Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke togrowled in kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke togrowled in kweektent

    Korting op 420shop
    Beste mede kwekers
    ik ben er tijdens de beginfase van mijn eerste kweek al achter gekomen dat mijn tentje te laag is.
    ik heb nu de secret Jardin 60x60x150,
    qua oppervlakte kan ik niet veel zodoende dat ik de secret Jardin 60x60x170 aanschaffen.
    ze komen naast elkaar te staan een als groei en droogtent en de hogere als bloei tent.
    nu is mijn vraag welke verlichting ik er voor moet aanschaffen zit zelf te twijfelen tussen 2 x de TGL-STAR 60/3590
    Of 1x de GL-STAR 100.
    Ik weet niet of dat een beetje teveel wordt van het goede gezien de footprints van beide lampen,maar ik heb begrepen dat licht=gewicht.
    en tevens wil voor de afzuiging G-Tools 125 fan 2 standen met Filter PK-K2601-Flat aanschaffen

    of is dat teveel van het goede voor het oppervlakte van de tent en het capaciteit van het apparaat (Capaciteit:220-360m3)

    alvast bedankt !

    #2
    Ik kwam toe met 120 cm hoogte 150 is ruim hoog genoeg als je je planten topt. En dat doe je binnen sowieso beter, heb je er meer rendement uit. Voor de rest moet jij beslissen wat je er vanaf wilt halen en aan de hand daarvan kies je je lamp. En weet dat je de componenten van die star 100 voor de helft van de prijs kunt kopen. Moeilijk in elkaar te zetten is dat ni. Uiteindelijk ligt het verbruik ongeveer gelijk, dan kan je beter voor 2 keer de 60 gaan, dan worden ze iets minder belast. Indien die kerel van tgl zijn heatsinks ruim genoeg neemt kan je eventueel zelf voor 20 euro extra van de 60 een 100 maken. Die drivers zijn zo duur ni. Maar dan moet die heatsink van de 60 wel die 105 watt aankunnen en daar twijfel ik aan aangezien het totaal gewicht ne kg minder is.

    Comment


      #3
      beowulf
      mijn doel is om ongeveer 100 gr per kweek
      te oogsten.
      ik wil dan in de ene tent voorgroeien en drogen en in een andere tent bloeien met een betere lamp die ik nu heb (mars hydro 2 48x5 watt) en met mijn mars hydro voorgroeien en groeien.
      ik heb inderdaad geken voor zelf te bouwen maar kom dan op 200 watt setjes of is het dan de bedoeling dat ik ze dim naar 100 watt totaal?
      want volgens mij bedoel je dat met je laatste alinea alleen dan het vermogen groter maken.
      harstikke bedankt voor je antwoordt ga me er nog meer in verdiepen ik heb tenslotte nog 10 weken voor dat mijn eerste oogst klaar is.
      mvg

      Comment


        #4
        De meeste kiezen een set van 4 of 8 stuks, maar dan is de kweekopp ook groter. Ik had mijn 3590's op 55 watt gespreid zodat ze elk ongeveer 60 op 50 cm beschenen. Dus 1 star 60 in feite. Pasten makkelijk 4 planten onder en de opbrengst varieerde van 15 tot een 30 gram per plant (waren er meer dan 4 per cob wel). ALs je er zo twee hebt moet je sowieso aan die 100 gram komen. 1 op 1 draaien met die cobs is relatief simpel als je wat groene vingers hebt. Over wat bestellen en hoe en waar:



        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Had mijn tent gekanteld 180 op 120, 8 cobs. Stuk of 52 planten in totaal, allemaal kleintjes in 4 liter potten. Verslag staat hier nog opt forum.

