Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED kweekruimte 400 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED kweekruimte 400 watt

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Na vele jaren buitenkweken en veel gezeik met verraaiers, toch aan het nadenken over een binnenkweekruimte.

    Ruimte moet ongeveer 1.20 bij 1.20 worden en 2.10 hoog. Dit is afgestemd op twee van deze lampen: https://www.todogrowled.com/gb/tgl-l...ptions-2_units.

    Ik heb op dit moment een 4 standen buisventilator van CANFAN. Deze doet max 370 m3/h afzuigen en kan bromloos op 4 verschillende standen worden gezet:

    https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...0-m3-4-standen.

    Vraag: is deze afzuiging geschikt voor bovenstaande kweekruimte? Als dit niet het geval is wil ik werken met een uniteck fan controller (deze verlaagt en verhoogt de afzuiging ook bromloos, als t goed is.) Dit in combinatie met een sterkere afzuiger. Dacht zelf aan een 460 M3/H buisafzuiger van /CAN FAN.

    Fancontroller:

    https://directkweken.nl/nl/lucht-en-...iABEgLWC_D_BwE

    Ik hoor graag wat jullie van deze specificaties omtrent lampen en afzuiger vinden. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de buisventilator van RUCK. Het bevalt me dat deze zo stil is en ik vind de 370 M3/h per uur al vrij krachtig aanvoelen. (mijn droogtentje van 90 bij 90 trekt ie zo vacuum).

    #2
    Heb je al iets besteld in die webshop of gewoon referenties? Want beide links gaan naar dezelfde shop en krijgen heel wat negatieve reviews. Dingen die gewoon niet verstuurd worden oa.

    Todogrowled gooit er eigenlijk ook gewoon met zijn klak naar bij deze sets. Zo'n cob beschijnt een vierkant en geen rechthoek. Als ze in de lengte goed zijn voor 120 dan zijn ze in de breedte goed voor 30 en niet 60 cm. Detail, maar het werkt een beetje op mijn zenuwen. Ideaal voor die dingen is eerder 40 op 40. Gewoon omdat hij die setjes zo maakt past het ineens op 120 op 120? Nee, dat past niet jammer maar helaas. De optimale verdeling is daar 3 2 3 (beter 3 3 3 natuurlijk maar dan heb je een extra driver nodig) en dan kijk je beter naar deze: https://www.greensell.nl/a-52636492/...b/#description
    Ook nog eens 200 euro goedkoper. Als je je veters kan strikken dan lukt het ook om die set in elkaar te vijzen, is niks aan. Moet je gewoon nog een frame maken en ik heb dat gedaan met simpele houten panlatjes. En dan hang je je cobs zoals je wilt en zit je ook niet met actieve voeding, maar passieve. Met de afzuiger op het minimum is het dan muisstil. En ja, die voldoet prima. Geen stralingswarmte om weg te zuigen dus je gebruikt de warmte in je voordeel.
    DIY CREE CXB 3590 200 watt KitOnze DIY kit word helemaal compleet geleverd. Alle onderdelen en schroeven om het netjes in elkaar te zetten, zelfs de thermische tape zit erbij voor de perfecte warmte

    Comment


    • TMS
      TMS commented
      Editing a comment
      Ik heb bovenstaande set gekocht, er zit echter geen 'handleiding' bij. Mechanisch is er geen probleem maar ik wil zeker zijn dat het electrisch goed zit, zijn de cobs in serie aangesloten, telkens van + naar - ?

    #3
    Bedankt voor je antwoord. Ik heb nog niks besteld, ben me eerst aan het orienteren.
    Die slechte ervaringen over Todogrowled zjn niet fijn om te horen. Helemaal niet omdat het bedrijf in Spanje zit. De lampen zelf lees ik wel goede verhalen over overigens. Een ander bedrijf die ze verkoopt is GP Leds. Deze zitten wel in Nederland.

    https://www.gpleds.com/nl/led-verlic...p-groei-bloei/

    Bovenstaande zit in Rotterdam, en daar zou ik zelfs de lampen kunnen ophalen.

    Terugkomend op het afzuig verhaal. Stel ik hang 4 van die Tulips op (400 watt), ga ik dat redden met mijn 370 M3/H afzuigert? Ik kwam niet helemaal uit je antwoord.



