Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen cannabis met kweekkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ervaringen cannabis met kweekkast

Korting op 420shop
    Ik ben opzoek naar mensen die zelf een kweekkast hebben gekocht, om medicinale cannabis te kweken voor zichzelf.

En dan wat voor installatie/specificaties je hebt gekozen, en hoeveel dit opbrengt per kweek.

Waar gaat je voorkeur naar uit ?
    Er zijn niet zo heel veel kant-en-klare kasten. Het is voornamelijk G-Tools.
    Als een tent ook een optie is heb je al veel meer keus.
    En als je een beetje kan doe-het-zelven is de keuze onbeperkt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De kweekkasten van G-Tools inderdaad.
      Weet je trouwens ook, of je de cannabis erin kunt drogen?

Heeft iemand zo'n G-Tool kweekkast, met welke specs, en welke opbrengst je hebt gehad met hoeveel cannabis planten?

Comment

Yep, er zit een filter in, afzuiger en het is er donker met 't licht uit. Dan kun je er ook in drogen.
        Alles moet dan wel op hetzelfde moment klaar zijn dus dan ben je in ieder geval beperkt tot 1 soortje per kweek.
        Er staan wel wat kweekverslagen hier op JD met die kasten dus je kunt daar ook eens kijken.
        Met de zoekterm 'bonanza' kom ik er al wat tegen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb de CNNBS*G-Kit met Hans panel led.

Deze is 60x60x100 ( ik heb hem later met 13 cm verhoogt )
          Op dit moment ben ik met mijn 2e kweek erin bezig.
          Ik ben er zeker tevreden over.

Drogen gaat er zeker in.
          Hoewel je wel moet opletten.
          Mijn vorige oogst is iets te droog geworden.

Helaas heb ik mijn oogst niet gewogen, maar ik heb er 3 maanden van gerookt.
          Daar komt voor mij ook het enige probleem.
          Het is iets te klein voor me, of ik rook te veel.

Daarom ga ik hem in Mei ook verkopen.
          Niet omdat het niet bevalt, ik vind het zelfs jammer dat hij weg gaat.
          Hij valt niet op, is stil en er komt een lekker wietje uit.

20180320_173238.jpg
          20180320_174709.jpg 20180404_204323.jpg

Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

Comment

Lees eerst eens wat kweekverslagen en denk na welke soort(en) je wilt gaan kweken en hoeveel wiet je verbruikt per maand, zodat je daar je kweek op kan afstemmen. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven, dus denk goed na wat je koopt. Iets kan er nog zo mooi uit zien, pas in gebruik weet je of je er echt blij mee bent. Denk ook na over geluid, warmte, geur, licht etc.
            Persoonlijk vind ik het fijn werken met wat ruimte om met potten te schuiven en niet alles hutje mutje op elkaar.
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bedankt voor de reacties.
              Als ik een kweekkast koop, dan ga ik de bonanza 600 watt nemen.
              Daarin passen ook mooi 5 grote cannabis potten in, die lekker groot kunnen worden.

Waar hebben jullie hem in huis staan?

Maken jullie gebruik van een automatisch bewateringssysteem?

Comment

• Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Ik denk dat dat 'lekker groot' worden wel kan tegenvallen, als je met lekker groot de hoogte bedoelt. Als je even uitrekent en het volgende optelt, 20 cm lamparmatuur, 60 cm afstand tussen lamp en plant en 20 cm pot, dan ben je al een meter hoogte kwijt. Hoeveel 'hoogte' hou je dan over voor de planten?

Ik zie hoogte 1,76, trek er dan 10 cm af voor poten, bodem en plafond. Dan hou je 66 cm over voor de plant zelf. Dat gaat lukken met een indica maar met een sativa ga je hoogte tekort komen. Toppen en/of scroggen is een optie.
                Last edited by Stemma; 9 April 2018, 09:09. Reden: Hoogtemaat toevoegen

ik heb een tent geen kast vind pers een tent makelijker en stuk goedkoper

ik kweek nu op zolder en in de winter serieus last van de koude en de zomer denk ik van de hitte
              vroeger in mijn vorig huis kweekte in de kelder en in de kelder is een stuk handiger

minder last van de koude omdat je onder de grond zit ... ik zette dan 2 dagen mijn tent open en geheel de kelder was mee opgewarmd van de 400 watt hps
              en in de zomer ook minder last van de warmte je zit goed geisoleerd onder de grond

ik gebruik geen automatisch water systeem .. en ben bezig met een scrog van 6 planten en hoop een 200gram te halen in een tent van 80x80x160

nog 4 weken te gaan voor die ene soort de andere moet nog 3 weken langer staan
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Ik denk wel dat je met een tent meer cannabis kan kweken als ik een kant-en-klare kweekkast, of je moet hem zelf bouwen.
                Voordeel is wel, dat je geen verstand hoeft te hebben, hoe je het in elkaar hoeft te zetten, en de boel schijn je per direct in gebruik te kunnen nemen.

Comment

Comment

• Stonerr
                    Stonerr commented
                    Editing a comment
                    Ik was al 500 kwijt voor een degelijke lamp en tent (120x120).. dan moet je de afzuiger nog, filter en al het schakelmateriaal wat ook zeer snel oploopt. Het is een dure hobby zeker omdat je blijft investeren..

Ideaal dat je er zoveel uit haalt.

Ik las ergens dat je als beginner met 5 cannabis planten en 600 watt, 300 gram mag verwachten.
                  Lijkt mij ook een mooie beginners hoeveelheid.

Waarop kweken jullie?

Comment

ik kweek gewoon op aarde universele potgrond van compo sana met perliet en voor 100 dagen voeding
                    en aantal planten heeft weinig belang wel je wattage aan licht
                    mijn eerste kweek waren 5 autoflowers en opbrengst 250 gr
                    maar voor binnen ben je beter met photosynthese dames
                    minder planten moeten langer voorgroeien voor je tent vol is
                    er staan genoeg kweekverslagen hier met alle soorten lampen, aantal planten en grootte van de tent
                    ik leerde het meeste door veel te lezen hier
                    succes

Comment

Gebruiken jullie een bewateringssysteem?
                      Zo ja welke, en heb je er goede ervaringen mee?

Comment

nee ik gebruik geen bewateringsysteem maar gebruik wel blumat tensiometers om de watergiften beter te kunnen doseren
                        en ik ga dagelijks toch tweetal keer mijn dames bekijken om te zien of alles in orde is
                        en zo zie ik dagelijks welke plant al of niet dorst heeft

Comment

De kans is groot dat ik ook dagelijks 2x kijk bij de planten, maar een bewateringssysteem maakt het denk ik toch wat gemakkelijker.
                          Ik las ergens dat je dan ook eens een week op vakantie kunt.

Comment

Bezig...
                          X