            Moeilijk is het anders niet. Kingbrite bestaat nog steeds en je mailt hen gewoon wat je wil hebben. Hoe meer spreiding hoe beter, 4 3070 cobs (uiteindelijk heb je niet zo heel veel verschil met de 3590), de houders en een bijpassende driver op 1000 mA. 4 actieve arctic cpu fans en bijbehorende voeding kan je hier overal krijgen, eender welke online computer winkel. De 3070 kost mss nog een 22 dollar. De houders 2 70 wsl. Driver iets van een 40 dollar. Cpu heatsinks 7 euro. Voeding 9. Wsl gratis verzending naar NL of BE. Heb je een frame met 4 cobs voor een pak minder geld. Ik zou ni twijfelen.

            Comment


              #7
              Hoi Beowulf
              ik heb net de mail gestuurd naar kingbrite.cn.
              nou afwachten op antwoord,ik heb om 4 x cxb3070 met holder en een driver 1000ma gevraagd.
              en dan moet ik alleen nog daarna kijken voor welke CPU heatsink ik nodig hebt en wat me dat allemaal bij elkaar kost en hoeveel tijd daarin gaat zitten want aan ene kant denk ik zelf bouwen maar aan de andere kant compleet is voor mij makkelijker omdat ik 7/7 werk en dan ben ik bang dat ik er geen tijd voor vind om het in elkaar te zetten en uit eindelijk toch de star 60 bestel hahaha.
              dus wacht ff af op het antwoordt.
              in ieder geval bedankt voor het meedenken.
              ik laat je het weten als ik alle informatie heb en een beslissing heb genomen.

              mvg

              Comment


                #8
                Al bij al zit dat op een uurtje of 2 in elkaar. Enige lastige is de gaatjes boren in de heatsink. Al heeft kingbrite ook voorgeboorde passieve heatsinks, maar dat maakt de verzending nogal duur. Kan je ook altijd is achter vragen. De driver had ik besteld bij TME, om het pakje van kingbrite zo klein mogelijk te houden. Dan zetten ze er een lagere prijs op en betaal je geen invoertaksen.


                Comment


                  #9

                  Comment


                  • groot
                    groot commented
                    Editing a comment
                    Volgens mij zijn die reflectoren overbodig, met andere woorden meeste hebben ze niet. Ik ook niet. Heb nagenoeg dezelfde set. Vraag of ze op het pakket de kosten op bijvoorbeeld €40 willen zetten. Dan is de bijtelling qua btw laag. Boven de 150€ komen er ook nog douane kosten bij. Prijs is overigens prima.

                    Qua wattage zit ik idd op 200watt op een oppervlak van 0,6x0,6m beetje ruim. Potentiometer kun je het wattage op de.driver terugdraaien naar.bv. 100watt

                  • groot
                    groot commented
                    Editing a comment
                    Ik heb geen lenzen en geen reflectoren inderdaad. Hart op hart hangen ze bij mij op 275mm x 275mm.

                  • Homegrow77
                    Homegrow77 commented
                    Editing a comment
                    Hoi groot
                    Bedankt voor de info

                    Mvg

                  #10

                  Comment


                    #11
                    Als je al die kosten erbij telt, is het dan nog steeds goedkoper dan bestellen in bijvoorbeeld Duitsland ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12

                      Comment


                        #13
                        Ik bedoelde niet bij een specifieke site voor planten maar gewoon een elektronica shop.
                        Er zijn talloze Europese sites waar ze die cxb3070 verkopen. Heatsincks en drivers verkopen ze dan ook vaak.
                        Ik weet niet waar het grootste prijsverschil in zit, de cobs of de driver, maar stel dat je 5 tientjes duurder uit bent, dan is het nog steeds goedkoper dan met alle bijkomende kosten uit China dacht ik.
                        Het was meer een vraag, niet dat ik er zelf antwoord op ga geven.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #14

                          Comment


                            #15
                            Met de invoercalculator kunt u de bijkomende kosten berekenen bij het importeren van goederen uit het buitenland, zoals de BTW, invoerrechten en inklaringskosten.
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment

                            Bezig...
                            X