Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warmte problemen G-Kit kastje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Warmte problemen G-Kit kastje

Korting op 420shop
    Hallo Iedereen,

Ik ben juist in het bezit van de cnnbs gkit 150W HPS, nu heb ik mijn projectje moeten stopzetten wegens een veel te warmte ruimte voor te kweken.
    Met de hps lamp aan kom ik aan een temperatuur van 39 graden. Zonder de lamp is het in de kamer 27-28 graden.

Zou ik deze kunnen verhelpen door de 100 w Led hans panel of de 180w Led hans panel erop te monteren (https://www.g-tools.nl/product/verli...led-kweeklamp/)
    ipv de hps lamp of zal deze dan nog altijd boven de dertig graden zijn?

Heb voor luchtinvoer gewoon 3 gaten vanonder in de kast achteraan en een filter (bovenaan) specs
    Maximale luchtstroom:240 m3/uur
    Optimale luchtstroom:160 m3/uur
    Hoogte:250mm
    Diameter filter:190mm
    Diameter flens: 125mm
    Gewicht:1,5kg

Site van de gkit = https://www.cnnbs.nl/rollingstoned-g-kit/

Het probleem is dat deze vermoedelijk warme lucht in de kamer er gewoon terug inzuigt.
    En een airco in de ruimte zetten met van die buizen heb ik geen plaats voor. Of zijn er andere oplossingen ?

Alvast bedankt voor de info . Hoop dit projectje toch te kunnen doorzetten anders alles voor niets gekocht.
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

Of zoude deze aircooler een oplossing zijn? deze heeft geen afvoer/invoer slang. Dus deze zou ik wel kunnen zette in die kamer. Maar zou dit genoeg zijn voor deze op temperatuur te houden? kan inneens ook mij LV verbeteren want die is ook maar aan de lage kant.

Comment

Blaas je de warme lucht uit je kast in dezelfde ruimte waar je kast staat dan ?
      Want dat is niet de bedoeling natuurlijk.

* die laatste 4 in 1 airco moet je zelf de hele tijd koelelementen uit de vriezer in gooien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Gozah
        Gozah commented
        Editing a comment
        Dat kan haast niet anders door het ontwerp van de kast.
        Er zou misschien een slang op de uitlaat van de kast gezet kunnen worden, maar ik vrees dat er dan te weinig capaciteit van de filter overblijft.
        Naar mijn idee is dat kastje niet echt geschikt voor hps.

kan je een foto maken van je volledige setup ?

Comment

Klopt invoer en uitvoer allebij in dezelfste ruimte zie foto, dus allebei achter de kast, maar ik zie veel mensen toch zo kweken met die kast zonder slangen etc.

Denk je dat led al beter zou zijn zoals link hiervoven of gaat het dan nog altijd te warm zijn?

Dus geen oplossing die aircooler ? Kan natuurlijk elke keer ik thuiskom van die ijsblokken in de bak vannachter gooien?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• Gozah
          Gozah commented
          Editing a comment
          Ik ben bang dat je een kweek in dat kastje met hps in de zomer kan vergeten.
          Ik heb het zelfde kastje maar dan met de 100w led en daarmee zal het regelmatig al kritisch warm worden.

Dus een aircooler achter de kast plaatsten gaat niet helpen?

Comment

Led wordt ook warm. Minder, maar als je in dezelfde ruimte blaast blijft de lucht circuleren en steeds verder opwarmen.
          Hoe langer alles draait, hoe warmer de ruimte wordt, hoe warmer de lucht is die in de kast gaat.
          Dat heb je met 150W hps en met LED.
          Die situatie moet je denk ik sowieso eerst oplossen.
          De ruimte moet constant goed geventileerd worden zodat de kamertemperatuur niet zo ver oploopt.
          Dat is altijd verstandig, want zonder goeie ventilatie heb je ook een verhoogde kans op schimmel op plafond/muren met plantjes binnen.

De G-Tools kasten staan er wel om bekend dat ze wat temperatuurproblemen kunnen hebben.
          Die zwarte inlaatdingen kun je ook los bestellen, dan zou je er 1 of 2 bij kunnen zetten als er plek voor is.

Die airco werkt wel, maar voor een tientje maak je zelf zoiets :

homemadeairco.JPG

Koelelementen gooi je in die bak, pijp zet je voor de inlaat.

Gozah Jij hebt ervaring met die Hans panel die Thajoejoe overweegt.
          Komt daar ook warmte vanaf, en hoe bevalt die ?
          --------- oh ik zie net dat je comment hierboven staat

- Mijn idee is dat je eigenlijk 's zomers lekker buiten zou moeten kweken, en 's winters binnen.
          Dat is in ieder geval een stuk makkelijker
          Last edited by QnQ; 4 July 2018, 12:13.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Denk dat ik die aircooler ga bestellen. Deze kan ook handig zijn voor de slaapkamer of living als het te warm is en de kast niet gebruikt wordt.
            Maar zijn jullie zeker dat deze de temperatuur onder de 30 graden kan krijgen wat nu 39 graden is?

