Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alimuniumfolie vs zonlicht.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Alimuniumfolie vs zonlicht.

Korting op 420shop
    Was op zoek naar goedkoop reflectie matriaal voor over pijn pottjes, mijn oog viel op alu folie.

Alu folie heeft 2 zijden(glans/mat), ff testen dus...

Afbeelding 367.jpgAfbeelding 370.jpgAfbeelding 366.jpg
    Glas Mat Mat(kruislings bewerkt met scotsbrite)

Afbeelding 369.jpg
    Normaal.

Zat wel 5 minuten tussen mat en mat+.

Ik ga even meten en schuren lol

Update:

Afbeelding 374.jpg
    Hier het resultaat, tip: let op met zweethandtjes ivm het ontbreken van oxidelaag op het vers geschuurde aluminium(sommige kwekers willen geen vingerafdrukken achterlaten lol).

Grtz.
    Last edited by Poffertjesporem; 6 September 2010, 22:30. Reden: update

Re: Alimuniumfolie vs zonlicht.

Mag ik vragen wat het nut er van is? Meer lichtopbrengst of dat de kleine toppen onder aan ook licht krijgen? Anders ga ik ook ff wat aluflolieren (nieuw woord)

Comment

Licht is gewicht, zwart (grond/plastic potten) absorbeerd al het licht, en is dus in mijn ogen verloren energie.

Bij ons is de led unit uitgerust met refecterend laag tussen de led's, dus warneer je licht terugrefecteerd op je led unit, weerspiegeld deze het weer terug boven op je plantjes, met folie onder een hoek (invalhoek) kan je tussen de bladeren belichten.

Grtz.

Comment

een spiegelbol en daar alle vierkante spiegeltjes afhalen en daarop plakken ? is dat niets , goedkoper dan een spiegel op maat laten snijden

Comment

Met spiegels heb je kans op brandpunten, het is dus beter om het gereflecteerde licht sprijden.

Grtz.

Comment

Bezig...
          X