Ik had het "geluk" dat mijn zaadjes twee weken te laat kwamen, dus voor die activiteiten uitgebreid de tijd gehad. Een goede voorbereiding blijft het halve werk. Hoe lang gaan je buitendames er straks nog in staan?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mijn grow box
Collapse
X
-
Re: Mijn grow box
De buiten dames zijn erg gewend aan de buiten temperatuur en ik denk dat ze in shock zouden raken als ik ze nog onder de lampen zou zetten in me hok.
Plus het feit dat de kleinste 1.90m en de grootste 2.00m hoog is, gemeten vanaf onderkant pot.
En mijn hokkie is 2.00m hoog dus niet echt plek om dan nog de lampen aan te zetten.
Daarom staan ze nog buiten op de meest zon rijke plek (plus een witte achtergrond als reflector), als het te koud wordt haal ik ze 's nachts binnen.
Ik heb de Skunk gespoeld en die krijgt nu geen voeding en/of water meer, de Haze nog wel.
Dan klief ik ze nog en gaan ze 2-3 dgn in me hokkie het donker in voor een THC boost.
De lichte plant, waarschijnlijk een Skunk, loopt een week voor op de donkere plant waarvan ik vermoed dat het een Haze is.
De donkere plant heeft bloemen die wat paarse accenten vertonen dus misschien wel een Purple Haze, direct ff Jimi H. opzetten
Alhoewel als ik dit bekijk http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...17-Purple-Haze dan is het geen Purple Haze.Last edited by StoneyD; 6 October 2010, 11:40.
Comment
-
Je electra ziet er degelijk uit, maar ik mis het relais om je lampen te schakelen. Die schakelklok gaat vroeg of laat doorfikken als je de lampen daar rechtstreeks op laat schakelen.
Ook al staat er op je klok een hoger aantal W of A aangegeven, altijd een relais gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View PostJe electra ziet er degelijk uit, maar ik mis het relais om je lampen te schakelen. Die schakelklok gaat vroeg of laat doorfikken als je de lampen daar rechtstreeks op laat schakelen.
Ook al staat er op je klok een hoger aantal W of A aangegeven, altijd een relais gebruiken.
Bij een maat van mij is de klok nog nooit door gefikt overigens.
De klok is gemaakt voor 3500w, totaal staat er 1340w op de klok. zou tegenwoordig geen probleem meer moeten zijn lijkt mij of zie ik iets over het hoofd?
Comment
-
Ik weet dat het er op staat, maar maak nou niet de domme fout hier eerst aan te geven dat je deugdelijke elektra belangrijk vind en dan dit vaste gegeven dat je 1000 keer online kunt vinden en iedere growshop je zal vertellen, te negeren. Een relais kost een paar tientjes en gaat erg lang mee.
Je moet het zelf weten, of je relais in de klok brand door, of hij bakt door de inschakelpiek vast en je lampen gaan tijdens je bloeiperiode niet meer uit. Geloof me, ik heb het beide gezien bij anderen.
Kijk hier maar eens: http://www.google.nl/#sclient=psy&hl...hakelen+relais
Comment
-
Okay zojuist bij een elektronica speciaal zaak geweest.
Alles uitgelegd en gevraagd om een relais.
De persoon die mij hielp zit al 35 jaar in dit vak en is elektrotechnisch opgeleid.
Hij liet mij een SSR relais (230V,40A a 24,95 p/st) zien en legde uit dat ik dan wel een 12v trafo nodig had om te schakelen. Heb er dan 2 nodig voor 2 vsa's + 2 lampen
Vervolgens liet hij mij diversen Eltako relais zien.
Welke geschakeld kunnen worden met 8-230V AC/DC, dus via een simpele gamma tijdklok.
De versie die ik dan nodig had voor 2xvsa+lampen was 65 euro.
Vervolgens pakte hij een EGT tijdklok en vroeg mij waarom ik het niet gewoon hiermee wilde schakelen.