Want dan blaast deze wel nog altijd de warme lucht in dezelfde kamer.

Let op = aircooler is geen airconditioning

Comment

Heb juist contact gehad met cnnbs. Ze zeggen daar dat de led versie al wel beter zou zijn voor mij ze zeggen wel als de temperatuur binnen 27 graden is zal deze toch ook rond de 30 hangen in de kast.

wat zou ik hier mee doen heb gevraagd of ze mij dit kunnen garanderen maar wacht nog op antwoord

Comment

Zoals ik ook al in je andere topic zei, je zult koelere lucht moeten aanvoeren. In een verwarmde ruimte waar je je lucht vandaan haalt en tevens in uitblaast kun je niet verwachten dat je hok lekker koelt blijft zo lang het daar staat. Daar gaat een led lamp ook niet helpen en ik verwacht ook niet dat ze je dat gaan garanderen.

Ik zou het kweken bewaren voor de winter, scheelt ook weer in de verwarnmingskosten.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ok laatste vraag want ik ben aan het zaagen :p.

zou dit een oplossing zijn:

Deze achteraan de kast voor de 3 lucht gaten koude lucht zou dan de kast binnen moeten gaan.

ipv de hps lamp deze led erin

wat denken jullie? Anders hou ik het inderdaad voor de herfst/winter

Comment

• QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Er is iemand op JD die zo'n koelertje gebruikt heeft.
                    Misschien in dat andere topic waar je met precies hetzelfde probleem bezig bent.
                    Het wordt er zo niet echt duidelijker op als je in meerdere topics over hetzelfde probleem vragen stelt.
                    Beter hou je het in 1 topic, je eigen topic, da's duidelijker voor iedereen.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Thajoejoe
                    Thajoejoe commented
                    Editing a comment
                    Thx voor understanding! + super forum snelle en vriendelijke reacties bedankt iedereen.

Heb het gevoel dat dit wel gaat werken dan zit enkel nog met de afzuiging in de kamer maar uiteindelijk er wordt constant koude lucht in de kast geblazen door de cooler mss gwn de raam open laten staan.

Kost allemaal veel geld daarmee wat onzeker anders zit ik er mee.

• Thajoejoe
                    Thajoejoe commented
                    Editing a comment
                    Of anders een buis van uit de afzuiger naar de raam. En moeste buren iets vragen zeg ik wel dat het aircobuis is xD

• Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Als je kweektent nog niet ouder is dan 30 dagen, kan je nog gebruik maken van je herroepingsrecht en de boel retourneren. Volgens mij ga je het niet beneden de 30 graden krijgen met dit weer. Plantje vervolgens ergens op een guerrilla spot plaatsen.

Tommy Teleshopping heeft een breed scala aan producten, van huishoudelijke apparaten tot fitness en gezondheidsproducten, die u kunt herkennen van TV.

Comment

• Thajoejoe
                    Thajoejoe commented
                    Editing a comment
                    Heb er 1 bestelt voor te testen zet ik deze mss ook wat verder van de kast. Moest het nu niet werken kan ik het nog overal gebruiken omdat het hier binnen toch overal 27 graden is. Hopen dat het werkt en moest het nog een paar graden lager moeten dan toch maar investering doen voor de led verlichting. En anders zal het voor winter/herfst periode zijn mss nog een kut lente :p.

Ik hou jullie up to date

Ik heb ook zo een kast maar die van 540w g-led en blaas ook in dezelfde ruimte uit en heb het lastig om ze onder de 30 graden te houden met dit weer.
                  Zeker nu ik met de late sta en alles kan niet kan openzette tot 22u.
                  Zou ook een gat in de muur moeten maken , maar is iets te drastisch vind ik effe zo nog proberen denk ik.

Comment

• QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Probeer het eens met de lamp aan tijdens de nacht.
                    Dat scheelt alvast een paar graden.

• Kolonel Green
                    Kolonel Green commented
                    Editing a comment
                    Ze brand van 18u tot 12 u de volgende middag , heb de eerste keer autoflowers genomen de volgende Keer ga ik normale proberen 12 u bloei dat gaat makkelijker worden met de hitte hopelijk.
                    En miss zoals je hierboven zei nog een paar van die zwarte lucht inlaten bijbestellen , mijn kast heeft er maar 4 en dat kleinere model heeft er al 3 dus dat kan ook wel wat helpen miss.

Led panel zou Dinsdag binnen komen en de cooler eind volgende week hope it works ! keep you up to date !

Comment

Bezig...
                  X