen, met minder leek het toch beter te gaan!!!
                        heb veel temp schommelingswisselingen in de tent bij aan en uit gaan apparatuur, maar ook vochtigheidsproblemen
                        maar ik heb vandaag door jou nagedacht de setting te veranderen, miss deed ik wel iets anders verkeerd!! en miss
                        krijg ik weer meer vertrouwen in de tenten!!

                        Ik werkte namelijk een 15oo Kubb koolstoffilter, zo,n oude model van 40 kilo.
                        Je begrijpt dat deze nooit in de tent past, dus plaatsten ik deze buiten de tent!!
                        Ook blaasde ik in de zelfde ruimte af 1ooo kubb en nam wel verse lucht 850 kubb rechtstreeks van buiten.
                        maar kon het zomers maar net redden en s,winters heb ik als de lichten uit zijn problemen.

                        Nu denk ik aan zo,n licht gewicht filter van 12oo Kubb en blaas de afvoer dan rechtstreeks naar buiten
                        terwijl de frisse lucht nu uit de kamer gezogen wordt, ik weet dus nu nog niet of deze setting beter zal gaan.
                        Ook zal ik regeltrafo,s met temp moeten gaan gebruiken om het zo constant te houden,
                        minder planten 5 of 7 en cooltube,s 3x 600 watt als het niet lukt 2x.
                        en een kacheltje en een micro druppelsysteem, zag er 1, bij de intra tuin, vet handig.

                        Ik ben erg benieuwd en weer eens een andere setting, laat nog wel weten hoe het bevalt.


                        Groet

                        Groftick
                        Groftick

                        Comment


                          #13
                          Re: Homebox XL setup

                          Kweken onder overdruk was enkel om aan te geven dat er in een onderdruk situatie minder co2 ter beschikking is dan in een overdruk situatie. De onder en overdrukken in een tent zijn echter zo minimaal dat dit te verwaarlozen is. Je tent houd ja altijd onder lichte onderdruk. dit is echt maat 0.zoveel milibar. denk dat het nog niet eens goed meetbaar is met een conventionele barrometer. Ik gaf dit enkel als fictief voorbeeld aan. Zou het technisch mogelijk zijn om in een drukkamer onder 3 bar te kreken heb je drie maal zoveel co2 ter beschikking voor je planten. Dit was echter enkel een gedachte-experiment.


                          Zoals ik aan gaf met 4, 5 planten kan ik idd ongeveer 5t/m10 gram, per watt gram werken

                          Comment


                            #14
                            Re: Homebox XL setup

                            Mijn fout 5/10 gram per plant, ik bereken nooit het watt naar gram omdat ik dat echt kut werken vind, dit omdat wat je zelf al zegt erg moeilijk is om de juiste omstandigheden te crieeren.
                            DE super kweeker waar jij het over had deed het met buitenplanten, denk ik en ook nog eens ergens in canada dacht ik.

                            Ik weet dat het kan gram per watt maar zoals ik al aangaf, bij minder gaat het makkelijk maar bij meerderen zie ik weinig die het voor elkaar krijgen om met 16 een kilo te halen.
                            Er zijn zo wie zo meerderen manieren om je plant te dwingen tot betere en zwaarderen toppen. Ik merk wel verschil als ik bv de dames die in de groei zijn, nog voor de bloei ook een paar dagen donker geven, dit spoort de vrouwelijke plant dan al aan haar, feromeen of zo te verspreiden, dit terwijl ze nog geen toppen heeft maar nu wel gedwongen word, als je ze dan in de bloei gooit zie je ook dat ze
                            als kool gaan en meer opleveren, zo zijn er een weergal van gehanteerde methodes voor ieder zijn voorkeur. zo heb ik aangegeven dat de overdruk waardoor de tent bol gaat staan dan ook te gelijk een vocht of warmte problemen geeft, maar dat word in de wind geslagen om enkel een punt hard te maken, dat er gedacht wordt dat het alleen maar geur verlies met zich mee brengt.

                            Zo heeft ieder zijn eigen ervaring en als je met 5 planten 750 gram haalt zou je met gemak net zoals ik dacht!!!, makkelijk met meer planten meer gramm moeten trekken,
                            probeer dat eens, het refereren naar eerdere kleine kweken met 5/10 planten kan je niet vergelijken, door dat ik thuis brood kan bakken ben ik nog geen bakker.
                            ik probeer te zeggen sinds ik het dus met meer planten probeer gaat alles fout en niet zals ik dacht dat het makkelijk te realiseren is, valt me dus wel echt tegen.