Ik legde uit dat diversen mensen op het forum me het risico van de gewone simpele Gamma tijdklok (3500W 16A(2) a 3,95 euro) hadden uitgelegd.
Hij begreep dit maar legde uit dat deze EGT tijdklok (3680W 16A a 19,95 euro) van een andere kwaliteit was.
Ik zei dat ik meer vertrouwen had in een relais en dat deze niet vast zou komen te zitten of door zou branden.
Hij verzekerde mij dat zowel de tijdklok als het relais een mechanische schakeling hebben, de tijdklok middels een mechanische schakelaar via het bekende klokje en het relais via een spoel die een magnetisch veld opwekt welke vervolgens een mechanische schakelaar omzet.
En dat dus beide geschikt zijn.
Nu wil ik jullie, maar ook deze man die echt wel leek dat hij wist waarover hij praten. geloven.
Dus zit ik er toch hard aan te denken om de EGT tijdklok aan te schaffen, gezien de prijs en gezien het feit dat ik dan niet dingen moet los halen, omleggen en waarschijnlijk wat nieuwe kabels hoeft te trekken.
Ik ga nog wat meer info verzamelen over EGT om te zien of hij echt gebruikt kan worden.
Weet iemand hoeveel Amp de schakelstroom voor een VSA (ELT VSI 60/3T-E) is?
Comment
-
Ik kom van het weekend ergens waar ik wel eens kan vragen of ze die doorgebrande klok nog hebben. Is brand je 18.50 euro waard?
Bij bijvoorbeeld growshop alien vind je al een relais voor die prijs.
Een complete davin box kost daar 62 euro, dan heb je een relais met een klok in een mooie brandveilige doos.
Die kerel waar jij bent geweest is dus gewoon duur.
Ja, het kan een tijd goed gaan met je klok, maar wanneer het mis gaat op de manier dat je lampen niet blijven branden...
Daarnaast, het is maar een advies dat ik je geef, iedereen is vrij dat aan te nemen of in de wind te slaan. Ik zou het alleen jammer vinden als er na je moeite die je in een deugdige installatie hebt gestoken, door dat laatste maar belangrijke punt iets gebeurt.
Comment
-
Geef mij maar eens een voorbeeld van brand van een hobby kwekerij. Je moet gewoon geen hoge spanning met water combineren, ik gebruik onderin de kast maximaal 12v wat neerkomt op geschat niet eens 9V. Het zijn gewoon grootschalige amateurs die de boel in de fik steken.
Aan de andere kant, voor inderdaad rond de 20 euro heb je een prima relais, dus gewoon een 230V relais, dat verhaal met die adapter is onzin. Als je het niet zeker weet haal dan inderdaad een goed relais, 1 moet genoeg zijn, onzin dat je er twee nodig hebt, en een klokje van de Growshop, die jou kunnen garanderen dat het een prima klokje is.
Davin vind ik over het algemeen een beetje duur, voor relais en een klokje.
En nog belangrijker, je kunt wel relais gebruiken en goede kabels, en aansluitingen, maar als niet met regelmaat goed controleert of alles goed vast zit, dan schiet het nog steeds niet op, hoge spanningscircuits, vsa + lamp moet je gewoon regelmatig checken, eigenlijk voor elke kweek. Algemene tip.Last edited by heaven; 7 October 2010, 00:12.
Comment
-
Het relais komt er sowieso tzt.
Okay me buiten planten hebben tot gisteren in de kast gestaan en de temperatuur kan ik mooi tussen de 18 en 28 graden houden.
Ga komende week 1x testen met 18 uur licht en dan kijken hoe koel ik het maken, momenteel met de dalende buitenlucht temp is dat best wel laag denk ik.
Zit alleen met een logistiek probleem, heb afgelopen dinsdag tijdens sporten een zweepslag opgelopen aan me linker kuit, en ben daar voorloppig wel zoet mee.
Comment
Comment