Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aardingsdraad, help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aardingsdraad, help!

Korting op 420shop
    Ik ben bezig met mijn tent in elkaar te zetten. Ik ben momenteel bezig met het leren van de elektra. Ik heb bij mijn inline fan de bruine draad in L gestopt en de blauwe in N. Is dit al correct? De fan werkt al als ik hem inplug maar de 3de draad (De groen gele aardingsdraad) is nog niet aangesloten.

Er zit nog 1 opening tussen de opening van de N en de L. Hier staat niks van een letter of iets dergelijks bij geschreven. Moet ik de aarding hier in stoppen? Of is het helemaal niet nodig om dit apparaat te aarden? (Zit aangesloten op een stekkerblok met aarding).

Morgen ga ik waarschijnlijk bij het installeren van de ballast/lamp/schakelkast hetzelfde probleem krijgen. Waar stop ik hier de aarding in?

Bij voorbaad bedankt voor de hulp!

Re: Aardingsdraad, help!

9 van de 10 keer is het midelste blokje aarde op je fan. Bij ballast kan je hebben dat er dat niet is vaak zie dan op de voet een schroefje zitten voor je aarding altijd aarden indien mogelijk is voor de veiligheid. Brandje is zo gemaakt door verkeert of slecht aangesloten matrialen.
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Comment

Vaak word de metalen behuizing van een electisch apperaat ge'aard, hedendaags zijn de veel behuizingen van kunstof gemaakt, en word aarding door de fabrikant achterwegen gelaten.

Als het midelste contact (intern)is verbonden met een groen/geel draad kun je hem gebruiken, zo niet kost het je een stop/zekering.

Ventilator uitgerust met condensator heeft drie aansluitingen (zonder aarde).

Grtz.

Comment

Bedankt poffertjesporem, gelukkig had ik het nog niet geprobeerd dan want het middelste openingetje is verbonden met een rooie een een bruine kabel. Ik laat hem nu dus gewoon ongeaard en laat die draad onaangesloten?

Bedankt!

Comment

Graag gedaan.

Grtz.

Comment

Bezig...
          X