Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn idee voor gebruik kweektent, graag jullie mening ....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn idee voor gebruik kweektent, graag jullie mening ....

Korting op 420shop
    Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ben bezig met mijn 2e kweekje in mijn kleine kweekkastje.
    Nu wil ik graag groter.
    Ik lees veel over kweektenten en ben van plan om er dan ook zelf 1 aan te schaffen.

Door de beperkte ruimte ben ik redelijk gebonden aan een tent van 60 diepte, breder kan wel.
    Ik zit nu te denken aan een tent van 60x120x ...
    Mijn idee hierbij is om dan 4 planten in een rij te plaatsen en elke plant een eigen COB te geven.

Wat zijn jullie meningen hierover ?
    Last edited by Gozah; 31 March 2018, 11:19.
    Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

Dat zal zeker lukken maar als je met beperkte of speciale maten zit kan je beter zelf iets op maat maken vind ik persoonlijk..

Comment

• Gozah
      Gozah commented
      Editing a comment
      Dat klinkt alsof je een nadeel ziet in mijn plan. Wat zou het voordeel zijn door het zelf op maat te maken ?

Het probleem is dat ik in een huurwoning heb. Dus een tent zo naar mijn idee het voordeel hebben dat het redelijk snel op te ruimen is.

• Stonerr
      Stonerr commented
      Editing a comment
      Neen, ik wist niet dat je huurde.. Dit verandert veel natuurlijk tenzij je er gaat blijven huren. Ik heb een woning en gebruik een tent en achteraf gezien had ik toch beter een maatkast gemaakt (persoonlijk natuurlijk)

Ideaal in principe, met cobs heb je geen vierkante opstelling nodig. Ik was zelf aan het denken om een kast te maken van 60 diep en dan 3 meter lang ofzo en 1,20 hoog zodat de 8 cobs die ik heb op een rijtje kunnen. Een specialleke

Comment

Tent is inmiddels besteld.
    Het is er 1 van 120x60x180 geworden.

https://nl.aliexpress.com/item/4-x2-...311.0.0.DTLBB9

De TGL 220 gaat het niet worden.
    Ik ga toch voor zelfbouw.
    Niet alleen vanwege de prijs, maar ook omdat ik denk dat de lampen te dicht op elkaar zitten voor een tent van 120 lang ( ook al heeft de lamp een footprint van 120 )
    Het bij elkaar zoeken van de juiste onderdelen zal voor mij wat lastig worden omdat ik totaal niet thuis ben in electra.

Nu dit besloten is kan ik op zoek naar een goede stille filter.

Comment

tgl is gemaakt voor zo,n tent zelfbouw is echt niet nodig
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

ben ook aan het kijken om de tgl 220 te kopen en mss ook een nieuwe tent heb nu 80x80x160 en zouw ook liever over stappen naar een 120x60x180

zouw met een tgl 220 voldoende moeten zijn met de ze 120x60 kan belichten

ook nu heb ik maar een paar cm over om de lamp nog hoger te zetten ( 400 watt hps ) en zouw handiger zijn da ze iets hoger is met hun groei spurt altijd dat je over gaat naar 12/12

heb liever 10 cm over dan 5 cm te kort
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Cobs belichten een vierkant, geen rechthoek. Stellen dat ze gemaakt zijn voor 120 op 60, met 4 cobs op een rij... Twee van die sets voor 120 op 120. Ideale spreiding is daar altijd 3x2x3. Plus de helft goedkoper met die 3070. Verstandige keuze van ze zelf te maken. Aan 60 breed komen die niet, moesten ze dat wel doen dan had je genoeg aan 2 stuks voor 120 op 60.

Comment

Tent is inmiddels in huis.
            het is er 1 van 120x60x180 geworden.

De kwaliteit ziet er zeker gezien de prijs goed uit.
            Nu de rest verzamelen en gaan ...

