Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Juiste afzuiger Dimlux 600w kweektent kiezen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Juiste afzuiger Dimlux 600w kweektent kiezen

    Korting op 420shop
    G-Tools Buisventilator PK125 EC-TC met Filter K1604 680m³De nieuwe buisventilator van G-Tools is de stilste op de markt! Uitgerust met temperatuur sensor die zorgt voor de perfecte klimaatbeheersing.


    Of

    A merk Softbox 750m3 MDF geluidsarmDeze MDF softboxen zijn de echte geisoleerd softboxen en hangen aan rubbers of duurzame kunstof flex banden in de kist zodat ze geen trillingen over kunnen dragen.Degelijke kwaliteit zware MDF kist en een krachtige motor, kwaliteit dat u mag verwachten.Flenzen zijn standaard bij deze softbox 200mm flens in - 200mm flens uit. Wilt u andere of verschillende flens maten bij de softbox, dat is geen probleem, deze laten we graag voor u op maat maken.


    Hij moet krachtig genoeg zijn om wat bochten te maken naar boven.

    Verder ben ik benieuwd of jullie 1 van de 2 kennen, en wat de ervaring hiermee is.

    #2
    Fluisterstil zijn ze nooit, de luchtverplaatsing is wat vooral lawaai maakt. Die prima klima is volgens mij ook dat ene model buisafzuiger dat ook perfect stil was en die zou ik kopen. Softbox neemt veel meer ruimte in beslag en bij mij ging die slak al vrij snel stuk. De g-tools afzuiger leeft nog steeds.

    Comment


      #3
      Hoeveel bochten en hoe groot zijn die?
      Een 90 graden bocht kost al meer dan 10% capaciteit.
      De exacte cijfers weet ik niet uit mn hoofd maar dat is hier op JD al een paar keer langsgekomen in andere topics.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        beowulf enig idee hoeveel decibel produceert die van G-Tools?
        Ik lees net pas dat die 30 kg weeg die softbox.
        Dat lukt denk ik niet in mijn eentje haha.


        QnQ ik vermoed 3, 1x om hem van horizontaal verticaal te laten gaan, en nogmaals 2x, waarvan ik 1x zeker weet.

        Comment


          #5
          beowulf hoelang heb je die buisventilator van G-Tools?
          Ik haal die Dimlux 600 watt, en overdrive tot 690 watt.

          Wat zou ik nog bij de Softbox 750m3 MDF fluisterstil moeten kopen?
          Is dat de Sonoconnect 203mm 5 meter + nog een filter?
          Ik heb geen idee welk filter hiervoor goed is.
          Als ik hier kijk zie ik meerdere merken, maar geen idee welke:
          KoolstoffiltersWie als hobbyist - of als bedrijf - een kwekerij wil beginnen, komt er niet onderuit: het kopen van een (actieve) koolstoffilter. Hiermee voorkomt u dat er zich ziektes en plagen in uw bakken kunnen manifesteren.


          Als iemand een tip heeft hoor ik het graag.

          Ik heb geen idee waarom die aan 1 zijde 2 gaten heeft.
          Weten jullie dit?
          Last edited by Nicle; 2 December 2018, 23:48.

          Comment


            #6
            Het is een luxe als die G-Tools buisventilator zich aanpast kwa temperatuur.
            In een later stadium haal ik bijv. een Maxi controller, niet noodzakelijk, maar om de kweekset te polijsten
            Last edited by Nicle; 3 December 2018, 00:52.

            Comment


              #7
              Ik denk dat je minstens 2x zoveel capaciteit nodig hebt met 3 bochten, en een onduidelijke lengte slang. Zomaar, nattevingerwerk zonder berekening.

              Je hebt 200-250mm slang nodig, van begin tot eind, zonder verloopstukken en 90gradenbochten.

              In feite kan je beter eerst je filter kiezen, daarna het drukverlies van alle meters slang, van elke bocht en van het filter optellen en aftrekken, en aan de hand daarvan de afzuiger kiezen.

              Als je bijvoorbeeld uitgaat van een filter met een optimale capaciteit van 500m3, dan is de afzuiger dus altijd een stuk groter om na al die verliezen nog steeds aan die optimale 500m3 te komen.
              Als je dan ook nog wilt gaan dimmen voor het geluid, zul je een nog grotere afzuiger nodig hebben, want liefst blijf je wel bij die optimale capaciteit in de buurt, anders wordt de werking van de filter ook minder.
              Een slak bouwt minder druk op dan een buisventilator, maar is in grotere capaciteit te koop en maakt wat minder geluid.
              Je zult wat meer capaciteit nodig hebben als je een slak gaat gebruiken om bij je filter nog steeds die 500 over te houden.

              Trek de slangen zo strak mogelijk. Elke meter, en elke ribbel is drukverlies.
              Als de slang een beetje ingedrukt is, dan kun je het drukverlies op dat stuk al verdubbelen.
              90 gradenbochten zijn uit den boze, liever 2x 45 graden als het echt moet.

              Spirobuis met vaste bochten geeft veel minder luchtweerstand dan luchtslang. Is daarom ook veel stiller.
              Is ook veel duurder. De slangen die we gebruiken zijn niet de meest goeie oplossing, het is een compromis omdat het anders te duur wordt.
              Een 90 gradenbocht in luchtslang geeft bijvoorbeeld 10-15x meer drukverlies dan een gladde bocht met buis.

