Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dat hangt er vanaf hoeveel je lowryder drinkt.
Om te weten wanneer je water moet geven steek je je vinger in de aarde en voel je of deze nog vochtig is. Zoja, geen water geven. Als de aarde goed droog is mag je terug water geven.
Denk er aan om potten met gaten vanonder te gebruiken!
Er bestaat geen gemiddelde.
Als ze klein zijn drinken ze weinig als ze groter zijn meer lol. Is afhankelijk van alle factoren rond de plant.
Je moet niet elke dag dezelfde hoeveelheid water gaan geven ofzo, je moet dat aanvoelen.
Je kan ook je pot wegen voordat je water geeft en daarna. Zo weet je ongeveer wanneer je pot droog staat.
Ja maar ik ben niet elke dag thuis soms bijv in weekend ben ik bij mn vader of bij mn vriendin dus kan ik geen water geven.. Is anders niet zo'n automatisch sproeisysteem een optie?
gewoon een tropf blumat setje kopen op de site , ben ook van plan om een setje aan te schaffen met een grote ton 60 liter ofzo , is makelijker te verdunnen voor de ph en ec en het systeem is gewoon perfect , je geeft je plantjes precies wat ze nodig hebben .
Ik moet alleen nog even scharniertjes hebben voor de deur en de bodemplaat en dat is ie klaar!
Ik ga dat morgen dus halen.
Hier zijn alvast de foto's:
Ja; Het lijkt of de middelste spaarlamp scheef hang maar dat is niet zo; Het lijkt zo omdat die witte ring niet helemaal recht op het schroefdraad zit.
Jup;; Alle naden afgeplakt met Duc-Tape voor eventueel vals licht tijdens het kweken
Leuk in elkaar geknutselt.
Had dit mss beter vroeger gezegt maar het is beter om je spaarlampen horizontaal te hangen.
Nu gaat er veel licht verloren dat naar de wanden schijnt.
Veel licht? Valt volgens mij heus wel mee hoor ook omdat de wanden wit zijn reflecteerd het een beetje
En Horizontaal had niet gekunt want de lampen moesten echt uit het plafond v.d. kast komen.
Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
Leuk in elkaar geknutselt.
Had dit mss beter vroeger gezegt maar het is beter om je spaarlampen horizontaal te hangen.
Nu gaat er veel licht verloren dat naar de wanden schijnt.
@Smokey; Achjaa; Te laat mee niks meer aan te doen
@Janjaap; Nee hoor, Drainage slang valt reuze mee zou je ook met een hele dunne naald zelf kunnen maken. Gewoon de drainageslang met een tuinslangetje doorkoppelen naar de timer en dan naar de kraan.
<Deze optie is natuurlijk alleen mogelijk als je een kraan heel dicht bij hebt.
Anders nog een optie:
Drainageslang koppelen aan een dompelpomp en de dompelpomp in een watervat doen met een timer erop
Ik ga voor de optie:
''Drainageslang koppelen aan een dompelpomp en de dompelpomp in een watervat doen met een timer erop ''
--> Tja kijk het is dan wel wat onnauwkeuriger maar wel een stukje goedkoper; En storingen? Nee hoor, Gewoon zorgen dat het vat steeds vol met water zit. <--
ik zit altijd te kloten met water geven de ene keer drinken ze meer dan de
andere keer , en gaan de blaadjes slapjes hangen omdat ze te weinig water hebben , ik heb trouwens wel echt verschil gemerkt tussen soorten planten en water bv me early mistys kunnen heel slecht tegen water tekort na 2 uurtjes te weinig water gaan ze al slapjes hangen maar me kc33 x masterkush heb een proefje gedaan heb 1 2 weekje geen water gegeven , geen slap blaadje niks heel raar maar waar.
ideale vakantie plant dus
Is toch wel de goedkopere oplosssing en voor dat prijsje maakt ook niet zoveel uit als het niet werkt; Altijd ergens anders voor te gebruiken.
Grtz
Oorspronkelijk geplaatst door janjaap
ik zit altijd te kloten met water geven de ene keer drinken ze meer dan de
andere keer , en gaan de blaadjes slapjes hangen omdat ze te weinig water hebben , ik heb trouwens wel echt verschil gemerkt tussen soorten planten en water bv me early mistys kunnen heel slecht tegen water tekort na 2 uurtjes te weinig water gaan ze al slapjes hangen maar me kc33 x masterkush heb een proefje gedaan heb 1 2 weekje geen water gegeven , geen slap blaadje niks heel raar maar waar.
ideale vakantie plant dus
Comment