    Comment


      #4

      hier dezelfde fancontroller,, alleen dan iets goedkoper


      Nu scherp geprijsd. Cli Mate Trafo Controller 1.5 of 2.5 Ampère. Automatische klimaatregelaar. Volledig traploos. Gratis verzending. Bestel vandaag.
      Zeg maar zo, Keep It Simple

      Comment


        #5
        Denk dat het over die andere shop ging, directkweken.nl ?

        Heb zelf hele goede ervaringen met tdlg, heb zelf 2 van die lampen hangen op een oppervlak van 100 x 100 cm. (De 3590 en de 3070 versie).

        Maatje heeft meerde bestellingen geplaats en naar AT laten verzenden, snel & probleemloos gelopen.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #6
          Flip,

          Dus jij hebt 400 watt hangen? Hoe ziet de rest van de inrichting van je hok eruit? Afzuiging en filter bijvoorbeeld? Gr

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Mijn afzuiger ging stuk en toen heb ik als nood een afzuiger en filter van een maatje overgenomen, deze hangen er nog steeds Ik meen dat de afzuiger 275 cbm is maar kan ook 225 zijn. Zal het thuis eens nakijken vanavond.

          #7
          Ja, voor de duidelijkheid. Directkweken en onlinetopgarden zijn de shops met negatieve reviews. Prijzen liggen er ook veel lager dan op een ander, bijna abnormaal laag. Vandaar ben ik is naar reviews gaan kijken en daar werd ik niet echt vrolijk van.

          Ik heb ook al bij todogrowled besteld, gewoon de cobs zelf. Daar is geen probleem mee, eerder met de functionaliteit van die dingen. Die balk die hij maakt beschijnt 160 op 40, dat is het probleem wat ik daarmee heb. Maar dat formaat tent is er niet dus hij adverteert het als 120 op 60, wat onzin is. DIe star 100 is nog zoiets, je laat hem op 100 watt draaien maar zo ga je naar een gelijkaardige verdeling licht/warmte als bij een HPS. Je kan er onder kweken he, maar als je zoveel betaalt voor een set moet het voor mij optimaal zijn. En dat begint bij de ideale spreiding.

          Comment


            #8
            Todoledgrow is echt oke en levert wat je besteld.lampen van pg led zijn beter nagekeken door deskundig persoon, en krijg je door de kast erom ook geen lekstroom door je donderis de eerste keer best schrikken als je in een natte bak staat in je onderbroek en je krijgt een schok 370 afzuiger is ruim voldoende mits je de slangen kort houd.Zou het super vinden als je voor pg led,s gaat want ken nog niemand die er een verslag mee heeft gemaaktgewoon brutaal zijn opbellen,zeggen dat je ze ophaalt en er een verslag van maaktken er misschien korting vanaf.zijn je slangen toch lang koop dan spiro pijp bij de gamma heeft weinig luchtweerstand.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Lekstroom+water=@joremkrank

            #9
            GP leds, ook lachen. De beste lamp verkrijgbaar in de tuinbouw, bla bla. Daadkrachtig en doeltreffend efficient. Maar je zet em wel op 100 watt waardoor het rendement daalt en niet veel beter is dan HPS. Dus niet de beste lamp verkrijgbaar in de tuinbouw? Wij van wc eend. Objectief zijn ze geen van alle. Zelfbouwsets for the win
            En wees eerlijk. 250 euro voor iets wat er nog geen 100 kost voor een particulier is wat overdreven... En dan zeggen ze nog de laagste prijs ook, is al 50 euro goedkoper bij tdgl. Man man. Verkopers, allemaal hetzelfde.

            Comment


              #10
              ja hij moet zeer zeker niet 4 keer 100 watt bestellen maar 2 keer 200 is dure hobby maar als je als redelijk ervaren kweker van 0.9 naar 1.2 gram de watt gaat het hele jaar door zou ik geen probleem hebben met deze prijs.
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #11
                Ik wel als je exact dezelfde setup voor minder dan de helft van de prijs in elkaar kan vijzen. Cree blijft cree.

                Comment


                  #12
                  Tof dat er zo mee wordt gedacht. Ik ben al blij dat ik wrs geen nieuwe buisafzuiger hoef te kopen. Vind zelf de lampen ook absurd duur. Bij todoledgrow krijg je in ieder geval wel korting als je er 2 of meer afneemt. Het zal nog wel even duren voordat ik iets in elkaar timmer, ik zit in een huurwoning en heb de regeltjes in mn contract nog eens doorgelezen. Die zijn niet mis, boetes beginnen bij 2500 eu.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Niet meer dan vijf plantjes en bij je huisarts mediwiet aanvragen.
                Bezig...
                X