                            MVG

                            Groftick

                            Comment


                              #15
                              Re: Homebox XL setup

                              zo heb ik aangegeven dat de overdruk waardoor de tent bol gaat staan dan ook te gelijk een vocht of warmte problemen geeft, maar dat word in de wind geslagen om enkel een punt hard te maken, dat er gedacht wordt dat het alleen maar geur verlies met zich mee brengt.
                              licht kijkt is het enige wat telt is het aantal fotonen wat een vierkante meter per minuut bereikt. Deze bepalen de maximaal mogelijke energie die door de plant kan worden omgezet en gebruikt kan worden voor de groei en bloei. Daarnaast zijn er natuurlijk andere beperkende groeifactoren zoals je temperatuur, je lv, voeding, co2 aanvoer, en de gesteldheid en PH van je medium.
                              Deze 6 factoren bepalen de maximale groei en bloei. Een van deze 6 is altijd de beperkende factor. Als ik de voorgaande 5 factoren optimaal heb dan maakt het dus geen bal uit of ik nu 5 10 16 of 49 planten op die meter zet. Het totale bladoppevlak zal in alle gevallen ongeveer gelijk liggen. Enigste voordeel van veel planten in kleine potten is dat je deze niet of nauwelijks laat voorgroeien en door deze "see of green" krijgen bijna alle toppen evenveel lichtdruk. Echter in een scrog met 5 planten bereik ik het zelfde. kost me wel wat meer voorgroei maar opbengst zal gewoon gelijk liggen. Nadeel van werken in kleine potten is dat je maar een heel kleine Ca buffer hebt en al snel tegen een te hoge ballastdruk in je medium aanloopt en je ook al snel te maken krijgt met een PH fluctuatie's van je medium als je Ca uit geput raakt. Mg tekorten loop je in een kleine pot met kleine Ca buffer ook veel sneller op. waardoor er simpel weg minder bladgroen word aangemaakt en je dus een bloel energie missen gaat.

                              Ik kan je dus niet helemaal volgen met je redenatie waarom het met meer planten ineens niet meer lukt. Een ding is wel duidelijk je hebt veel klimaatproblemen in je tentje waardoor hett schijnbaar niet wil lukken wat je wil. Of haalbaar is wat je wil is een tweede. Een fatsoenlijke fancontroler. (er bestaan ook fancontrolers die en temp en lv meten en daar de afzuiging op aanpassen zou een oplossing kunnen zijn voor je probleem. Dan heb je 2 van de 6 factoren al optimaal afgesteld. Factor licht is zoals het is. hier kun je enkel nog wat in verbeteren door een goede kap (adjusteble wing met spreader) verder valt daar weinig te optimaliseren. Blijft over je medium en je voeding (+ welk water je voor de voeding gebruikt).


                              tijdens de donkerfase word het bloeihormoon Pytochroom omgezet in de actieve vorm. enkel deze actieve vorm zet de plant aan tot bloeivorming. De omzetting van de inactieve vorm naar de actieve vorm in het donker duurt twee uur. Daarna moet de plant minimaal nog tien uur een voldiende hoge concentratie van die actieve phytochoom ervaren om in bloei te komen en te blijven. Onder invloed van licht word de actieve vorm weer omgezet in de niet actieve vorm van het bloeihormoon. Dit gaat razend snel een paar minuten licht tijdens je donkerfase zet onmiddelijk al het actieve pytochroom weer om in de inactieve vorm.

                              Dus wat je aangeeft over donker zetten voor de bloei klopt wel. Je verhoogd hierdoor aanzienlijk de hormoonspiegel van je actieve bloeihormnn en de plant word aangezet om de groei te stoppen en haar energie in de bloei te investeren. Je krijgt hierdoor echter geen dikkere toppen. Het hormoon stuurt enkel deze plantprocessen aan dikke toppen krijg je van optimale omstandigheden van boven genoemde 6 factoren en niet van een plantproces regelende stof. Licht is gewicht als de rest in orde is tenminste .


                              Verder wil ik je nog even meegeven dat het me hier helemaal nie gaat om gelijk krijgen> Ik reageerde in eerste instantie omdat je zo negatief was tegen over de tenten terwijl hier mega veel verslagen staan die het tegendeel bewijzen. Vandaar mijn misschien soms krietische reacties maar das zeker niet om je in de ziek te zetten of om mijn gelijk te krijgen. Ik probeer je enkel uit te leggen dat sommige van je redenaties gewoon weg niet kloppen.

                              verder no offens kerel. zou zeggen succes met optimaliseren van je kweek.
                              Misschien kun je hier wat afkijken deze gast werkt met 6 planten onder 2 x 600 wat en zo te zien word het een hele mooie oogst als hij zo door gaat http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...r-pp-1200-watt
                              Grtz
                              Last edited by monty; 17 August 2010, 10:31.

                              Comment

                              Bezig...
                              X