Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over opvallend stroomverbruik

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag over opvallend stroomverbruik

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb een idee om in de schuur een hok te bouwen.

    echter zijn dit 2 hokken in 1 die allebei van een 600watt lamp voorzien gaan worden.
    om de groep te ontlasten wil ik die omgekeerd op elkaar laten draaien; dus als hok 1 aan is is hok 2 uit en omgekeerd. echter zit ik met met het stroomverbruik in mijn maag.

    ik verbriuik nu 2500kw per jaar. mocht ik dit hokje gaan bouwen dan zal in een jaar tijd mijn jaarverbruik naar 8000 kw stijgen dit is een giga stijging. ik wil gewoon netjes voor mijn stroom betalen, laar daar geen misverstanden over bestaan. maar heb ik dan geen kans op controle of dat ik mijn hokje verraad? Ik heb slechts een 1 pers. huishouden ben er nogal terughoudend in

    als ik nu mijn energiemaatschappij bel met de smoes dat ik een vriescel voor het werk in de schuur ga bouwen zal dit helpen? wie heeft er tips?

    #2
    Re: vraag over opvallend stroomverbruik

    Je laten inschrijven bij de Kamer van Koophandel als ondernemer: bijvoorbeeld als zelfstandig pakketpostbezorger/koerierdienst. Dit kost ongeveer 50 euro. Vervolgens met de inschrijving van de KvK je energienota op naam laten zetten van je onderneming i.v.m. de formele eisen die aan een BTW-factuur worden gesteld. Na enkele maanden je laten uitschrijven bij de KvK (wegens onvoldoende klanten). Het einde van je "ondernemerschap" niet melden bij de energieleverancier, zodat de facturen nog steeds op de naam van de onderneming staan.
    Het energieverbruik van een onderneming valt minder op dan een hoog energieverbruik van een particulier.
    Alternatief: nlg gasaggregaat van zo'n 3 kVa. (wordt ook in campers ingebouwd). Hiermee kun je 2400 watt opwekken bij 230 volt.
    Een hoog gasverbruik valt minder op dan een hoog stroomverbruik.
    Last edited by Xtreme; 6 August 2010, 10:19.

    Comment

    Bezig...
    X