Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regelen en aansluiten stroomverbruik van de kweekset

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Regelen en aansluiten stroomverbruik van de kweekset

Korting op 420shop
    Hoe hebben jullie het geregeld omtrent stroomverbruik van de kweekset?

Als ik check op welke stopcontacten de kweekruimte zit dan is dit een groep waarop de overloop, slaapkamers, douche, CV (hierop viel mijn computer ook uit, alleen 1 zijde van de woonkamer) zitten aangesloten.
    Raakt dit overbelast met een Dimlux 600 watt, Maxi controller, Dimlux Fan/Aux box, DWC set, softbox 1000m3?

Ik wil het uiteraard veilig hebben.
    Het ergste wat er kan gebeuren is dat een stop die doorslaat?

Ja of je stop slaat door of je aardlek gaat om...(beveiliging overwarmte etc)
    maar ik zou toch proberen om iets van dat alles op een andere groep te gaan gooien al is het maar iets kleins
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

Zou willen zeggen dat je op je slaapkamer ook geen stofzuiger zou kunnen inpluggen. Normaal gezien, overal waar je stopcontacten hebt zou dat toch geen probleem mogen zijn?

Comment

• Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Nog even het rijtje apparaten, die continu aanstaan tijdens het kweken:
        - Garden Highpro Eco Clipfan 15cm - 15Watt
        - Luchtpomp 15W
        - Dompelpomp 12W
        - Lumatek dual spectrum lamp 600 Watt 400V
        - RP Micra circulatiepomp 400 ltr/uur
        - DimLux Xtreme Series 600 Watt 400V EL
        - DimLux Maxi Controller EVO 1.2
        - DimLux Fan/Aux box
        - Softbox 1000m3
        Last edited by Nicle; 8 December 2018, 15:50.

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je er een verbruiksmetertje tussen zet, dan weet je het precies.
        Dit zijn de gegevens van de fabrikanten. Een 600W evsa trekt bijv. al meer dan 600W.
        Ik zou een groep kiezen waar wat minder andere apparatuur op zit anders moet je elke keer naar de meterkast lopen.

beowulf Hoe doe jij het dan?

Comment

Ik steek de stekker in het stopcontact... Als je groepen zo verdeeld zijn dat je in eender welk stopcontact geen 1000 watt kan steken dan is het tijd voor vernieuwing van je elektriciteit. Ik woon al in een oud huis en dat is geen probleem, mijn verbruik voor alle rest bij elkaar is geen 1000 KWh per jaar.

Comment

QnQ thanks voor de tip!

Comment

QnQ heb jij enig idee of deze verbruiksmeter het aankan?:
            https://www.megekko.nl/product/0/620...utm_medium=cpc

Er komt nogal wat stroom op te staan.
            Of dat jij een goede weet?

Denk dat ze dit ook wel bij de Action hebben, maar dat vertrouw ik niet met zoveel hoogwaardige apparatuur.

Het gaat mij erom dat die energiemeter al het vermogen aan kan, wat ik erop aansluit, dat is dus alle kweekapparatuur.
            Niet dat die middenin de nacht kapot gaat, heb ik een groot probleem.
            Last edited by Nicle; 10 December 2018, 19:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
              Niet dat die middenin de nacht kapot gaat, heb ik een groot probleem.
              Ik zou 'm er alleen tussen zetten om het verbruik te meten, zodra je het verbruik weet kan hij er gelijk weer tussen uit toch?

2e
              3e

Comment

Dat is een lastige lijkt mij.
                Aangezien het systeem zichzelf afstemt.
                Het verbruik is niet constant, als die bijv. te heet wordt, stelt de Maxi controller de afzuiging af en/of de lamp.
                En zo gaat dit de gehele kweek.

Als ik dit allemaal los moet gaan berekenen, is het aardig wat werk.

Het mooiste zou ik vinden, als ik een totaal verbruik te zien krijg, van 1 gehele kweek.
                En hierop een marge gooien, en dan kan ik het op jaarbasis het stroomverbruik uitrekenen.

Comment

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Dus ga je uit van het maximale verbruik.
                  Het is niet zo moeilijk allemaal.

• Nonsense
                  Nonsense commented
                  Editing a comment
                  Het uitzoeken wat je max gebruik is voor een kweekje is niet zo een uitdaging
                  Gaan uitzoeken welke groepen hoe belast zijn word iets meer werk kan me ook niet voorstellen dat er geen groepje meer is waar nog ongv 1200 watt bij kan

EDIT : ow correctie er spring nog helemaal geen stop uit dan is er toch niks aan de hand paniek om niks ???

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Er is trouwens een stroomkosten calculator op JD.
                  Daarmee kun je uitrekenen wat een hele kweek kost.

Nahja en de rest is geen discussie.
                  Elk mens met gezond verstand gaat uit van het maximale.
                  Met een gemiddelde zijn er altijd momenten dat je berekening te laag is en dat is geen optie.
                  Als je te hoog zit met je berekeningen zijn er geen consequenties.
                  Zit je te laag bestaat de kans dat de stop eruit vliegt.

Inderdaad, als die uitvalt, sterven de planten, als ik er niet op tijd bij ben.

Ik kan gaan voor het maximale gebruik inderdaad.

Ikzelf zou het het fijnste vinden, als ik exact het verbruikte stroomverbruik zit.
                Dan zit ik niet te hoog, en niet te laag.

Het valt eigenlijk nu ook al uit te rekenen, maar is wel wat werk, aangezien het stroomverbruik nogal wisselt gedurende de kweek.

Zal er nog eens over prakkiseren wat ik het beste vind.

Comment

Ik weet op welke groep het kweken komt te zitten.
                  Heb een slimme meterkast.

Kan je dit ook inzien of opvragen per groep bij de leverancier?

Comment

• Nonsense
                    Nonsense commented
                    Editing a comment
                    Je heb een slimme meter bedoel je
                    Wij hingen altijd een kaart met de indeling van de groepen in de meterkast waar je precies kon zien wat waar op zat
                    Kijk nog is goed of er niks te vinden is in je kast .

ouwe vsa trekt een piekspanning rechtstreeks in je stopcontact hierdoor verziek je alle stopcontacten waar je hem een half jaartje in heb gehangen.ik raad niemand aan om meer dan 2 lampen van 600 watt uit een stopcontact te trekken,hiervoor moet je echt aparte groep trekken .nieuwe elektronische kweeklampen belasten je bedrading veel minder een 600 watt lamp is geen probleem ,wel de rand apperatuur op een ander stopcontact zetten.wil je zeker weten dat je lamp altijd aan en uitgaat gebruik dan geen gamma tijdklok maar een omnitrex of le grand tijdklok die verkopen ze in de growshop,heb je meer dan een lamp koop dan een schakelkast in de growshop .
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Nonsense inderdaad hangt er bij mij ook een kaart naast de meterkast, op welke groepen wat is aangesloten.

Ik ga het stroomverbruik van de kweekapparatuur verdelen over 2 stopcontacten.
                    Ik hoor dat bij veel stroomverbruik de stroomkabel heet kan worden, en dat hoop ik op die manier te voorkomen.

Comment

Bezig...
                    X