Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn grow box

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn grow box

Korting op 420shop
    Zo de kweek ruimte is klaar, nu de binnen kant nog en dan de plantjes erin.
    Een maat van me heeft zelf een soort gelijke kweek ruimte staan en gaat mij begeleiden met mijn 1e kweek.
    Attached Files
    Last edited by StoneyD; 8 September 2010, 20:33.

Re: Mijn grow box

mooie kast,vind hem wel wat laag.hoe hoger de ruimte hoe makkelijker de temperatuur onder controle te houden.wat gaa je erin hangen?

Comment

Thnx

Dit zijn trouwens de afmetingen gemeten aan de binnenkant van de kast lxbxh 220x100x200
      ik wil wat ruimte boven op voor de kast voor oa de fan en het filter.
      Wat ik erin ga hangen vraag je.
      Dat ga ik op advies van die maat van mij bepalen.
      Ik zit te denken aan Cool Tube's maar weet nog niet hoeveel watt en het aantal lampen.
      Hij kweekt al 3 jaar en heeft ongeveer dezelfde afmeting kast dus ik neem zijn advies gewoon over voorlopig.

Nog even ter controle, van wat ik gelezen heb op het forum is anti-detectie folie onzin.
      Maar is het verstandig de ruimte te bekleden met een dunne isolatie mat (gamma/praxis) om toch wat stralingswarmte tegen te gaan?
      Of in ieder geval de raam zijde van de kast.
      Alhoewel, nu ik erover na denk, ik blaas straks wel gewoon de warme lucht naar buiten hehe dus waarom zou ik isoleren.
      Last edited by StoneyD; 7 September 2010, 16:07.

Comment

Okay ben er uit qua licht 2x 600W en geen Cool-tube's, spraak vanavond een 3 tal mensen die allemaal een Cool-tube hebben geprobeerd en er niet tevreden over waren.
        Dit weekend naar de Growshop en de kast verder afmaken/
        Dan eerst mijn 2 buiten planten erin, het zijn 2 flinke struiken geworden buiten maar de Nederlandse zomer verliep anders dan ik had verwacht en ze hoeven alleen nog maar een paar weekjes op 12/12.
        3 Feminized zaadjes gekregen op de Cannabis Bevrijdingsdag 2009 1 plantje had een schimmel, direct weg gehaald, weet alleen niet het ras (of rassen).

Comment

word mooi daar 2 plantjes met 1200 watt op hun kop.gewoon doen.

Comment

zo eindelijk tijd en geld bij elkaar voor het afbouwen van me kast.
            Heb het folie opgehangen en kan een complete set, kwalitatief goeie apparatuur, overnemen voor een schappelijke prijs, as week ophalen.
            Alles er op en aan, 2x vsa, 2x kappen, afzuiging, filter enz. Via een goeie bekende en alles slechts voor 1 oogst gebruikt.
            Hij kweekt al jaren, maar gaat plots verhuizen, hij had net nieuwe spullen gekocht en het moest snel van de hand zo gezegd.
            Haal ik even 2 nieuwe lampen voor de max lux en dan laat ik me 2 buiten planten (+/- 1.80m hoog) eindelijk uitbloeien, denk 2 weken max even de buds flink oppompen.

Als alles klaar is plaats ik nog wel een paar foto's.

Comment

Als ik die Murphy tegenkom binnenkort dan heeft hij een probleem.
              Je kent hem wel die Murphy van die Law, grrrrrr.
              Eerst een issue in mijn verdeelkast (groepenkast) en als semi elektricien wil ik dat eerst gefixed hebben natuurlijk.
              En ik wil aarde in de kamer van me kweek kast, nee niet dat zwarte spul, maar van die groen/gele draadjes.
              Heb de installatie van een maat van me gezien en ik vind dat toch eigenlijk gewoon eng. niets geaard en een "overspanning" beveiliging zou genoeg zijn.
              LoL dat is alleen voor inkomende spannings pieken zei ik tegen hem maar denk niet dat hij dat wilde horen.

Dan koop ik een filter welke een beetje te groot blijkt te zijn.
              Maar ja hij zat in de set die ik kon overnemen voor een mooie prijs.
              Dus moet ik weer een ander filter regelen en ik had dat filter hier op het forum willen zetten, maar uiteraard gooit meneer Murphy weer aarde uh roet in het eten.
              Ik heb nml nog geen toegang en jointjedraaien hij me net een link gestuurd waarom.
              En gelijk heb je Joint, ben helemaal met je eens.
              Dus ik moet nu nog 4 posts en dan heb ik toegang.
              Mmm whats next? Een recept denk ik, dan nog even mijn ervaring als ADHDer op het bijbehorende draadje dan nog even een reactie plaatsen bij wietboter maken.
              Darn dan moet ik nog steeds 1 posts hehehe ach ik kom er wel net als me kweekkast.
              En als hij dan eindelijk af is post ik daar uiteraard foto's van.
              Maar dan heb ik wel een filter nodig, Argh Murphy's Law visuele cirkel.

