Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een paar vraagjes over mijn kweekplaats..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een paar vraagjes over mijn kweekplaats..

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Ik ben van plan om voor de eerste keer een plantje (heb 10 zaadjes Big Bang Fem. gekocht, waarvan ik eerst 1tje ga 'testen') te kweken.

Ik heb bij een online winkel (weet niet of ik de naam mag vermelden, dus ik doe het maar niet ) een vochtigheidsmeter voor in de aarde gekocht, zaadjes, en een 400w lampset met ELT VSA en een Philips SON-T PIA lamp.

Voor de duidelijkheid: ik woon in een klein appartementje in de stad, en ik zou de plant kweken in een leeg compartiment van een kast in mijn kamer.

Op deze foto is de opstelling te zien:
    IMG00301-20100808-1930.jpg

De VSA is tijdelijk onder de reflector geplaatst (tot het zaadje kiemt en de lamp in gebruik gaat), maar deze zal ik dan elders in de kast op een CERAN plaat leggen (enkel nog kabels kopen).

In de deur van de kast heb ik een gat gezaagd, om een ventilator voor te plaatsen:
    IMG00302-20100808-1931.jpg

Nu heb ik nog een paar vraagjes over deze opstelling:

1. Is de VSA op een CERAN plaat veilig, of is er nog steeds brandgevaar? Er zal niks tegen de VSA liggen of steunen of wat dan ook
    2. Ga ik met een simpele ventilator wel genoeg koeling hebben? Spent it all on the lamp dus de rest is heel low budget..

Voor degenen die niet weten wat CERAN is; het is een soort glas dat oa gebruikt wordt voor kookplaten en goed bestand is tegen grote en herhaalde temperatuurverschillen..

Alvast bedankt

Re: Een paar vraagjes over mijn kweekplaats..

filter heb je echt nodig voor de stank.afzuiging heb je nodig om de temperatuur onder controle te houden.ook zorgt de afzuiger ervoor dat er steeds verse lucht je kast in word getrokken,zonder verse lucht trekt je plantje het niet.400watt is gewoon te veel hitte om in een klein kastje zonder afzuiging te zetten.

Comment

Aan & afvoer met filter en demper zijn besteld, is er nog iets..?

Comment

ik zou een boxfan in de deuropening hangen.en een omnitrex tydschakelaar en aarde en voeding.beter goed beginnen dan verkeerd eindigen

Comment

Bezig...
        X