20180409_203349.jpg

Comment

Hoe zit het met de lampen aan? Voelt dat doek wat stevig aan? Veronderstel dat die van duitsland kwam via ali en je geen extra kosten hebt moeten betalen?

Comment

Ik kan je helaas nog weinig info geven.
                Lampen en filter moet ik nog bestellen.

Ik verwachte inderdaad dat het uit Duitsland zou komen, maar de zending kwam van uit de UK.
                Het is inderdaad via Ali besteld.

De kwaliteit vind ik lastig te beoordelen, het is mijn 1e tent.
                Het voelt zeer stevig aan. Ook ben ik er even ingekropen om te zien dat het ook echt perfect licht dicht is.
                Ik was erg bang dat het zo dun zou zijn dat mijn katten er binnen een paar dagen gaten in zouden maken.
                Dit zal denk ik niet gebeuren.

Voor 95 euro binnen 5 dagen aan huis bezorgd.

Comment

Volgens mij heb ik dezelfde tent, deze heeft geen buisingangen onderin right?

Ik had veel moeite om wel lucht maar geen licht binnen te krijgen met mn 550m3 softbox, trok de tent echt heeel sterk naar binnen.
                  Heb de flapjes er van de buitenkant afgehaald en een constructie met speakerdoek staan nu.

Comment

als je passieve inlaat neemt gewoon rekening houden dat je inlaten 4 maal je uitllaat hebben dus bv 12,5cm diameter uitlaat heeft 25cm passieve inlaat nodig dan heb je lichte vacuum maar niet te veel en voel je met de hand de koele instroom van verse lucht onderaan
                    succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bringdown View Post
                      Volgens mij heb ik dezelfde tent, deze heeft geen buisingangen onderin right?

Ik had veel moeite om wel lucht maar geen licht binnen te krijgen met mn 550m3 softbox, trok de tent echt heeel sterk naar binnen.
                      Heb de flapjes er van de buitenkant afgehaald en een constructie met speakerdoek staan nu.
                      Dat was mij inderdaad ook al opgevallen.
                      Ik vind dat ook echt een fout in het ontwerp.
                      Echt een goede oplossing kon / kan ik er niet voor verzinnen.
                      Zou je een foto kunnen plaatsen van jouw oplossing ?

Verder lijkt het me wel een leuke tent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeVito View Post
                        als je passieve inlaat neemt gewoon rekening houden dat je inlaten 4 maal je uitllaat hebben dus bv 12,5cm diameter uitlaat heeft 25cm passieve inlaat nodig dan heb je lichte vacuum maar niet te veel en voel je met de hand de koele instroom van verse lucht onderaan
                        succes
                        Probleem met deze tent is dat er aan de onderkant geen fatsoenlijke luchtinlaten zitten.
                        Er zitten alleen 3 vlakken met gaas waar je met klittenband een flap op kan plakken.
                        Zit de flap er op, dan komt er geen lucht doorheen.
                        Haal je de flap weg, dan zit je met een flink licht probleem.
                        Echt een waardeloze oplossing.

Het erge van alles is dat ik het kon weten.
                        Het stond duidelijk op de foto bij de advertentie.

20180416_115656.jpg

Comment

Geen paniek, Ik heb wat speakerdoek van aliexpress gehaald ( lekker cheap )

Had nog een grote kartonnen doos waar mn zak tuinaarde in kwam, paar frames van uitgeknipt en lagen speakerdoek eromheen geniet, ze staan op de grond, dus er hoeft niets te hangen, daarna gewoon nog ff met tape de randjes gefixed.

Het is niet 100% blokkerend, maar mijn tentje staat ingebouwd, en van buiten naar binnen zie je niets als het niet direct op de raampjes schijnt.
                          Voor 100% licht blokkade kan je nog een gordijntje van een stuk uitgeknipt vuilniszak gebruiken en er een beetje los over de binnenkant hangen, zodat de lucht er nog langs kan blazen.

Last edited by Bringdown; 16 April 2018, 14:45.

Comment

Bezig...
                          X