Dan maar eerst wat roken......
              Last edited by Jointjedraaien; 22 November 2013, 03:54.

Comment

als je filter te groot is voor je op zet gewoon een dimmer kopenen liever te groot dan te klein

Comment

Ik denk dat zijn filter fysiek te groot is voor zijn ruimte ipv te groot aantal kuubs.

Comment

Hehe idd Thanatos.
                    hij is fysiek te groot om op redelijke wijze te kunnen plaatsen.
                    Ik bedoel, ik zal hem vast wel opgehangen krijgen.
                    Maar het kreng is 40cm bij 82cm weegt enorm zwaar en heeft een aansluit diameter van 25cm geschikt voor 2000 kub

dat had ik niet voorzien.
                    Maar goed deze zien kwijt te raken en dan 2x 500 kub kopen en netjes horizontaal in de hoeken van me kast hangen.

Comment

Zo hehe eerst wat roken

Eindelijk is mijn hokkie klaar.
                      Koste wat tijd m.b.t. financiering van alles maar het resultaat mag er wezen vind ik zelf.
                      Zeker omdat het mijn eerste hok ooit is.
                      Attached Files
                      Last edited by StoneyD; 6 October 2010, 01:44.

Comment

kijk dat is een net hokkiewat is je max temperatuur na 24 uur proef draaien?

Comment

Dat is een goeie vraag Tumble aangezien ik vanavond klaar was.
                          Ga dat morgen doen, ik wil nml eerst even de WandContactDoos aarde voordat ik ga testen en morgen komt een vriend even helpen bij het trekken van een aarde kabel vanaf de verdeelkast.
                          Ik heb nml, in tegenstelling tot sommige mensen die ik ken, alles geaard, vsa's, armatuur, alle andere WCD's.
                          En ik moet morgen nog even een nieuwe Temp/Hydro meter kopen.
                          Heb een temp gestuurde Fan controller die de main en reduced fan aanstuurt en een ouwe Temp/Hyrdo meter in het hok hangen maar ze lijken beide een andere temp aan te geven.
                          Komt natuurlijk ook doordat beide sensoren op een andere plek hangen.
                          Maar vind het wel fijn om van buiten te kunnen zien wat de Temp en Hydro zijn in het hok.

Had je trouwens mijn op en neer beweegbare circulatie fan gezien.
                          Via een paar katrollen kan gaat hij traploos op of neer.
                          De fan bonkt niet tegen de wand omdat ik de bovenste katrollen verder van de wand af heb geplaatst
                          Kreeg het idee na het kijken van The Big Bang Theory, Sheldon zei:When you understand the laws of physics, Penny, anythingis possible. http://www.youtube.com/watch?v=51c8YA4UtJk
                          De fan wil naar voren door de zwaartekracht, de kracht van de fan zelf is niet voldoende om de voorwaartse kracht tegen te houden en zodoende bonkt hij niet tegen de wand.
                          Met 2 paar gordijn rails met een geleiders voor gordijnen en een 4 simpele elastiekjes hou ik ze op hun plek.
                          Beetje teflon spray op de wieltjes van de geleider en het glijd soepel op en neer.
                          Er wel voor zorgen dat het touw vrij kan bewegen en niet tegen het filter of de afvoerbuis aanloopt.
                          No I'm not a lol

Het blijft een test natuurlijk omdat ik zuil-ventilatoren gebruik ipv de standaard ventilatoren maar jullie horen vanzelf of het geslaagd was of niet.

Sheldon is mijn held.
                          Hij is een geniale neurotische dwangmatige autist (asperge gok ik zo)
                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

A little background... Earlier in the episode, Sheldon planned to have multiple presents ready for Penny so he could give her a present equal in value to the...
                          Attached Files
                          Last edited by StoneyD; 6 October 2010, 09:39.

Comment

Dat is inderdaad een zeer mooi hok. Het lijkt alsof je een groeitent ingebouwd hebt zo netjes is het van binnen ingebouwd. Ik ben heel benieuwd hoe je dames hun aankomende verblijf gaan vinden. Weet je al wanneer je van start gaat?

Comment

Thnx CatsEye
                              Ik wil zsm starten
                              Even de puntjes op de i, test run, hok schoonmaken, ligt nog wat troep van de bouw, dan aarde en een paar potten erbij halen en natuurlijk de dames erin.
                              Vind de main fan ook nog wat te veel herrie maken, dus daar kijk ik ook nog even naar.

Onze hersens denken heel anders dan wij werken...

Comment

Bezig...
                              X