              Dit is gewoon gegoogeld.
              Mensen die in de luchttechniek werken kunnen je er veel meer (en beter) over vertellen.
              Dit zet ik er maar even bij, want ik weet nu al wat anders de volgende vraag wordt.

              Ik ben ook geen expert, maar voor een optimaal systeem zit het niet zo simpel als je denkt.
              600W dan neem ik een 700m3 zuiger met wat groter filter......met die gedachte zit je dus eigenlijk niet goed.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                hey Nicie
                ik heb volgende buisafzuiger en filter en ben daar zeer tevreden over in een tent van 120X120X215 en HPS van 600 watt
                EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

                EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

                de afzuiger maakt zo goed als geen lawaai maar zoals ik hier eerder reeds las is de luchtuitblaas die je hoort
                succes in je keuze

                Comment


                  #9
                  Die luchtuitblaas, zal bij mij niet te horen zijn, wel in het begin, maar ga hem door het plafond heen doen, dus dan is het geblaas lawaai weg.

                  Ik geef hier een beeld hoe het eruit komt te zien:
                  De kweektent komt bijna tot het plafond.
                  De luchtslang die gaat door het plafond, en maakt hiervoor 1 bocht van 90 graden, ik schat 1 meter lengte omhoog.
                  Komt uit op de zolder waar ik hem nogmaals een bocht van 90 graden geef, en dan is het 5 meter naar de ongebruikte schoorsteenpijp.
                  Om hem aan te sluiten moet ik een deel van de onderzijde schoorsteen eraf zagen, en hier komt de laatste bocht, zodat de luchtslang contact maakt met de schoorsteenpijp.

                  Dan komt er nog de lengte van de luchtslang van de kweektent naar buiten, dat is nu een beetje gokken, misschien 3 meter?

                  Dan zit je op 9 meter ruimte.

                  Kunnen jullie mij met deze gegevens een advies geven?

                  Comment


                  • groot
                    groot commented
                    Editing a comment
                    Schoorsteen buis afzagen, ik weet niet hoe oud je huis is;. Ouder dan grote kans etherniet/asbest. Verder zijn er ook buizen waar een gezellige blauwe/groene damp vanaf komt, ook niet fris om in te slijpen. Zagen/breken idem opletten met fijn stof.

                  #10
                  DannyDeVito bedankt voor je informatie.
                  Het is nu eerst even zien hoe sterk de afzuiging moet zijn, en dan kan ik een keuze maken.
                  Daarvoor heb ik jullie advies nodig.

                  Die softboxen zijn mij toch een potje zwaar en groot haha.
                  Nadeel is wel als die kapot gaat, ik hem niet zomaar kan vervangen, veel te zwaar.

                  Comment


                    #11
                    De slak die in zo'n softbox zit is makkelijk te vervangen. Gewoon open vijzen en nieuwe slak in hangen. Is trouwens ook makkelijk zelf te maken. Plaat mdf en wat geluidsisolatie.

                    Geen idee hoe oud mijn gtools is. Jaar of 6? Dat is die gewone, maar hangt een smscom controller op. Die prima klima is stil op zijn eigen. Over bochten in de slang maak ik mij weinig druk, maar ik kweek natuurlijk niet meer met hps.

                    Comment


                      #12
                      beowulf dan gaat die een mooie tijd mee.
                      Dat hoop ik ook te krijgen met degene die ik aanschaf.
                      Ik overweeg de 1500m3, omdat die 3 bochten moet maken, en kweek op HPS 600 - 690 watt.

                      Als ik dit erbij koop: Cli-mate Fan controller 4a + Thermostaat, dan regelt die zelf de temperatuur en snelheid toch?
                      Hier de link:


                      Is nieuw voor mij, en wil het in 1x goed inkopen

                      Comment


                        #13
                        Geen idee of je in de zomer ook een ronde gaat draaien, maar 700 kuub zou echt voldoende moeten zijn, ook met die bochten erin. Ik kreeg mijn 600 watter gekoeld met de 475 op halve kracht, die slang maakte ook twee bochten. Kweekte wel nooit in de zomer, maar dan is het toch onbegonnen werk. 1500 kuub afzuiger, ga maar is naar een growshop en laat die op zijn maximum afzuigen, ge zult u snel bedenken.

                        Comment


                          #14
                          beowulf ik was van plan om niet te kweken in de zomer.
                          De lucht rondom de kweektent die kan ik toch niet koel houden.
                          Is alleen mogelijk met een airco, maar zo stapelt het stroomverbruik flink op.

                          Ik ga inderdaad naar een growshop, wil het eens met eigen ogen zien.

                          Comment


                            #15
                            Ik ga kijken naar een 1000m3, die heeft dezelfde omvang kist als een 1500m3.
                            De grow shop zegt dat ik geen 1500m3 nodig heb, maar 1000m3 met controller, zodat de motor rustig kan draaien, maakt weinig geluid en verbruikt minder stroom.

                            Met andere woorden als ik een te lage haal, kost het meer, en gaat die vast eerder kapot met meer decibel.

                            Die kisten zijn toch echt het zachtst, maar moet wel ff zien of ik hem niet te groot vind voor in de kweektent.
                            Het is niet super groot, namelijk 120 x 120 x 210 cm.

                            Comment

                            Bezig...
                            X