Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke heatsink voor COB DIY

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke heatsink voor COB DIY

Korting op 420shop
    Hallo,

de ruimte gaat een upgrade krijgen, ik heb een 60x60x160 tent waar nu een door iemand anders gemaakte 150watt cob led (3x50w) in hangt. Dit geft me ong 70gr per kweek, ik wil dit naar de 100+ tillen dus ben ik bezig met mijn eigen COB toevoeging. Heb nu 2 full spectrum leds van 50w (100 totaal dus) incl driver etc en dat werkt prima. Totaal dus 250 watt zometeen. Echter voor ik hem compleet monteer heb ik alleen nog een heatsink nodig voor de leds. Maar hier kom ik niet uit, hoe groot moet deze zijn? Waar vind ik dit goedkoop? Er van uit gaande dat 50watt totaal hitte is. Ik wil hem namelijk passief hebben zonder fan erop dus dat vergt ong 3x meer oppervlakte maar heb dit liever juist. Iemand die mij kan helpen? Bedankt!

Bij de omschrijving van een heatsink staat meestal hoeveel die koelt en met de gegevens van de cob kun je dan berekenen of dat genoeg is.
    Ik weet die formule niet uit m'n hoofd dus dan zou ik ook moeten gaan googelen.

Welk type cob heb je ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

2x https://m.ebay.com/itm/100W-COB-full...epid=709628939

op
      Mean Well LPC-100-1400

Comment

Je kan je ook wat meer verdiepen in scrog en kweken in het algemeen. Onder 150 watt aan cobs kan je relatief simpel 200 gram oogsten. 70 is echt weinig, dan zit je niet aan 0,5 gram per watt.

Comment

Ik heb het erg druk en moet roeien met de weinige riemen die ik heb. Verdiepen doe ik ondertussen zeker wel. Maar dit was mijn vraag niet

Comment

Ik heb 2 mooie oin heatsinks uit de usa besteld nu. En besef dat ik misschien maar met een watt of 50 kweek ipv 150? Of mijn formules kloppen niet maar ik heb nu 3x een cob led van 50w met elke een driver van 12v dc 1.25 A. Dit zoufus (12x1.25)x3= 45 watt output zijn? Als dit klopt dan heb ik die 70gr met 45 watt gekweekt en dan ben ik wel tevreden. Dan zou deze nieuwe lamp dus zorgen voor een driedubbelle opbrengst. Maar dat zal wel niet kloppen. Voor de slimmerikken hier heb ik even de fotos van de componenten toegevoeg die ik nu dus heb haha
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

Comment

• QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Maar da's een andere cob dan die van de link.
              Zo te zien heeft deze geen driver nodig (?)

Dit is die ik al had hangen haha

Comment

Die driver van dat plaatje doet inderdaad maar 15W per stuk uitpompen.

Comment

Dan ben ik wel tevreden met 70 gr met 45 watt. Nu dan zo 145 watt dus hopelijk dubbele opbrengst minstens

Comment

Da's al iets anders

Comment

Ok, maar die cob op de rechtse foto staat niet op die driver van de linkse foto toch ?

Die cob is een 50W die rechtstreeks op het stopcontact moet, volgens mij.

70gr van 45W lijkt me sterk, voor een beginner.
                    No offence eh..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Jazeker wel dus dan kom ik totaal op 45 watt. Ik kweek nog maar kort en redelijk simpel maar doe wel mn best, eerste kweek 65gr tweede 74.

Comment

Bezig...
                      X